3600 köbcenti, hat henger - ez jól hangzik!
Totalcar Erőmérő: Volkswagen Passat 3.6 V6 4 motion
A Totalcar Erőmérőben egy már ritkának számító nagy lökettérfogatú szívómotor a főszereplő az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, sorban választjuk ki a korábban jelentkezett olvasók autóit, ezúttal egy 2011-es VR6-os Passat feszül neki a görgős padnak.

Rögtön az elején tisztáznunk kell, hogy a Volkswagen a Passat B7 2010-es faceliftje után már nem használta az R36-os típusmegjelölést, csak az R-Line felszereltség és optikai csomag volt elérhető ezzel a VR6-os elrendezésű, 3600 köbcentis motorral. A mérésre érkezett autó is ilyen, 2011-es modell.
A VR6-os motor már 1991 óta a Volkswagen palettáján van, az ősváltozat a Passatban és a Corradóban debütált. Ez azonban csak hengerelrendezésében hasonlított a mérésben szereplő, 3600 köbcentis, mindössze 15 fokos hengerszögű V-motorra. Időközben a lökettérfogata is megnövekedett és közvetlen benzinbefecskendezést kapott.
A hengerfejben két vezérműtengely himbák segítségével mozgatja a huszonnégy szelepet úgy, hogy az összes kipufogószelepet a kipufogó-oldali vezérműtengely, míg mindkét hengersor szívószelepeit egy tengely mozgatja, ezért van szükség a himbákra.

Mivel a dugattyúk a hengerfej síkjához képest 15 fokos szögben mozognak, a dugattyútető 15 fokos szöget zár be a palásttal, hogy a hengerfejjel párhuzamos legyen és megfelelő égésteret tudjanak kialakítani.
A motor híres különleges hangjáról, amely a hengerelrendezésből és az alkalmazott gyújtási sorrendből adódik, ugyanis hiába tekinthető V-motornak, a gyújtási sorrendje a soros hathengeresekének megfelelő.
A VR6 konstrukció létrejöttét az indokolta, hogy a keresztmotorhoz tervezett modellekbe is be tudják tenni, mert nagyon kompakt és alig nagyobb a mérete, mint egy négyhengeresnek. Így a meglévő autók orrát nem kellett átalakítani, így is befért a szűk hengerszögű V6-os motor.
Mivel a műszaki életben ritkán vannak előnyök hátrány nélkül, ez a különleges konstrukció hozott pár kellemetlenséget is. Az egyik, hogy az egymást követő hengerek szívócsőhossza eltért, ezért adott fordulaton a rezgések máshogy alakulnak a szívócsőben, így a hengerek töltöttségi foka is eltér. Ezt szívócsőhossz-kompenzálással megoldották, de a hosszabban, a hengerfejben vezetett szívócsőben magasabb a beszívott levegő hőmérséklete, ami megint egyenetlen hengerteljesítményt okoz.

Az azonban biztos, hogy a gyári adatok nagyon szépek. A csúcs-Passat gyári 299 lóereje viszonylag magas érték, mely 6600-as fordulaton jön, de nem nevezném forgós motornak, mert a maximális 350 newtonméteres nyomaték már 2400 fordulattól rendelkezésre áll és egészen 5300-ig jelen van, ahogy azt a gyár állítja.
Van lökettérfogat, úgyhogy biztos nem halott a motor alul, de ez a széles nyomatéktartomány, ekkora nyomatékkal egyáltalán nem jellemző a benzinmotorokra.

Volt már korábban Haldex tengelykapcsolóval szerelt összkerék-hajtású autó az Erőmérőben, egy Audi TT Quattro. Ezeknél a rendszereknél érdemes a hátsó hajtást elektronikusan kiiktatni a mérés előtt, mert hajtásnál össze van kapcsolva, de kigördülésnél szétkapcsol, így a mért hajtási veszteség pontatlanul szerepel, a pad pedig rosszul számolja vissza a főtengelyre a teljesítményt. A hátsó hajtást ezért ezúttal is lekapcsoltuk a mérés előtt.
Nagyon szépen kihallatszott a motor speciális hangja ahogy felpörgött a nagy VR6 és egyenletesen kúszott magasra a görbe. Nézzétek meg a mérést, ilyen szép görbéket ritkán lehet látni, ráadásul a számok is meggyőzőek! A nagy lökettérfogatú szívómotor nem hazudik.
A mai Erőmérő-epizódban is elemezzük a kapott görbéket, ha pedig tetszett és további érdekes autókat szeretnétek látni, akkor iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára.
Az Erőmérő korábbi epizódjai
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
