Nyugodtan haladsz az autópályán a Tesláddal, majd hirtelen arra leszel figyelmes, hogy a kocsi éppen villogatatja a reflektorát, maximális hangerőn megszólal valami zene, vagy épp kinyílik a központi zár. Az is lehet, hogy te az autótól távol vagy, de kinyílik az ajtó, lehúzódnak az ablakok, majd bekapcsol és elindul az autó. A sebezhetőséget egy fiatal srác találta meg, jelezte a problémát a Tesla felé, akik javították is a szoftvert, de az ilyenkor szokásos anyagi köszönetnyilvánítás elmaradt a gyártó részéről.
Ha valaki fiatalon szeretne meggazdagodni, érdemes lehet az etikus hackerek szakmáját kitanulni. Óriási a kereslet a jó szakemberekre, már egy cég fix alkalmazottjaként is megdöbbentő havi jövedelmeket lehet elérni, de akár ennél is komolyabb anyagi elismerésre számíthat az, aki vállalkozóként, projekteket futtatva keres hibákat, és jó szakemberként, megtalált hibák után dolgozik. Sok cég állandó jelleggel várja az ügyes szoftvergurukat, mások kampányszerűen várják a hibafeltárást, ez utóbbira példa a Tesla, akik két éve, egy verseny keretein belül futtattak egy programot, ami a Model 3 biztonsági rendszerébe bejutó legjobb hackernek egy autót, és akár 1 millió dollár honoráriumot ajánlott fel. A normál, hétköznapi díjazások 100 és 15 000 dollár között alakulnak.
So, I now have full remote control of over 20 Tesla’s in 10 countries and there seems to be no way to find the owners and report it to them…
— David Colombo (@david_colombo_) January 10, 2022
A 19 éves David Colombo azonban valószínűleg egyiket sem fogja megkapni ezek közül. A fiú év elején fedezett fel egy hibát, ami az autók rendszerén futó, külsős forrásból származó, nyílt forráskódú szoftverekkel került be a rendszerbe, ilyen volt például a TeslaMate nevű nyomkövető program. A hiba valójában banális volt, kellett hozzá meg nem változtatott, alapértelmezett jelszó a külsős alkalmazás telepítésén kívül, az viszont tény, hogy David összesen 25 autóval kísérletezett sikeresen, amiket a világ 13 országában elszórva tudott távolról manipulálni: ki- és bekapcsolni a lámpát, leállítani a biztonsági rendszert, térképen követni a kocsi útját, elindítani a kocsi fedélzeti rendszerét, vagy épp dudálni.

Nem mellesleg adatbiztonsági hibát is talált: a Tesla digitális autókulcsához tartozó program sebezhetőségének okán távolról megszerezte néhány tulajdonos e-mail címét is, akiket értesített is a hibáról, ugyanakkor értesítette a problémás szoftver fejlesztőjét és a Tesla termékbiztonsági csapatát is.
A két csapat egyaránt gyorsan reagált, a hibát kijavítottak, az összes érintett autó API-hozzáférési tokenjét visszavonták, az érintett tulajdonosokat értesítették, a hibák két körös befoltozása után egyetlen dolog maradt csak el: a fizetés.

Lehetséges, hogy valójában egyik, a hibáért felelős fél sem érzi igazán sajátjának a problémát ahhoz, hogy magára vegye az ellenszolgáltatás terhét, mindenesetre a hír viszonylag nagy nyilvánosságot kapott, így talán még több esély van, hogy nem voltak fölöslegesek David fáradozásai. Ha pedig ebből a projektből mégsem jönne ki jól anyagilag, akkor is egész biztos, hogy nem kell majd a jövőbeli megélhetéséért aggódnunk.
Hazánkban is találni fiatal Tesla hackert, Somával egy Égéstérben már beszélgettünk is.
A legnagyobb magyar Tesla-szerelő, és kisfia, a hekker
Zambelly György a régió legmenőbb Tesla-szervizét üzemelteti, amihez gimis fia rootolta a fedélzeti elektronikát.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
