Az udvar természetesen ugyanúgy néz ki, mint bármely más gurunál. Ha bekötött szemmel ledobnának bármelyikükhöz, a kendő levétele után sem tudnám megmondani, melyiknél vagyok. Alkatrészek az egyik sarokban, kerekek a másikban, de ez így van jól.
|
Mazda Mester. A mester szó most nem csak a szakértelmet
jelenti, hanem a guru vezetéknevét is: Mester Zoltán 23 éve
foglalkozik az autószerelés tudományával, és a rendszerváltás utáni
első Mazda képviselet egyik alapítója volt. Ezelőtt azonban több
tipussal is megismerkedett, keletivel-nyugatival egyaránt, de végül
a Mazda mellett döntött.
Tulajdonképpen két alapvető dolgot tartott szem előtt. Az egyik, hogy francia autókkal semmiképp nem akart kapcsolatba kerülni, a másik pedig - egyben magyarázata is az elsőnek -, hogy olyan munkát szeretett volna, amire büszke lehet, és az ügyfelek is nyugodt szívvel vihetik el megjavított autóikat.
Az autószerelés
számára hobbi is , és egyfajta elkötelezettséget jelent.
Autószerelő barátain keresztül volt ismerete a francia autókról, és
elszomorította, hogy hiába végeznek minőségi munkát a szerelők,
sorban térnek vissza az ügyfelek és alkatrészenként cseréltetik ki
az egész kocsit. Mikor ez kész, kezdődik elölről a tortúra.
Ilyenkor mindig az ügyfél jár rosszul, és folyamatosan panaszkodik,
hol az autóra, hol a szerelőkre. Na ebből nem kért Mester Zoltán.
Az amerikai autók teljesen más ismereteket kívánnak, így
ezek is kiestek. Maradtak a német és japán autók. A német
precizitás köztudottan véget ért a második világháború után; a
mester szerint léteznek hétfői és pénteki autók, amiket rutinos
németek nem is vesznek meg. Így marad a japán.
A Honda már akkoriban is elterjedt volt az országban, a
következő ötlet pedig a Mazda volt. Közben felmerült még egy
kategória, a Volvo. Az anyacég viszont roppant szigorú
megkötésekkel engedélyezte volna a képviseletet, amiket az anyagi
korlátok miatt nem tudtak teljesíteni. A 11 év mazdázás távlatából
visszatekintve viszont a lehető legjobb döntés volt. Egy percig sem
bánta.
A japánok mentalitása az autóikon is tükröződik, mert a ha a
japán valamit elszúr pénteken, akkor szombaton bemegy a
munkahelyére és kijavítja. Mester Zoltánnál a saját elmondása
szerint is ugyanez a helyzet. Bármilyen probléma adódik, addig nem
nyugszik, míg meg nem találja a hiba okát, és ki nem javítja. Ha
kell, éjjel is a műhelyben görnyed.