Megküldött Alfa 155
Egy kicsit kihúzattam. Nem leszabályozásig, csak érezni akartam mit tud a gép. Nem igazán voltam meggyőzve általa, főleg magasabb fordulaton. Ezután fél perccel a motor dadogni kezdett, majd leállt. Újraindítva is nagyon dadogott, másnap visszavontattuk a kereskedésbe.
Kedves Autódoki!
Egy hónapja vásároltam egy frissen importált Alfa 155TS-t (1995-ös, 125 ezer km vezetett szervizkönyv Németországból). A kereskedőtől hazafelé tartva, már üzemmeleg motorral egy kicsit kihúzattam. Nem leszabályozásig, csak érezni akartam mit tud a gép. Nem igazán voltam meggyőzve általa, főleg magasabb fordulaton. Ezután fél perccel a motor dadogni kezdett, majd leállt. Újraindítva is nagyon dadogott, másnap visszavontattuk a kereskedésbe. Az eladó elég normálisan állt a dologhoz és elvállalta a javítást. Először vezérlési hibára gyanakodtak, ám a motor teljes szétszerelése után kiderült, hogy főtengelycsapágy beállt, plusz hajtókar törése is van. A hibát főtengely köszörüléssel javították. A kérdésem: Mi okozhat ilyen jellegű hibát? Az eladó szerint biztosan nagy bukkanóra hajtottam, vagy durván visszaváltottam, de ezek egyike sem történt. Ellenben - sajnos a vétel után - feltűnt, hogy az összes hűtővízcső ki van cserélve: lehetséges, hogy a motor "meg volt főzve"? Ez okozhatja a főtengely későbbi beállását? Utolsó kérdésem pedig: A fenti hibát lehet teljes értékűen javítani, vagy szükségszerűen csökkenti a motor élettartamát még a legszakszerűbb javítás (köszörülés) is?
Válaszát előre is köszönöm, B.D.
(2002. 05. 20.)
Egy hónapja vásároltam egy frissen importált Alfa 155TS-t (1995-ös, 125 ezer km vezetett szervizkönyv Németországból). A kereskedőtől hazafelé tartva, már üzemmeleg motorral egy kicsit kihúzattam. Nem leszabályozásig, csak érezni akartam mit tud a gép. Nem igazán voltam meggyőzve általa, főleg magasabb fordulaton. Ezután fél perccel a motor dadogni kezdett, majd leállt. Újraindítva is nagyon dadogott, másnap visszavontattuk a kereskedésbe. Az eladó elég normálisan állt a dologhoz és elvállalta a javítást. Először vezérlési hibára gyanakodtak, ám a motor teljes szétszerelése után kiderült, hogy főtengelycsapágy beállt, plusz hajtókar törése is van. A hibát főtengely köszörüléssel javították. A kérdésem: Mi okozhat ilyen jellegű hibát? Az eladó szerint biztosan nagy bukkanóra hajtottam, vagy durván visszaváltottam, de ezek egyike sem történt. Ellenben - sajnos a vétel után - feltűnt, hogy az összes hűtővízcső ki van cserélve: lehetséges, hogy a motor "meg volt főzve"? Ez okozhatja a főtengely későbbi beállását? Utolsó kérdésem pedig: A fenti hibát lehet teljes értékűen javítani, vagy szükségszerűen csökkenti a motor élettartamát még a legszakszerűbb javítás (köszörülés) is?
Válaszát előre is köszönöm, B.D.
(2002. 05. 20.)
Kedves B.D.!
A főtengely csapágy beállását legnagyobb valószínűséggel kenési probléma okozta (nem kapott olajat), ennek következtében törhetett el a hajtókar is. Az olajnyomás jelző lámpa nem világított?
Ha a motort "megfőzik" akkor más jellegű problémákkal találkozott volna, tehát az, hogy a hűtővízcsövek ki vannak cserélve véleményem szerint nem állnak kapcsolatban a hibával.
Szakszerű (de csakis szakszerű) javítás mellett teljes értékű marad a motor.