Legyengült Sierra 2.0
Az Autódoktor válaszol
A te kocsidnál az alapjárati ingadozás nem rendszeres, és párosul a motor teljesítmény csökkenésével, ezért inkább a légmennyiségmérőre szavaznék. Esetleg a hőmérséklet érzékelő szenzorra, de az a Fordoknál szinte örökös élettartamú.
Kedves Autódoki!
Az archívumban megtaláltam az általam is tapasztalt probléma felvetését, de a válasz ott - annak hosszúsága miatt - elmaradt.
Az autó egy Ford Sierra 2.0 EFI (katalisator), automata 1987-es és svájci, kb. 200 ezer km-rel.
A mások által tapasztalt alapjárati ingadozást én csak kétszer figyelhettem meg, három hét különbséggel (igaz mostanában). Mindkét esetben leállt az autó motorja.
A problémáim a következőek: az autó hidegben elsőre soha nem indul be, melegen a hiba nem jelentkezik. Országúti fogyasztása 13 liter körül van. Az autó érzéseim szerint nem nyújtja az elvárható teljesítményét, vagyis nagyon lusta és nem rugalmas. (Előző autóm Suzuki 1.3, és még az is jobban gyorsult).
Amit tudok a motorról: olajcsere, gyertyacsere, gyertyakábelcsere, légszűrőcsere, kompressziómérés (a szerelő szerint ereje teljében vannak a hengerek), akkkumulátorcsere.
Ha ezen információkból esetleg tudnál segíteni, megköszönném!
Kövi
(2002. 01. 23.)
Általában ezeknél a motoroknál a légmennyiségmérő kopása, elöregedése, illetve az alapjárat szabályzó motor, (BOSCH-motor) mechanikus oldalán a kartergáz lerakódása okozza az ingadozó alapjáratot. Az előbbi hiba a légmennyiség mérő cseréjével oldható meg, (nem olcsó, általában bontottat szoktak keresni hozzá) míg a második esetben általában segít a benzinben, vagy nitrohigítóban történő áztatás, átmosás. A te kocsidnál az alapjárati ingadozás nem rendszeres, és párosul a motor teljesítmény csökkenésével, ezért inkább a légmennyiségmérőre szavaznék. Esetleg a hőmérséklet érzékelő szenzorra, de az a Fordoknál szinte örökös élettartamú.
Meg kellene mérni a motor CO-értékét katalizátor előtt és után is. Amennyiben feltűnően magas a mért érték (minden fordulaton), akkor a hőmérséklet szenzor a ludas. Ha alapjáraton magas és fordulaton szinte normális értéket lehet mérni, a légmennyiség mérő lehet cserére érett.
Egyébként ezeknek a kocsiknak már van kommunikációs csatlakozójuk és lehetőség van rá, hogy megfelelő célműszerrel felszerelt szervizben kifaggassák a computerét, milyen elektromos rendszerbeli problémát tárolt a memojában! Nem túl részletes a kapott info, de mégis, a megfelelő tapasztalattal rendelkező szerelőnek biztos támpont a javításhoz!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
![]() |
![]() |
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenkimaga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
