2020.11.04. 17:11

Talán sokan felteszitek a kérdést, hogy mi alapján alkotunk összefoglaló véleményt egy autó állapotáról az átvizsgálás után. Vannak egyszerű esetek: amikor egy fiatal, keveset futott, magasabb használati- és piaci értékű példányt mutatunk be, amelynek csak néhány kopó-fogyó alkatrészét kéne kicserélni, nekünk sincs nehéz dolgunk a végső ítéletnél. Van aztán a középmezőny, ahol látszik, hogy bár az autót használják, a karbantartás és a szükséges javítások ütemezése pontatlan, bizonyos dolgokat túl sokáig halogattak a korábbi tulajdonosok, ezért egyszerre kéne nagyobb összeget költeni, ha valóban hibátlan állapotot szeretnénk. Az igazán szívszorító esetek mégis inkább azok, amelyekben egy autó karosszériája nagy területen rohad, többféle folyadék - üzemanyag, motorolaj, fékfolyadék - egyszerre szivárog belőle, egyúttal elhasznált a hajtáslánc több eleme, zörög a váltó és/vagy életveszélyes a futómű, esetleg a fékek. Daniék 37-es Volkswagen Golfjának esetében az összes vagy szócska ésre cserélendő, és bár tudjuk jól, hogy a fehér Golf családi ereklye, amelyet gazdája az édesapjától kapott ajándékba, nem volnánk igazságosak, ha nem fogalmaznánk egyértelműen: az autó ebben az állapotban sokkal inkább az érzelmek szép záloga, mint forgalomképes, biztonságos, megbízható jármű. A MűhelyPRN 81. epizódjában minden részletre kiterjedő állapotfelmérést láthattok a szerb Golfról, az Avalon Bosch Car Service műhelyéből.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, vizsgáltassa át szakemberrel!
Ismerje meg TotalCheck használtautó-átvizsgálási szolgáltatásunkat.

Korábbi epizódok:

Az autó, ami karácsonykor is segít!
Karácsonyi különkiadásunkban a Vérlovagok egyik autóját vizsgáljuk át, és megnézzük, miben más egy kéklámpás autó a hagyományosakhoz képest.
Két fékhibával is ugrik a nagymacska!
Fenn lehet kevés pénzből tartani egy egykori prémiumautót? Egy darabig biztos.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.