Úgy alakult, hogy idén nyáron vándorlásaim közben kicsit több időt töltöttem egy helyen, így gondoltam, itt az idő az iKamperhez kapott elősátor kipróbálására. Már sokszor utazott velem, de valahogy nem fűlt a fogam kinyitni olyan rövid időre, mint amennyire itt-ott megálltunk. És itt jön, hogy mit mikor érdemes.
Ha naponta továbbállunk, igazából se az előtető, se az elősátor nem ad többletet. Ilyenkor érdemesebb egy kitekerhető omnisztort (kb olyasmi, mint a teraszon a napellenző ponyva) beszerezni és felszerelni a csomagtartó szélére, bármilyen rövid kis kávézós megálláskor pillanatok alatt kinyitható, bezárható.

A következő szint a sátorszerűen felállítható előtető, ezzel az a tavalyi adriai Skycamp Mini-s túrám során barátkoztam össze. Ez már kicsit több munkával rakható össze, de - legalábbis az iKampernél - nem vészes, ha rájövünk a nyitjára. Ez pár napos táborozás alatt is praktikusan védi, főleg persze a naptól, de ha nem nagyon fúj a szép, az eső elől is be lehet húzódni alá. Cserébe minden csillagtúra jellegű csavargáskor össze kell csomagolni mindent, és visszatéréskor újra felállítani. Praktikus, hogy időjárástól és helyszíntől függően lehet variálni az első rész magasságát, így onnan is védve a területet adott esetben.
Tetősátorral Dalmáciában
Első tesztek a kempinges Volvóval avagy elkezdődött Camper Gustafsson projekt!

És megérkeztünk a fullos megoldáshoz, az elősátorhoz. Ez már tényleg egy sokszemélyes sátor méreteivel rendelkezik, nálam alapból a tetősátor ponyvájához rögzül, így gyakorlatilag egy teret képezve azzal. Amikor kiterítettem, olyan amorf formát kaptam, hogy elsőre azt se tudtam, melyik az eleje. Nem bonyolították túl a kézikönyvet, egy cetli a sátor tokjának belsején, négy ábrával.
Az összeszerelés szerencsére egész logikusan van kitalálva, pár dologra kell csak figyelni, mint például, hogy az autó felőli falat felállítás előtt érdemes kicipzározni a létra miatt. Ezt a falat egyébként a tetősátor aljában lévő sín rögzíti, hasonlóan a lakókocsik elősátrához, a ponyván praktikus kis ajtóval, hogy a mögötte lévő autóhoz azért hozzáférjünk.

A másik, amire figyelni kell, hogy a feszítő rudak színkódolva vannak, így a piros végű megy a piros rögzítőfülhöz. Kezdő iKamper elősátor állítóként csak második körben jöttem rá, hogy melyik elemet kell lecövekelni fixen, első körben sikerült az ajtó biztosító fülét felszúrni. A sátor bővelkedik ajtókban, elől és mindkét oldalán akad belőle. Minden ajtó szúnyoghálós, és bónusznak van még két ablak is.

A felállítás után látszott, hogy kicsit magasabb járműhöz készült (régebben volt többféle méret, de most, amennyire tudom, csak ez van), a Volvonak hiányzik még olyan 10-15 centi, hogy a csatlakozó elem szépen álljon. Ez nem okoz gondot, de eső esetén nem árt figyelni, megállhat a víz a hajlatokban. A többi rész viszont áll mint a cövek, és ennek is köszönhető az a kellemes tulajdonsága a sátornak, hogy le lehet csatolni a tetősátorról és akkor se esik össze, ott lehet hagyni a kempingben mondjuk.

Belül elég sok hely van, két ember kényelmesen el tud lenni és a kipakolt cuccokat se kell elpakolni. Télen akár fűteni is lehet megfelelő eszközzel, ekkor bónusznak ugye a tetősátrat is felmelegíti a felszálló meleg. A téli kempingezőkre gondolva az első ajtóhoz lehet kapni átlátszó fóliás ablakot, ezt kicsit sajnálom is, hogy a harmadik generációs iKamper sátrakon viszont már nincs, hűvösebb időben jól tudott jönni. Cserébe lehet az elősátorhoz belső hálósátrat is kapni, ha hirtelen valakit még el kell szállásolni.
Szóval ez leginkább akkor praktikus, ha több napig egy helyen maradunk, akkor viszont nagyon, hiszen be lehet pakolni a mindent, amit nem akarunk a kocsiban tartani épp de nem akarjuk kitenni az időjárásnak. A ponyva valamilyen szinten hővédett (meg jó vastag), de azért csodák nincsennek, a mostani 40 fokokban, akkor is meleg lesz, csak nem annyira. Ha télen bóklászunk, elég jól el lehet benne kempelni a megfagyás veszélye nélkül, ügyesen és okosan fűtve, a CO veszély miatt érdemes gázriasztót használni ilyenkor. Erre problematikára már lehet kapni mini, akkuról/napelemről működtethető hűtő/fűtő klímát, ráadásul ez most a 40 fokban se lett volna haszontalan.
A tapasztaltak alapján az iKamper kiegészítői is jól átgondolt termékek, eddig jól beváltak, tartósnak tűnnek és a jelenlegi nem alsó polcos sátor árakat nézve már nem is drágák. A tetősátrazást pedig még mindig ajánlom mindenkinek!
A sátrat az iKamper sátrak hazai forgalmazójának köszönhetjük.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Ez a 39 éves Fiat Panda 16 milliót ér, mutatjuk miért
A kulcs egyik része az eredeti tulajdonos személye.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
