A Counterpoint elemzőcég frissen kiadott közleménye szerint közel tíz éve nem volt ennyire gyenge az európai mobilpiac első negyedéve. Az 5 legerősebb gyártó közül egyedül a Realme könyvelhetett el fejlődést, ők viszont megduplázták a részesedésüket, a csúcson továbbra is a Samsung, az Apple és a Xiaomi van ebben a sorrendben, de mindhárom cég esetén visszaesést lehet látni a darabszámokban.
Gyártási nehézségek, COVID, háború miatt eldobott piacok – hasonló problémákkal néz szembe a mobilipar, mint az autóipar, de a különféle kütyüknél a kereslet csökkenése is fontos tényezője a problémának, sokan hanyagolják a váltást, és kivárnak a telefonvásárlással. Összesen 49 millió okostelefon kelt el Európában az év első három hónapjában, utoljára 2013 volt hasonlóan gyenge, a tavalyi szinthez képest pedig egy 12%-os visszaesést könyvelhetünk el.
Piaci részesedés szempontjából a Samsung továbbra is az élen van, és piaci szerepét szinte megőrizte, 37%-ról csupán 35%-ra esett vissza a márkák közti jelenléte, de darabszámban 16%-os visszaesést könyvelnek el, az év elején bemutatott Galaxy S22-től jó eséllyel nagyobb sikert vártak Európában.
Az Apple piaci jelenléte erősödött, 24%-ról 25%-ra, de ez az érték úgy jön ki, hogy közben 6%-kal kevesebb mobilt adtak el. A 2022-es iPhone SE olcsó Apple mobilként továbbra is hasít, de mivel nem hozott sok újdonságot, így kevesebb embert ösztönöz a váltásra, mint azt elsőre hitték. Továbbra is az iPhone 13 a nagy favorit, ami a cég csúcsmobiljainak legjobb ár/érték arányát képviseli.
Nagy vesztes a Xiaomi, akik 19%-ról 14%-ra estek vissza a piacon úgy, hogy 36%-ot dobtak el a darabszámból. Az egykor olcsó és jó mobiljairól ismert cég egyre kevésbé törekszik az olcsóságra, ami egyértelműen több kínai konkurens, leginkább a Realme malmára hajtja a vizet: ők például 2%-ról 4%-ra emelték a részesedésüket, 67%-kal több mobilt adtak el, mint tavaly ilyenkor.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!