Rángatós Kadett
Én sajnos nem értek hozzá, így az ön segítségét szeretném kérni, mert egyelőre tanácstalanul állok a problémával szemben.
Nemrég fedeztem fel ezt az oldalt és ezen belül ezt a rovatot, aminek most
kifejezetten örülök!
Tisztelettel kérném elvi segítségét egy olyan problémában, ami lassan egy
hete okoz nekem gondot!
Egy 1986-os 1,3-as, benzines E Kadettról lenne szó. Ami minden (legalábbis én
nem vettem észre semmit) előjel nélkül egyszer csak elkezdett rángatózni, mint
amikor nem megy egy henger. Ezután be sem akart indulni az autó, csak
önindítózás közben néha durogott. A rángató érzés leginkább gyorsításkor jött
elő, mind kismértékű, mind nagyobb gázfröccs esetén is. Leginkább egy kétütemű
autóhoz lehetne hasonlítani, mint amikor korán vált fel az ember és az
erőlködés közben rángat.
Úgyhogy csak úgy lehet vele most közlekedni, ha nagyobb fordulaton tartom, mert ott már rendesen "dolgozik" az autó.
Először persze legolcsóbb módon magam néztem a gond után. Arra rá is jöttem,
hogy a trafó és a gyújtáselosztó közötti kábel szakadást mutat, ezt gyorsan
le is cseréltem, de a jelenség megmaradt.
A durrogásból mint laikus a gyújtásra tippeltem ezután. Azt már szakemberrel állíttattam be, de sajnos a probléma megmaradt (a durrogás megszűnt). A szakemebert utána újra megkerestem, hogy mit tegyek, ő a gyertyák cseréjét adta tippként. Azokat is kicseréltem. De sajnos ezek után csak annyiban módosult a dolog hogy az autó nem gyorsításkor rángat be (1-es ,2-es fokozatban) hanem városi forgalomban 40-50km/h-s sebességtartományban, sebeségfokozattól függetlenül, de azt már nem állandóan teszi, csak elvétve.
És talán még azt is megemlíteném, nem tudom, ez hasznos információ-e, hogy az alapjárat se folyamatos az autón, néha mintha kihagyna a motor és ezért a fordulatszám is ingadozik hosszabb helybenállás esetén!
Én sajnos nem értek hozzá, így az ön segítségét szeretném kérni, mert
egyelőre tanácstalanul állok a problémával szemben. Az autó elektromos gyújtású, nem mechanikus. A trafót is megnézték, állítólag az is jó. De akkor hol keressem a bajt?
Válaszát előre is köszönöm! Sok sikert a továbbiakban is!
Tisztelt Tulajdonos!
Bár a leírás elég kimerítő, csak tanácsot tudok adni, a végső megoldáshoz mindenképp szerelő kell.
Az elmondottak alapján a gyertyakábel és a trafó hiba tűnik a leglogikusabbnak. A trafót nem ártana kicsit tüzetesebben megnézni, ugyanis valószínűleg áthúz valahol. Ugyanez lehet a hiba a gyertyakábelnél is.
A hiba keresésében segíthet, ha sötét helyen nézi, mert akkor jobban láthatóak az áthúzó kis szikrák, amelyeket egy jellegzetes hang is kísér (melyekre legyen kihegyezve a füle, mert egyébként nem hallja meg).
Ez a hibafajta nedves, esős időben sűrűbben jelentkezik, így a mostani időjárásban is biztos gondot jelent.
Remélem tanácsaimmal közelebb jut a megoldáshoz.
Üdvözlettel,
Autódoktor

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
