Egy húszezres alkatrész öli meg a motort
Miközben szárnyaltak a TDI-motorok eladásai a VW-csoportnál, néhányan inkább benzinest vettek. Főleg a 2008-2012 között gyártott 2.0 TSI és némelyik 1.8 TSI-t érintheti az a hiba, amely egy hibás láncfeszítő számlájára írható.
Videónkban egy ilyen Passat 2.0 TSI-nek a motorját emeljük ki az autóból és keressük meg benne a hibás alkatrészt. Arányaiban viszonylag kevés autót érint ez a hiba, hiszen az 1,8-2 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotorok az egész VW-csoporton belül jóval kisebb darabszámban fogytak, mint a velük párhuzamosan árult TDI-k.
A régi, hibás láncfeszítő cikkszáma 06H 109 467 N, ennek az alkatrésznek a forgalmazása 2012 májusában megszűnt, tehát aki legális forrásból szerzi be, annak nem kell attól tartania, hogy ilyet kap. Az új alkatrész cikkszáma 06K 109 467 K – ezzel nem fordulhat elő, hogy még a teljes olajnyomás kiépülése előtt átugorjon a vezérműlánc. Az ilyen, 2008-2012 közötti TSI-k tulajainak érdemes benézniük egy márkaszervizbe, ahol alvázszám alapján meg tudják mondani, hogy az adott példányban benne van-e a hibás alkatrész.
A Novoth-műhelyben forgatott videón látszik, hogy nem egyszerű hozzáférni a dolgokhoz, de Novoth Tibi szerint a láncfeszítő cseréje (ha csak ennyi a baj) megoldható a videón látható kiszerelési tortúra nélkül is. Ebben az esetben ez már nem volt elég, mert egy álmos reggelen, indítás után bekövetkezett a lánc átugrása. A következmények és a bűnös alkatrész a videón.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.