Rángatós Kadett
Én sajnos nem értek hozzá, így az ön segítségét szeretném kérni, mert egyelőre tanácstalanul állok a problémával szemben.
Nemrég fedeztem fel ezt az oldalt és ezen belül ezt a rovatot, aminek most
kifejezetten örülök!
Tisztelettel kérném elvi segítségét egy olyan problémában, ami lassan egy
hete okoz nekem gondot!
Egy 1986-os 1,3-as, benzines E Kadettról lenne szó. Ami minden (legalábbis én
nem vettem észre semmit) előjel nélkül egyszer csak elkezdett rángatózni, mint
amikor nem megy egy henger. Ezután be sem akart indulni az autó, csak
önindítózás közben néha durogott. A rángató érzés leginkább gyorsításkor jött
elő, mind kismértékű, mind nagyobb gázfröccs esetén is. Leginkább egy kétütemű
autóhoz lehetne hasonlítani, mint amikor korán vált fel az ember és az
erőlködés közben rángat.
Úgyhogy csak úgy lehet vele most közlekedni, ha nagyobb fordulaton tartom, mert ott már rendesen "dolgozik" az autó.
Először persze legolcsóbb módon magam néztem a gond után. Arra rá is jöttem,
hogy a trafó és a gyújtáselosztó közötti kábel szakadást mutat, ezt gyorsan
le is cseréltem, de a jelenség megmaradt.
A durrogásból mint laikus a gyújtásra tippeltem ezután. Azt már szakemberrel állíttattam be, de sajnos a probléma megmaradt (a durrogás megszűnt). A szakemebert utána újra megkerestem, hogy mit tegyek, ő a gyertyák cseréjét adta tippként. Azokat is kicseréltem. De sajnos ezek után csak annyiban módosult a dolog hogy az autó nem gyorsításkor rángat be (1-es ,2-es fokozatban) hanem városi forgalomban 40-50km/h-s sebességtartományban, sebeségfokozattól függetlenül, de azt már nem állandóan teszi, csak elvétve.
És talán még azt is megemlíteném, nem tudom, ez hasznos információ-e, hogy az alapjárat se folyamatos az autón, néha mintha kihagyna a motor és ezért a fordulatszám is ingadozik hosszabb helybenállás esetén!
Én sajnos nem értek hozzá, így az ön segítségét szeretném kérni, mert
egyelőre tanácstalanul állok a problémával szemben. Az autó elektromos gyújtású, nem mechanikus. A trafót is megnézték, állítólag az is jó. De akkor hol keressem a bajt?
Válaszát előre is köszönöm! Sok sikert a továbbiakban is!
Tisztelt Tulajdonos!
Bár a leírás elég kimerítő, csak tanácsot tudok adni, a végső megoldáshoz mindenképp szerelő kell.
Az elmondottak alapján a gyertyakábel és a trafó hiba tűnik a leglogikusabbnak. A trafót nem ártana kicsit tüzetesebben megnézni, ugyanis valószínűleg áthúz valahol. Ugyanez lehet a hiba a gyertyakábelnél is.
A hiba keresésében segíthet, ha sötét helyen nézi, mert akkor jobban láthatóak az áthúzó kis szikrák, amelyeket egy jellegzetes hang is kísér (melyekre legyen kihegyezve a füle, mert egyébként nem hallja meg).
Ez a hibafajta nedves, esős időben sűrűbben jelentkezik, így a mostani időjárásban is biztos gondot jelent.
Remélem tanácsaimmal közelebb jut a megoldáshoz.
Üdvözlettel,
Autódoktor