Íme egy nagy Peugeot, 410 ezer km után

Erőmérő: Peugeot 607 3,0 V6 – 2003.

2021.07.09. 17:46

A méreteiben is impozáns autó 410 000 km-rel gördült a mérőpadra. Mit tudunk a huszonéves Peugeot-k tartósságáról? A kicsik nem rosszak, de mit tudnak a másik végén, a nagykocsik között?

Röviden: eleget! A jelentkezéskor nem tudjuk, mit jelentenek a száraz adatok, mindig van meglepetés, amikor megjelenik a mérésre a kiválasztott. Már több, mint 2000 autó jelentkezett a sorozat indítása óta, sokan már el is adták az autót, vannak akik pedig háromszor is jelentkeztek. A Peugeot 607-es esetében pozitív volt a meglepetés. Amit látunk, az nagyon rendben van, persze mi inkább a motort vagy a teljes hajtásláncot szeretnénk megvizsgálni, hiszen ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan.

Hosszú a lista, hogy milyen autókban találhatjuk meg ezt a motort, íme csak néhány: Peugeot 406, 605, Citroen XM, C6, Renault Safrane, Laguna és Clio. Igen a Clio V6-ban is ezt a motort találjuk. Az adottságai jók: V6 60 fokos hengerszöggel, teljesen alumínium elemekkel, DOHC vezérléssel és hengerenkénti 4 szelepes hengerfejjel, változtatható vezérléssel. Ebben a 607-esben 207 lóerőt és 285 Nm-t kell teljesítenie. Nem túl sok ez 3000 köbcentiből, de nincs is széthajtva, mindössze 6000-nél jön a maximális teljesítmény. A középmotoros Clio V6-osában ez 255 lóerő is megvolt, de az egy másik sztori. Esetleg ha valakinek pihen ilyen a sublótban, benézhetne az Autokorbelhez egyszer, hogy azt is megmérjük.

Ehhez a motorhoz egy klasszikus 4 fokozatú, bolygóműves automata váltó csatlakozik. Kicsit régies, de éppen megfelelt 1999-ben, amikor a 607 megjelent. A tulajok is pozitívak, amikor a Népítéletben vallanak: 7,0 az átlag, de a fenntartási költség 5,7 – ez a legrosszabb érték. Érdekes, hogy a 2,2-es HDI szöveges ítéletei sokkal durvábbak, mint a benzineseké. Máté is költött rá, de 410 000 km nem kevés.

A mérést harmadik fokozatban kíséreltük meg, de nem volt sikeres, mert nem rögzíthető, és elvált negyedikbe. Nem maradt más választásunk, négyesben mértük, de így 268 km/h volt a maximális sebesség, amit a padon elért. Érdekel, milyen a hangja ilyenkor? Elég komoly, nézd meg a videót!

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.