A külső már klasszikus, hiszen 1964 óta a főbb vonalak változatlanok. Az 1989-es előszériás négyüteműek sorozatgyártása 1990 áprilisában indult és csupán 1 évig tartott. Főhősünkból, a limóból is körülbelül 16500 db-ot gyártottak. Ritka világviszonylatban, de nem itthon!
A motorja az igazi érdekesség: az EA111 sokaknak ismerős lehet ezeket építették 1985-2015 többféle Audi, VW, Skoda, Seat és Trabant, Wartburg, vagy épp Barkas modellekbe. 999 cm3-től egészen 1598 cm3-ig volt belőle minden, karburátorral, befecskendezővel, turbóval és kompresszorral is. Azért 30 év nagy idő ezeknél, gondoljuk át, hányféle emissziós norma volt!
Vissza az NDK-ba: még 1982-ben a pártvezetés eldöntötte, hogy kell egy nagyobb motor a modernizálni kívánt autókba. Az új EA111 még készen sem volt, de 1984-ben aláírták a szerződést és röpke 4 év múlva 1988-ban állt a gyártósor Chemnitzben. Az már a történelem része, hogy a Szovjet események és a keleti blokk megszűnése az IFA Trabant, Wartburg, Barkas modellek végét is jelentette. Mindez ma nosztalgikus is lehet. Sokan szeretjük ezeket a kicsit elavult, de ugyanakkor mégis magas szintű elképzeléseket tartalmazó autókat. Orrmotor keresztirányban beépítve, elsőkerék hajtás, 4 független felfüggesztés, műanyag karosszéria. A négyhengeres négyütemű motor pedig kiált a fejlesztésért! Megkapta!
A gyári teljesítmény bőven megvan, ahogy a gyári végsebesség is. A videóban mindent megtaláltok!
Lesz még érdekes autó, de addig is kérlek ha tetszett, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!