Ismerős helyzet, ugye. Melletted, a másik sávban lyuk, át akarsz menni oda. Kirakod az indexet, aki ott jön, erre gázt ad, nehogy má’ bepofátlankodj elé. Illetve, ha nem teszi, átsorolsz és megköszönöd.
Ha nem járnék néha külföldön, nem is zavarna a dolog, elvégre ez Magyarország. De ha kicsit kinézünk valamerre, rögtön átkozottul zavaróvá válik az a csökött agyú szemléletmód, hogy márpedig a sáv azé, aki benne van. Minimum addig, amíg ellát. Mindenki más meg rohadjon meg.
Az ilyen szituációkban többnyire azt kellene megköszönni, hogy nem adott gázt, hogy ezzel megakadályozza a besorolást. Sőt, egyáltalán nem tett semmit, még csak nem is lassított, hogy több helyem legyen. Akkor meg mit köszöngetek én?! Hogy nem volt szemét? Illetve, ha netán mégis elvette a lábát a gázról egy másodpercre, miért kellene ezért rögtön egy életre a lekötelezettjének lenni? Ez alapvetően így lenne normális.
Túl van ez udvariaskodva, kérem.
Külföldön az égvilágon semmit sem köszönnek meg. Egy németet a szívbaj kerülget, ha megnyomod a vészvillogót, mert azt hiszi, valami baj van. Ha meglengeted a kezedet, azt kifejezetten utálják, mert az integetés arrafelé állítólag a rosszallás jele. Ilyenek na, germánok.
Talán ezért sem értik, hogy mi a fenét kellene azon megköszönni, ha beengedett téged. Tudod, miért? Mert ő nem beenged. Ő csak megy, te meg besorolsz. Elvégre ott része a KRESZ-nek a cipzár elv, és ők ezt be is tartják. Ettől van az, hogy ahol megszűnik egy sáv, folyamatosan halad a forgalom.
Igaz, a német egy kereszteződésben nem mond le az elsőbbségéről a javadra, hiszen a szabály az szabály, hová lenne a világ, ha csak úgy engedne valakit kikanyarodni a macisajtból. Arról nem tehet, hogy hülyén vannak kitalálva a kereszteződések, rosszak az elsőbbségi viszonyok és emiatt felgyűlik a sor. Azért adózik, hogy megcsinálják jól. És a németek többnyire megcsinálják jól. (Valójában a németek szó helyére elég sok más nemzet is behelyettesíthető.)
Nálunk kicsit árnyaltabb a kérdés. Adózni még csak adózunk, de valahogy csak felgyűlnek az autósorok, az illetékesek mégsem oldják meg a közlekedési problémákat. Nálunk a közlekedési rendszerek udvariasság/szánalom nélkül összeomlanának: az összevissza tekergő, megszűnő, kanyarodóba átmenő sáv miatt. Könnyen megszívja, aki nem ismeri a környéket: egyszer csak ott találja magát indexelve, hogy átkéredzkedjen a másik sávba.
Csoda, hogy megköszöni, ha végre megesik rajta a szíve valakinek?
Annyi ilyen hülye helyzet adódik Magyarországon, hogy közlekedés közben szinte egyfolytában köszöngetni kell. Láttam már olyan autót, amelynek a hátsó ablakára egy felgyújtható Köszönöm táblát applikált a tulaj.
És nem csak az autósnak kell állandóan hálálkodnia. A motorosnak, hogy nem passzírozták fel a padkára, a gyalogosnak, hogy átengedték a zebrán. A buszosokról nem is beszélve, akik minden egyes megálló után megtehetik ezt, pedig a szabályok szerint őket ki kell engedni onnan. Ez mind-mind felesleges köszöngetés. Mert, tetszik tudni, ez itt nem egy háború, verseny vagy egy gigantikus stratégiai játék, ahol az ember hátrányba kerül, ha nem él a suttyóság eszközével. Ez csupán közlekedés. Menés A-ból B-be. Nem kell itt megköszönni semmit.
Persze, a közúti köszöngetésnek van másik válfaja is. Sokszor a jobbról suhanós, sort végigelőzős, kormányrádhúzós, betolakodós suttyó érzi úgy, hogy a taplóságát ellensúlyozhatja a vészvillogózással. Ilyenkor nagyjából mindenki elmorzsol egy halk kurvaanyádat a bajsza alatt – erre meg ezért nincs szükség. Főleg az anyja szerint.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
