A hitelesített, professzionális teljesítménymérő padon a korábban jelentkezett olvasók autóit mérjük meg az Autokorbelnél. Most egy mai, szinte a technológiai csúcsot jelentő modell áll a görgőkre. Vajon rászolgál a hírnevére?
Az AMG neve 1967 óta összeforrt a motorsporttal. Két gépészmérnök alapította a vállalkozást, a korai években Mercedeseket készítettek fel versenyekre, tuningolták a motort, átalakították a futóművet. Később az elérhető legjobb mérnököket összegyűjtve az Affalterbachban működő cég annyira sikeres lett, hogy a Daimler AG meg is vásárolta az egészet, végül 2005-ben teljesen az anyacég tulajdonába került az AMG.
A cég minden reklámjában, minden termékében a motorsport filozófiáját hangsúlyozva jelenik meg, gyakran hivatkoznak arra, hogy fejlesztéseik, módosításaik közvetlenül a versenypályáról jönnek és ott is tesztelik azokat. Az valódi AMG modellekre jellemző a karosszéria aerodinamikai optimalizálása, a valódi karbon kiegészítők használata és természetesen a motor teljes átdolgozása, sőt, olykor a hétköznapi Mercedesekhez nem kapható motorblokk beépítése.
Az Erőmérőbe regisztrált Mercedes E osztály a W213-es kódot viseli, mely a jelenleg futó modell és megjelenésekor nagyon jó kritikát kapott. Minden tekintetben az élvonalat képviseli, legyen szó akár passzív, akár aktív biztonságról, környezetvédelemről, vagy alternatív hajtásokról.
Az AMG is szeretett volna kitenni magáért amikor erre a generációra építkezett és egy olyan modellváltozatot hozott létre, amelyre a konkurensek is felkapják a fejüket. Közvetlen versenytársból ugyan nincs sok, de az ősi rivális BMW M modelljei mindig ezek közé tartoztak. Az egészen új fejlesztésű, minden műszaki csemegét felsorakoztató M177 kódú V8-as motor került az E63S orrába, természetesen hosszában. Az S betű plusz 60 lóerőt jelent a sima E63 AMG-hez képest, de a motor szerkezetileg azonos.
A 32 szelepes V8-as hengersoronként két-két vezérműtengelyt kapott, valamint a szívó-, illetve kipufogóoldalon is fokozatmentesen állítható vezérlést. A két turbófeltöltő a hengersorok közé került, így a motor kompakt maradt, a töltőlevegő-hűtő pedig kombinált vizes-levegős kialakítású. A névlegesen több mint hatszáz lóerős motor kenése szárazkarteres, a nagy oldalgyorsulásokra készülve több olajszivattyú juttatja a kenőolajat a megfelelő helyekre - ez a technológia is a versenysportból származik. A négyliteres blokkba kovácsolt acél főtengely, valamint speciális bevonatú, kompressziós öntésű alumínium dugattyúk kerültek, melyeknek különlegesen magas a fajlagos szilárdsága.
Bár a még mindig hatalmas AMG motor lökettérfogata csökkent az elődjéhez képest, teljesítménye, forgatónyomatéka nőtt.
Az autó hajtáslánca is különleges, mert a 4Matic+ elektronikusan vezérelt összkerékhajtás különböző üzemmódokra képes, a hajtást az első és hátsó kerekek között többféleképpen is meg tudja osztani a rendszer. A mérésnél például tisztán hátsókerekesként mértük az E63S-t és előtte természetesen teljesítménymérő módba kapcsoltuk az agyát.
Nehezékeket kellett a csomagtartóba tennünk, hogy a hajtott kerekek megőrizzék tapadásukat, illetve magas sebességfokozatban indítottuk el a mérési ciklust. Ez az autó AMG Drivers Package-dzsel készült, amely nem korlátozza a maximális sebességet 250 km/h-ra, hanem elengedi 300-ig. Megdöbbentő, hogy a kilencfokozatú váltóval még hetedikben is majdnem 280-at mutatott a sebességmérő a padon.
Nem árulom el, hogy a mindössze egyéves Mercedes-AMG E63S 4Matic+ tudja-e a gyári értékeket, inkább próbáljátok meg kitalálni és nézzétek meg a Totalcar Erőmérő mai epizódját!
Ha tetszett és további érdekes autókat szeretnétek látni hetente jelentkező sorozatunkban, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára!
Ha szeretnétek jelentkezni a sorozatba a saját autótokkal, erre a linkre kattintva kitölthetitek jelentkezési lapunkat. Eddig közel kétezren regisztráltak, de ez nem jelent bekerülési sorrendet. Csupán az számít, hogy szerepelt-e már az autó és motorváltozata a műsor eddigi több mint száztíz epizódjának egyikében.
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.