Az Erőmérőben színt vallanak a hitelesített, profi teljesítménymérő padon a járművek az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, sorban választjuk ki a korábban jelentkezett önkéntesek autóit, és bizony nagyon vegyes a felhozatal, van választék. Most egy ritkaságnak számító, első szériás Renault Sport Clio tekeri meg a pad görgőit.

A Renault Sport a Renault autógyártó sportrészlege, mely 1976-ban alakult azzal a céllal, hogy az élre tegye a franciákat a versenypályákon. Minden autósport-műfajjal foglalkoztak a Formula 1-től a ralin keresztül a túraautó bajnokságokig. Az első, hivatalosan az elnevezésében is megjelölt a Renault Sport által fejlesztett személyautó az 1999-es Clio 2.0 16V RS volt, ahol at RS rövidítés utalt a Renault Sportra. A Korábbi 16V és Williams Clio I-esek gyártását is a Renault Sport koordinálta, de elnevezésükben nem jelent meg.
A modellt Renault Sport Cliónak is nevezik, a gyártása- ahogy a többi RS Renault modellé is - több kézi munkával, kisebb robotizáltsággal folyt egy teljesen elkülönített soron.
A Clio RS tizenhatszelepes, kétliteres dupla vezérműtengelyes motorja a Lagunából származik, kódja az F4R, de a Renault Sport rábízta a szintén francia Mecachrome cégre az átdolgozását. A Mecachromnál a blokk tervei jó helyen voltak, ugyanis a cég 1937-ben alakult, először speciális, könnyű repülőgépek nagy teljesítményű motorjaival foglalkozott, majd később egyedi megrendelésre a motorsportban is számos konstrukciót fejlesztett. Ők fejlesztették és gyártották a motorokat például az F1 Red Bull Racing csapatnak, amellyel Sebastian Vettel lett a világbajnok.

A Clio motorjához választott alapot több ponton megerősítették, más főtengelyt és erősebb blokköntvényt kapott, illetve a változó szelepvezérlést is módosították. A szívó oldali vezérműtengely nagyobb szögben tud elfordulni az állandó kipufogó oldali tengelyhez képest, ezért a motor szélesebb fordulatszám tartományban használható, és alul is nyomatékos maradt a 7000-es maximális fordulat ellenére.
A Sport Clio blokkja jellemzően fordulatra van hangolva, hiszen a maximális 200 Nm-es nyomatéka csak a viszonylag magas 5250-es fordulaton jön elő, ehhez képest már nem is sokat kell forgatni, hogy a 182 lóerő is megérkezzen 6500-as fordulatszámon.

Érdemes még megjegyezni, hogy ezek az első szériás Clio II-es RS modellek 172 és 182 lóerős változatban is piacra kerültek, a mai Erőmérőben szereplő példány, a forgalmi szerint az utóbbi volt. A különbség mindössze szoftveres a különböző piacra gyártott változatok között ebben az évjáratban.
A mért autó 196 ezer kilométerrel érkezett az Autokorbelhez, teljesen gyári állapotban, mindenféle módosításoktól mentesen. Karosszériája és belseje is szép volt, motorja csendesen járt.

A méréskor megint rácsodálkozhatunk ezeknek a fordulatra hangolt négyhengereseknek az orgánumára, ugyanis a vezérlés átváltásakor a nagyobb szelepösszenyitás miatt jellegzetesen mélyebb lett a hangja, majd körülbelül 6000-es fordulatnál egészen ércesre váltott a Clio és 7000 fordulatnál vetett véget az elektronika a hangversenynek.
A kirajzolt görbéken tisztán látszik, hogy az RS motor 4000 és 6000 közé van hangolva, itt szép laposak a görbék, ebben a kétezres tartományban húz legjobban és ha sietünk, itt kell tartani a fordulatot.
Mindez persze nem jelenti azt, hogy alul halott lenne, hiszen már kétezernél 150 Nm körüli nyomatékunk van, ami megmozdítja már ezt a nem túl nehéz autót.
Érdemes megnézni és meghallgatni a videót, ha pedig érdekesnek találjátok a Totalcar Erőmérőt, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára, sok kihegyezett motoros és néhány futásteljesítmény-bajnok autó jön még!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
