Nagyon illegális, nagyon gyors, nagyon drága
Teszt: Kaabo Wolf King GT elektromos roller
Miközben a belvárosban épp arról megy a vita, hogy hol lehet leparkolni a végtelen mennyiségben megjelenő bérrollereket, és látszólag bő három év alatt nem tudtak megoldani egy elég egyszerűnek tűnő problémát, addig a rollerpiac kitermeli magából azokat a vadállatokat, amikkel már nem csak a járdán vagy a bicikliúton lehet 15-20-szal gurulni. Ilyen például a nálunk teszten járt Kaabo Wolf King GT, ami 100 km/h-s végsebességével alkalmas arra, hogy az országúti autósok forgalmi ritmusát lazán felvegye, és akár 180 kilométeres hatótájával akár komolyabb agglomerációs ingázásra is használható.

Amikor az 1,6 millió forintos árát meghallottam, szinte biztos voltam benne, hogy ezt a gépet csak mutatóba, elrettentő példaként tartják a boltban. Ezzel szemben veszik, méghozzá egészen nagy mennyiségben, a következő negyven darabos szállítmányuk jó részének már meg is van a gazdája, és folyamatosan érkeznek az új vevő. Mindeközben legális értelemben véve egy teljesen használhatatlan eszközről beszélünk, rendszám nélkül, 60-70-80-nal a közúton nem csak veszélyes, de teljesen szabálytalan is vagy, egy-két kivétellel erdőben sem használhatod (ahogy nem is bringázhatsz), ha meg csak járdán vagy bicikliúton gurulnál vele, akkor teljesen értelmetlen a léte, dupla motorral, 50 kilós tömeggel és végtelenbe nyúló szélességgel.
Tudtad? Szinte mindenhol tilos hegyibringázni Magyarországon
Látlelet a 600 kilométeres bringaút-hálózatról, a hiányzó bringás jelzésekről és arról, hogy mire számíthatunk, ha menekülni kezdünk az ellenőrzések elől. Terepbringás helyzetkép, Magyarországról.
Ezek a rollerek meg fognak jelenni a ferihegyi gyorsforgalmi úton, forgalmas elővárosi utakon, erdőben, extrém esetben autóúton vagy akár autópályán is, épkézláb szabályozás nélkül pedig ez a káosz egyre csak rosszabb lesz, és ezért az egészért nem a termékek a hibásak, hanem a szabályozói oldal közömbössége, lassúsága. Persze, lehet utálni azt, aki ezekkel a gépekkel nagyon pofátlanul csapatja fel-alá, de szerintem attól sem lenne jobb a világ, ha a feltűnő kisebbség miatt teljes tiltással büntetnék a rolleres társadalmat.
Rollerrel a gyorsforgalmin próbált eljutni egy férfi a reptérre
Az elektromos rollerek jogi szabályozása továbbra sem tisztázott.

A Kaabo – akárcsak a legtöbb kínai márka – egészen régre vissza tudja vezetni a saját márkatörténelmét, 2013-ról beszélnek a termékoldalukon, de Magyarországon alig két éve léteznek. A dupla motoros Wolf King GT körülbelül 11 lóerős teljesítményével a palettájuk csúcsát képviseli, ennél feljebb már csak a kormánylengés-csillapítóval és állítható rugózással szerelt igazi downhill gépek vannak, azok már bele tudnak nyalni a kétmillió forintba is.
Semmi panaszunk nem lehet az anyaghasználatra és az összeszerelési minőségre, teljesen nyilvánvaló, hogy egy ennyire sok pénzbe kerülő, ilyen gyorsan menni képes roller esetén nem férnek bele ilyen jellegű hibák, nem is találkoztunk ilyesmivel. Az alumínium ötvözet váz érzésre nagyon merev, a szitálást elkerülendő szorosra húzták a kormánycsapágyat, vastag és széles trepni segíti a stabil elhelyezkedést, a két darab hidraulikus tárcsafékhez pedig elektronikus fékezés is tartozik a kerekekben lévő motorokkal. Magasra kell fellépni, a súlypontunkat is elég magasnak érezzük, egy általános stabilitásérzet viszont pár perc gurulás után kialakul.

Félni ettől függetlenül lehet rajta. Rövid ideig 8400 watt jut a két kerékre egyenlő arányban elosztva, ezt a gyakorlatban úgy kell elképzelni, hogy ha rossz helyen állunk rajta, akkor az egykerekezés és a burnout változatos formáit élhetjük át, akár 30-40 körüli sebességnél is, az első kerékkel pedig könnyen húzhatjuk az ötven méteres gumicsíkokat, ha nem eléggé álltunk az elejére. Amit sajnáltam, hogy a gázkar adagolhatósága elég rossz, ha a maximális teljesítményre kapcsoljuk a gépet, alig lehet finom gázt adni, azonnal elszabadul a pokol.

Nincs benne semmiféle G-szenzor vagy egyéb trükk, kanyar közepén is rátehetjük a teljes tüzet, ami aligha veszélytelen, a roller általános dinamikája pedig tényleg meglepő. 0-ról 25-re tényleg elég tud lenni 1,5 másodperc, ha van elég tapadás, 60-ig elég bő 5 másodperc, és mi valódi, GPS-szel mért 92-t is tudtunk vele menni, és ott már tényleg nem vicces. A nagy tempó azért tényleg elég ijesztő a 11 hüvelykes teljes kerékmérettel, minden bizonnyal elég lenne egy közepes kátyú is, hogy lerepüljünk a gépről, de 70 km/h felett már egy sima fékezés is hajmeresztő, hiába a combos fékerő, ha ott állunk egy baromi gyors deszkán, támaszkodni legfeljebb a kormányba tudunk, és a gumik sem mindig alkalmasak arra, hogy elég tapadást nyújtsanak egy rövidre vett féktávhoz.

A fékkel kapcsolatos problémámhoz tartozik az elektronikus motorfék is, amely binárisan vezérelt módon működik, mintha csak ki-be állása lenne, és ami ennél is rosszabb, hogy a fék kiengedése után még legalább egy fél másodpercig tovább fékez, miközben lehet, hogy mi már ismét gyorsítani szeretnénk. Ez a része bénán van megoldva, szerencsére teljesen ki lehet kapcsolni.

Futóművel kapcsolatban nem voltak különösebb érzéseim. Rugózik, de nem csillapít túl finoman, hasmagassága bőven van elég ahhoz, hogy kisebb padkákon és nagyobb fekvőrendőrökön stabil maradjon, a kormányzás kis sebességnél nehézkes és darabos, gyorsan haladva viszont ügyes. Ilyen szempontból van további potenciál a gépben, akár hangolhatóságban, akár geometriában, de így is messze a legjobb, amit rolleren valaha tapasztaltam.

A menürendszer tudja a legfontosabb funkciókat, kiírja az akku töltöttségét, a pillanatnyi sebességet, a teljes megtett távot, és azt is, hogy épp egy vagy két motort használunk, illetve 1-től 5-ig milyen teljesítményszinten vagyunk, ami viszont még jobb, hogy mélyen beletúrva ennél jóval több funkciót kínál. Láthatjuk a motorvezérlők hőmérsékletét, testreszabhatjuk, hogy melyik motorfokozathoz milyen első és hátsó teljesítményszint tartozzon, beállíthatjuk, hogy el kelljen-e lökni magunkat az elinduláshoz, és még egy e-ABS funkció is van, ami folyamatosan tudja kattogtatni a motorféket. Ez utóbbit mondjuk akár ki is hagyhatták volna, mert a kerékfordulat visszajelzése nélkül teljesen haszontalan.
Ami zavaró, hogy az indexek visszajelzője nem kapott helyet a kijelzőn, hanem a bal oldalon lévő gomberdőn villog halványan a zöld led: ha valamin, hát ezen biztosan kinn lehet hagyni az indexet véletlenül. A gombok egyébként logikusan és jól vannak elhelyezve, a dupla ledes fényszórók fényereje vakító és nagyon nagyot terít, a duda pont annyira hangos, mint egy komolyabb motorkerékpáron vagy akár egy autóban, éjszaka pedig nehéz nem észrevenni a gépet, mivel még a kék padlóvilágítása is nagyon erős.

21700 típusú lítium-ion cellákból épül fel az akkupakk, konkrét tesztalanyunkhoz az LG volt a beszállító. 35 Ah kapacitásával nagyon simán teljesíti a 90 kilométeres hatótávot, óvatosan közlekedve, kizárólag a hátsó motort használva abszolút nem gondolom elképzelhetetlennek a 180-at sem, amit hivatalos maximumnak adnak meg. 100 kilós terheléssel felment a legdurvább emelkedőkön is, elvileg 150 kilóig is terhelhető, amit szintén kinézek belőle.
Töltéshez két darab 74 V-os adaptert adnak hozzá gyárilag, ezek úgy néznek ki, mint egy egyszerű régi notebook-töltő, értelemszerűen a rolleren is két darab csatlakozó van a töltéshez. A két darab gyári adapter nagyjából 8-10 órás töltési időt ígér, ha valakinek ennél gyorsabb megoldás kell, az utólag tud hozzá venni nagyobb teljesítményű töltőket, amikkel 4-5 órára csökkenthető a teljes töltési idő.
Teljesen egyértelmű, hogy 1 619 900 forint nagyon sok egy olyan járműért, ami legálisan, közúti forgalomban egyáltalán nem használható, az viszont biztos, hogy a Wolf King GT erőteljesen feszegeti a rolleres dimenziókat minden szempontból, és egy elég extrém módját mutatja meg a közlekedésnek. Ijesztő, de nagyon izgalmas gép, amit valószínűleg soha nem vennék meg, egy saját erdő vagy reptér nélkül.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
