Magyar fiatalok a világ legjobbjai között
A Hungaroringen rendezik hétvégén az eddigi legnagyobb Formula Student East megmérettetést. A hallgatói konstrukciós versenyen belső égésű, elektromos és önvezető kategóriában feszülnek egymásnak a csapatok. Erős mezőny érkezik Magyarországra, de a hazai fiatalok is kétségkívül a világ élvonalához tartoznak. A versenyről szóló sajtóközleményt hajtás után olvashatják.

A Formula Student East nemzetközi hallgatói konstrukciós versenyt 2021-ben ötödik alkalommal, augusztus 7. és 11. között rendezi meg a Járműmérnökök Egyesülete a Forma 1-es Magyar Nagydíjnak is helyet adó mogyoródi Hungaroringen. Hazánk legnagyobb presztízsű versenypályáján 23 ország 84 csapata indul az idei, eddigi legnagyobb FS Easten. Saját fejlesztésű járműveikkel belső égésű, elektromos és önvezető kategóriákban nevezhettek a magyarországi megmérettetésre.
A Formula Student mozgalom
A versenysorozatot 1981-ben a tengerentúlon hozták létre mérnöki és gazdasági tanulmányokat folytató diákok számára, melynek során egy olyan formula versenyautót konstruálnak, amelyet nem csupán megépítenek, de a piaci bevezetésére vonatkozó koncepcióját is elkészítik. Egy ilyen életszerű projekt egész éves munkát, kitartást, innovatív hozzáállást, elméleti és gyakorlatorientált felkészülést követel a csapatok tagjaitól. A Formula Student tehát kipróbált, agilis szakembereket nevel egy motiváló és komplex kihíváson keresztül, ebből pedig a mozgalmat támogató iparvállalatok is profitálnak a pályakezdők jobb felkészültségének köszönhetően.

Formula Student East
A Formula Student Eastet 2016-ban olyan volt mérnökhallgatók hívták életre, akik korábban versenyzőként és szervezőként is kipróbálták magukat a Formula Student világában, így évtizedes tapasztalattal és nemzetközi kapcsolatokkal bírnak a szervezés és a lebonyolítás terén. Az FS East és a szervezők célja a kezdetektől fogva egy olyan szakmai verseny megvalósítása, amely az oktatási szempontokat tartja szem előtt és elősegíti a csapatok további fejlődését. Ennek az elkötelezettségnek az eredménye, hogy 2016-ban - az FS történetében elsőként - a Formula Student East eredményei rögtön az első szezont követően felkerültek a mozgalom világranglistájára, 2017-ben pedig az FS East szerepelt rajta a legmagasabb versenyképességi értékkel. Mindez a magas szakmai és műszaki színvonal mellett az első számú európai csapatok részvételének is köszönhető, akik évről évre visszatérő versenyzői az FS Eastnek. A mozgalom világszervezetével közösen meghatározott növekedési ütemet követve a meghirdetett helyek száma folyamatosan bővül, a kezdeti 44-es csapatlétszámhoz képest 2019-ben már 72-en, 2021-ben pedig 84-en kaptak lehetőséget az FS Easten való részvételre. Egyedi módon a nemzetközi versenyek közül, a 2020-as évben kitört pandémia sem állította meg a verseny lendületét: a Széchenyi István Egyetem által összefogva a Formula Student Netherlands versennyel együtt egy virtuális verseny váltotta ki a pályán történő megmérettetéseket Formula Student Online néven. A résztvevő 45 csapat a szervezőkkel együtt életben tartotta a mozgalmat, melynek köszönhető az idei évben regisztrált csapatok számának növekedése.
Forma 1-es nagydíj után a jövő nagydíja
Az FS East fejlődésében az autóipari innovációk integrálásának jelentős szerepe van, 2018-tól kezdve a világszerte is újdonságnak számító driverless, azaz vezető nélküli autók kategóriájában is nevezhettek a csapatok a már eddig megszokott két kategória (belső égésű motoros autók, elektromos autók) mellett. Az autonóm közlekedés fejlesztésének beemelése a verseny - és így a mozgalom programjába - egy olyan előremutató, innovatív elem, amely karakteresen átalakította a verseny profilját. Az önvezető kategória ténylegesen elhozza a közlekedés jövőjét a nagy múltú Hungaroringre, míg az egyetemistákból álló csapatok a jövő mérnökgenerációját képviselve engednek betekintést az autóipar következő időszakába.

Magyarok a világ legjobbjai között
Az idei évben 84 csapat kerülhetett az FS East indulói közé, erre a 84 helyre összesen több, mint 250 versenycsapat igyekezett bejutni a világ minden tájáról. 2021-ben is erős mezőny érkezik Magyarországra, hiszen a regisztrációs listán ezúttal is megtalálhatók Európa legjobbjai. Az FS East emellett kiemelten kezeli a kelet-európai régióból érkezők részvételét, számukra a szervezők fix helyeket tartanak fenn, a regisztrációs folyamat eredményeként végül 15-en kerültek be. Az idei FS Easten részt vevő három magyar induló közt ott van az Arrabona Racing Team és a BME Motorsport belső égésű indulóként, valamint, a BME Formula Racing Team elektromos kategóriában versenyző csapata, akik a szezon versenyein eddig nagyon ígéretesen szerepeltek.
Kövessék élőben dinamikus versenyszámainkat, valamint napi összefoglalóinkat a Formula Student East YouTube csatornáján, valamint Facebook- és Instagram oldalainkon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
