Mielőtt vezethetnék, el kell készíteni a kötelező külső képeket, fel kell venni minden fontos részletet. Orfűn, a nagy parkolóban táborozunk le, fullasztó a meleg, a nap gyilkos erejű sugarakkal tűz, nekem viszont öt perc is elég egy kiadós napszúráshoz. Szerencsére profi a stáb, jó tempóban haladnak. Pont, mint a felhők az égen. Mire készen vagyunk, szakadni kezd az eső.
Jó ég, mi lesz itt? Ha nem tiszteled, és főleg, ha szakad az eső, a Mecsek könyörtelen, de ugyanez igaz a Porschéra is. Elég egyetlen apró hiba, egy rossz mozdulat, és a leghátra tolt motor túlméretes parittyaként lendít az árokba. Ráadásul itt a büszke tulajdonos, aki ezt az autót ritkán bízza másra, és itt az egész stáb is, akik egy ütős anyag reményében jöttek velünk. Nincs idő sopánkodni.Szerencsére annyira azért nem is kell. A PSM gombját nem bántom, és ilyenkor jól jön a Tiptronic automata váltó meg az összkerékhajtás is. Finoman ismerkedünk az autóval.
Ami rögtön feltűnő, hogy mennyire komoly fizikai erőkifejtést igényel a vezetése. Minden súlyos, férfias ellenállással működik, a kisebb átmérő és a szélesebb kerekek miatt a kormányt erőből kell tekerni, de még a gáz taposása is munkára fogja a vádlit. A 911-es már a parkolóban érezteti, hogy a sebességet nem adja ingyen.
Az utastér még így, tízévesen is különleges helynek érződik, és nem csak a kagylóülések meg a hózentróger-öv miatt. A balkezes gyújtáskulcs, az öt órából álló műszeregység − középen a mindennél nagyobb fordulatszámmérővel − és az igényes burkolatok egyedi, értékes autó benyomását keltik, hamisítatlanul visszaadják a Porsche-érzést. Kicsit kilóg a sorból a középkonzol a navigáció óriási kijelzőjével. Egy ennyire kihegyezett autóban ez felesleges luxusnak tűnik, de nem szabad elfelejteni, hogy ez a Porsche azért automata, összkerekes, fullos luxusautóként kezdte pályafutását.
A kor egyedül a kapcsolókon, nyomógombokon érződik, ezek kemény, bakelithez hasonló fekete műanyagja ma már nem menő, de azért meg tudnám szokni ezt a környezetet. Különösen, hogy minden elképesztően masszívnak és tartósnak tűnik. Csak a műszerfal belsejében nyikorog valami, de egyébként elpusztíthatatlan bunkerként vonul az autó az úton, amitől lassan megjön az önbizalmam is.
Kezdetnek csak külső képeket készítünk, már vagy tizedszer megyek el ugyanazokban a kanyarokban a kamera előtt, de egyáltalán nem bánom. Van idő megismerni a kocsit, és szép nyugodtan, fokozatosan tudom kitapogatni a határait. Káprázatos.
Annyira lelkes, élettel teli és beszédes ez a Porsche, hogy szinte várom, mikor szólal meg végre: Itt még nyomhatod, még ne vedd el! Ez az, na most fékezz, keményebben! Kicsit megcsúszott az eleje, érezted? Jöhet a gáz finoman, és a padló, hadd szóljon! Ha nem is szavakkal, de a fenekem, a hátam, a lábam és tenyerem felé közvetített jelzésekkel időben és egyértelműen elmond mindent. Imádom.
Még mindig tartok tőle egy kicsit. Az agyam hátsó szegletében folyamatosan ott motoszkál a farmotor tudata, hiába a PSM meg az összkerék, nem akarok meglepetést okozni magamnak. De azért nagyon élvezem. Rövid idő alatt hozzászokok a gyorsuláshoz és a teljesítményhez, ami azért ma már nem olyan félelmetes, de fent még mindig izgalmas és élvezetes. A széria fékrendszer hatékony, bár nem döbbenetes, a lassuláshoz ezt a pedált is keményen kell tiporni. A futómű még mindig ráz, de már nem érdekel.
Szinte érzem, ahogy befészkeli magát a bőröm alá a kínzó, bizsergető vágy: egy ilyen kell nekem. Nem ez, de egy ilyen. Azért nem ez, mert automata. Eleinte még jó volt a Tiptronic, és megkönnyítette az életem, de most már zavar. Jelentős adagot fal fel a teljesítményből, érezhetően visszafogja a kocsit, lerontja a gyorsulást. De a nagyobbik baj, hogy lassú. Dühítően, szánalmasan lassú. Annyira kilóg ebből az egyébként parádésan sportos és kerek csomagból, hogy szinte fáj.
Aztán lassan ehhez is hozzászoktam, bár még a nap végén is zavart. A hidas kanyarban viszont már a menetstabilizálót is kikapcsoltam, és ezzel teljesen rabul ejtett a kocsi. Lassabb kanyarokban, kicsit vizes aszfalton vidáman csúszkáltam vele, és éreztem, hogy el vagyok veszve. Kell. Nekem. Egy.
Tíz év után sem tűnik fáradtnak, és ha vigyáznak rá, a következő tíz évet is gond nélkül abszolválja. A tuningkiegészítők pedig igenis javítottak rajta, bár a Lambo-ajtó, a spoilerszett és a fóliázás nekem nem kéne, mint ahogy az egyik gyári alkatrésze, az automata váltó se. Mindig ez van ezekkel az átkozott Porschékkal. Először rettegek tőlük, aztán menet közben imádom őket, majd a végén szent fogadalmat teszek: egyszer nekem is kell egy. Igen, újra elcsábultam.
Eltérő a véleménye? Mondja el blogposztunkban!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
A marketingesek számára ez valódi aranybánya lehetne.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak
Hiába von büntetőeljárást maga után, még mindig akadnak olyanok, akik közlekedési táblát lopnak.
- Hírek
Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni
A Nissan hazájában, Japánban is leállt az értékesítés.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Ismét csökkennek az üzemanyagárak, januárhoz képest is olcsóbban tankolunk
Lassan, de biztosan olcsóbb az üzemanyag. Kérdés, hogy ez meddig marad így.
- Hírek
Emissziós pofont kaphat a Tesla
A többi autógyártótól kapott emissziós pénz kerülhet veszélybe.
- Hírek
Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén
Negtatív rekorder lett.
- Hírek
Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök
Ennek helyszíne a ZalaZONE autóipari tesztközpont lesz.
- Hírek
Bréking: Meghallgatták az európai autóipar imáit, enyhítenek az emissziós szabályozáson
De a végső cél ugyanaz maradt.
- Hírek
Visszafordult a magyar újautó-piac
Közel 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
- Hírek
„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök
Bár vannak érvek a megoldás mellett, egyelőre korai arról beszélni, hogy ténylegesen megjelenjen az autókban.
