Váltás világos nézetre
-
videó
Renault 5 – odavagyok.
-
becsületesnepper
Megint késik az a rohadt repülő
-
-
videó
Lopott autót vettem
-
totalcar híradó
Megint csaláson kapták a BMW-t, de a cica marad
-
videó
Bontásra még jó lesz
Egy csipetnyi menőség
A korai könnyű autók sokszor nagy V8-as társaikat is megverték, láthatjuk akár ma is a Goodwood-i historic versenyeken. Hogy mitől volt régen jó a Mini azt tudjuk, de jó-e most? Nos, ez eléggé egyéni, de hogy milyen erős, azt megmérjük.
Sokan szeretik, nekem Rauno Aaltonenen kívül sajnos csak a rossz hírű Prince motorok jutnak eszembe, pedig van benne sok innováció és egyedi útkeresés is. Ezt az egyediséget, amit formában és technikában is képvisel, mindenképpen el kell ismerni. Mára a túlélő példányok már inkább felkeltik az ember érdeklődését, úgy, hogy a generációk akár a mai napig erős formai kötődést mutatnak. Nem arról van szó, hogy nem lehet megkülönböztetni, de határozott a stílus öröklődése.
De a motor, ha már Erőmérőben vagyunk! Ez nem a Prince motor, hanem a Tritec név alatt futó Chrysler Neonból és PT Cruiserből ismerős blokk, amit a Mini is használt 1,4 és 1,6-os kivitelben akár Eaton M45 Roots típusú feltöltővel, köznapi nevén kompresszorral is.
A 163 lóerő elég volt már akkor is egy élvezetes autózáshoz, a közlekedéshez mindenképpen. A mechanikus hajtású kompresszor pedig a gyors reagálást adta nekünk. Ugyan a nyomásnövelésre csak korlátozottan alkalmas, de a jellegmezője miatt jól illeszkedik a nem túl sokat pörgő motorhoz. Számokban: jellemzően 0,5-1 bár túlnyomást lehet elérni, vagyis egy turbó a centrifugális kompresszorával sokkal többet tud, de a jellegmező sokkal korlátosabb. Bizony van olyan verseny, ahol a gyors reagálás fontosabb, mint a kicsit magasabb teljesítmény. Például a szlalomon.
Lucienne és Norbert egy pályázásra készített autót hozott, amit módosítottak szlalomra és sikeresen terelik. Ugyan hány lóerővel érik el ezeket a bajnoki címeket érő eredményeket?
Keveset hozott a tuning, de nem is volt nagy befektetés. Néhány padon programozással töltött óra után lehetne még itt találni néhány lóreőt. A karakterisztika viszont kellemes. Jó lenne kipróbálni, hogy mi van a számok mögött!
Hozunk még érdekes autókat, de addig is kérlek ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!