- Magazin
- Vélemény
- európai autógyártók kínai terjeszkedés
- elektromos járművek európai autóipar
- európai autóipari versenyképesség
- kínai autógyártók európai konkurencia
- vélemény
Szerintetek veszélyben az európai gyártók, most azt is megtudtuk, melyik megy tönkre elsőként :D
Vannak, akik azt mondják, hogy az újságírók korszaka leáldozóban, helyüket hamarosan átveszi a mesterséges intelligencia és vannak, akik szerint ez nem is akkora gond, hiszen legalább valamilyen intelligencia marad majd a képletben. Én nem vagyok újságíró, csak egy lelkes amatőr, aki mostanában az AI-t bűvöli, és néha kérdéseket tesz fel nektek a TC Facebook oldalán. Most is így történt, ti pedig tömegesen válaszoltatok, úgyhogy tovább mentem a témában.
Válaszaitokból egyértelműen kiderült, hogy szerintetek is komoly fenyegetést jelent a kínai invázió az európai autógyártókra - szerintem is -, úgyhogy mi sem volt logikusabb, mint kideríteni, vajon melyik cég van a legnagyobb veszélyben. A választ most a generatív AI-tól vártam, de nem adta egyszerűen a kis anyámasszony katonája :D

Először nem is válaszolt, csak kiskesztyűben pecsfogdosva ködösített és terelt, bár lehet, hogy a promt (parancs) nem volt a legjobb, de azt már én ronthattam el. Szóval itt a beszélgetés, amit a chatGPT 4.0-val folytattam, és a végén csak kibökte, hogy szerinte melyik európai autógyártó megy majd csődbe elsőként:
Melyik európai autógyártó mehet tönkre elsőként a kínai terjeszkedés hatására?
Mesterséges intelligencia: A rendelkezésemre álló információk és a legújabb hírek alapján nem állítható meg egyértelműen, hogy melyik európai autógyártó kerülhet veszélybe elsőként a kínai autógyártók terjeszkedése miatt. Az autóiparban jelenleg nagyon élénk a verseny, és bár a kínai gyártók egyre nagyobb piaci részesedést szereznek globálisan, különösen az elektromos járművek területén, a konkrét hatások egy adott európai autógyártóra nehézkesen előre jelezhetők.

Az autóiparban a siker vagy kudarc gyakran az innovációra, a márkaerőre, a pénzügyi stabilitásra, és az adott vállalat képességére épül, hogy alkalmazkodjon a gyorsan változó piaci körülményekhez, mint például az elektromos járművek iránti növekvő kereslethez. Ezen túlmenően, az európai autógyártók több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek az autógyártásban, széleskörű nemzetközi jelenléttel, ami lehetővé teszi számukra, hogy versenyben maradjanak.
Az európai autógyártók között vannak olyanok, amelyek erős pénzügyi helyzetben vannak és jelentős befektetéseket hajtanak végre az elektromos járművek fejlesztésében, így jól fel vannak készülve a versenyre a kínai gyártókkal. Mindazonáltal, a piaci dinamika gyorsan változhat, és a kínai gyártók folyamatos terjeszkedése kihívások elé állíthat bizonyos európai gyártókat, különösen azokat, amelyek nehezebben alkalmazkodnak a technológiai változásokhoz vagy kevésbé versenyképesek az új piaci szegmensekben.
Összefoglalva, bár egyes európai autógyártók nagyobb kihívásokkal szembesülhetnek a kínai terjeszkedés hatására, konkrét előrejelzések vagy elemzések, amelyek egyértelműen azonosítanák a legveszélyeztetettebb gyártót, nem állnak rendelkezésre.

Ha mégis tippelned kellene, te melyiket mondanád?
Mesterséges intelligencia: Tisztában vagyok azzal, hogy bármi ilyen jellegű megjegyzés nagymértékben spekulatív lenne, és nem támaszkodna konkrét adatokra vagy elemzésekre. Azonban, ha tippelnem kellene, érdemes lehet figyelembe venni azokat a gyártókat, amelyek:
- Kisebb méretűek és kevésbé diverzifikáltak globális értelemben, tehát kevésbé képesek eloszlatni a kockázatokat különböző piacokon.
- Később kezdték az elektromos járművek fejlesztését és kínálatát, ami hátrányt jelenthet egy olyan piacon, ahol az elektromos járművek iránti kereslet gyorsan nő.
- Pénzügyileg kevésbé stabilak, ami nehezíti számukra a kutatás-fejlesztésbe és új technológiákba való jelentős befektetéseket.

Ezen szempontok alapján talán a kisebb, kevésbé stabil pénzügyi helyzetű és kisebb piaci részesedéssel rendelkező európai autógyártók lehetnek azok, amelyek nagyobb kihívásokkal szembesülhetnek a kínai autógyártók terjeszkedésével szemben. Például, azok a gyártók, amelyek főleg a belső égésű motorokra támaszkodnak és későn kezdtek el elektromos járművekkel foglalkozni, nagyobb nyomás alá kerülhetnek.
Fontos azonban megjegyezni, hogy ez csupán egy általánosított tipp, és sok európai autógyártó jelentős erőfeszítéseket tesz, hogy versenyképes maradjon, beleértve a technológiai innovációt és a pénzügyi stabilitás növelését.

Csak egy márkát mondj!
Mesterséges intelligencia: A feltételezett kihívások és a piaci dinamika figyelembevételével, ha tényleg csak egy márkát kellene megneveznem, az talán az Alfa Romeo lehetne.
Az Alfa Romeo, mint az olasz autógyártó, a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) része, amely most a Stellantis csoportot alkotja, kisebb volumenű luxusmárkaként hagyományosan kihívásokkal nézett szembe a globális piacon, különösen az elektromos járművek térnyerése során. Ez a tipp azonban nagyon spekulatív és nem tükröz konkrét piaci elemzéseket vagy belső pénzügyi adatokat. Az Alfa Romeo és a Stellantis csoport is jelentős erőforrásokat fektet be az elektromos mobilitás és az innováció terén, ami pozitívan befolyásolhatja jövőbeli kilátásaikat.
Téved? Igaza lehet? Mit gondolsz? Írd meg kommentben!
(A leírtak csupán az AI spekulációi, és nem tükrözik a TC álláspontját.)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
