Sok rosszat hallani a BMW két- és háromliteres dízelmotorjairól, amelyek költséges problémát okozhatnak. A skála a motorfelújítástól az autó leégéséig terjed, ami elég rosszul hangzik. Péter az idén vette a 318d-t, és azért hozta el az Avalon szervizbe, mert gyanús, hogy semmi baja sincs.
A kigyulladási hajlamot mutató N47D20, N57D30 és B47 sorozatú motorokról igen sokat cikkeztünk. Úgy tűnik, hogy a BMW eleinte nem vett tudomást róla, majd félrekezelte a problémát, most pedig már nagyon-nagyon sok dízelen kell elvégezni a visszahívást, ami nyilvánvalóan azt okozza, hogy elnyúlik a folyamat, hisz több millió autóról beszélünk 2011-2017 között. Ám mégis gyanús, hogy a bűnösnek kikiáltott EGR-hűtő szivárgása (EGR= kipufogógáz-visszavezetés) nem önmagában okozza a bajt, a szívócsatorna kokszlerakódásai, de még az EGR-modul megkerülő csappantyúja is szerepet játszhat a tüzek kialakulásában. Vagyis akinek ilyen autója van, érdemes időnként alaposabban átnézetnie a gyanús helyeket.
Ha pedig a korábbi 130 MűhelyPRN epizódot is megnéznéd, itt találod a lejátszási listát.
Korábbi epizódok:
- Öthengeres Volvo első autónak?
- Sokak szemében csak egy Focus, de részleteiben sokkal minőségibb autó a Volvo S40, az öthengeres motor pedig a hangjával is csábít. De mennyit kell rá költeni?
- Ganxsta Zolee és az amerikai álom
- Egy autónak legyen hangja! Állítja Ganxsta Zolee, aki elmeséli, melyik volt a kedvenc autója, és miért adta el első Mustangját.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, vizsgáltassa át szakemberrel!
Ismerje meg TotalCheck használtautó-átvizsgálási szolgáltatásunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.