Váltás világos nézetre
-
égéstér
Dizájnerek testközelből
-
-
szentesi istván
Lemaradtál a V8-as Mesterkurzusról? Most megnézheted!
-
tuning autó
Miért életveszélyes a tuning autó
-
párizsi autószalon 2024
Könnyezünk, de letöröljük - TC Híradó 2024/10/19 [134.]
-
videó
Renault 5 – odavagyok.
-
becsületesnepper
Megint késik az a rohadt repülő
-
s350 cdi
Ganxsta Zolee és a tábornok
A Golf, amikor leüvölti a fejed
A Golfot osztályteremtőnek hívják sokan, hiszen ma ismert kompakt kategória alapjai ennél a típusnál kristályosodtak ki. Hosszas keresgélés után állt össze a koncepció, hiszen nem kisebb legendát kellett leváltani, mint a Bogarat. A Giugiaro által rajzol forma még ma is szép, pedig volt ideje elkopni, ennek a darabnak pedig a beltere is ízléses, talán a legjobban felszerelt kivitel. A lényeg persze most is az, ami a motorral történt, mert az nem mindennapi.
A Volkswagen már 1969-ben elkezdett dolgozni az első Golfon, nagyjából 1970-re el is készült a formaterv, ami 2022-re egyre szerethetőbbé érik. Nagyon kellett már az autó a vállalatnak, így 1974 májusában el is kezdődött az értékesítés. Kezdetben az 1,5-ös, 75 lóerős volt a csúcs, majd hamarosan dízelek mellett megjelent az 1,6-os GTI verzió is, nyolc szeleppel, K-jetronic befecskendezéssel, négy, majd ötfokozatú váltóval. A 110 lóerő 9 másodperces gyorsulásra volt elég.
Nem űr-idő, de a felhőtlen csapatáshoz akkor elég volt, kivéve Franciaországot: ott a Renault 5 Turbo menetteljesítményeit kellett felülmúlni. A jó öreg tuningcég, az Oettinger már gyártott 16 szelepes hengerfejű motort a Golfhoz, ezt használták fel a félgyári 16S jelű autóhoz, ez lett a Golf GTI 16S , immáron 136 Le-vel. Talán ezt nevezhetjük a ma megmért autónk szellemi elődjének. Most itt van a padon egy kétliteres GTI, 16 szelepes motorral a hármas Golfból, utóbbi kapott némi tuningot. Hogy mit? Ezt alaposan kibeszéljük a videóban, ráadásul az autót egy korábbi állapotában már ki is próbáltuk.
Három kipufogódob és katalizátor van alatta! Jó hangja van, ugye? Nem túl nyers, nem túl tolakodó. Jó lenne egy húzósat menni vele, persze jó úton, szerintem tudná tartani a forgalom ritmusát.
Kérlek, ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!