A Counterpoint elemzőcég frissen kiadott közleménye szerint közel tíz éve nem volt ennyire gyenge az európai mobilpiac első negyedéve. Az 5 legerősebb gyártó közül egyedül a Realme könyvelhetett el fejlődést, ők viszont megduplázták a részesedésüket, a csúcson továbbra is a Samsung, az Apple és a Xiaomi van ebben a sorrendben, de mindhárom cég esetén visszaesést lehet látni a darabszámokban.

Gyártási nehézségek, COVID, háború miatt eldobott piacok – hasonló problémákkal néz szembe a mobilipar, mint az autóipar, de a különféle kütyüknél a kereslet csökkenése is fontos tényezője a problémának, sokan hanyagolják a váltást, és kivárnak a telefonvásárlással. Összesen 49 millió okostelefon kelt el Európában az év első három hónapjában, utoljára 2013 volt hasonlóan gyenge, a tavalyi szinthez képest pedig egy 12%-os visszaesést könyvelhetünk el.
Piaci részesedés szempontjából a Samsung továbbra is az élen van, és piaci szerepét szinte megőrizte, 37%-ról csupán 35%-ra esett vissza a márkák közti jelenléte, de darabszámban 16%-os visszaesést könyvelnek el, az év elején bemutatott Galaxy S22-től jó eséllyel nagyobb sikert vártak Európában.

Az Apple piaci jelenléte erősödött, 24%-ról 25%-ra, de ez az érték úgy jön ki, hogy közben 6%-kal kevesebb mobilt adtak el. A 2022-es iPhone SE olcsó Apple mobilként továbbra is hasít, de mivel nem hozott sok újdonságot, így kevesebb embert ösztönöz a váltásra, mint azt elsőre hitték. Továbbra is az iPhone 13 a nagy favorit, ami a cég csúcsmobiljainak legjobb ár/érték arányát képviseli.
Új iPhone-t és bivalyerős Mac gépet hozott nőnapra az Apple
Mostantól 5G-s a legolcsóbb mobil is, az iPhone 13-ak pedig bezöldültek.
Nagy vesztes a Xiaomi, akik 19%-ról 14%-ra estek vissza a piacon úgy, hogy 36%-ot dobtak el a darabszámból. Az egykor olcsó és jó mobiljairól ismert cég egyre kevésbé törekszik az olcsóságra, ami egyértelműen több kínai konkurens, leginkább a Realme malmára hajtja a vizet: ők például 2%-ról 4%-ra emelték a részesedésüket, 67%-kal több mobilt adtak el, mint tavaly ilyenkor.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
