Trabant 1.1 odafigyelés

Az Autódoktor válaszol

2002.12.11. 09:10

A vízpumpa hajtó kerekének anyaga elég puhára sikerült, ami miatt a kerék szépen meg tud kopni. Ennek következménye aztán az idő előtt elhasználódott vezérműszíj szakadása. Vagyis az időben, de figyelmetlenül elvégzett csere váratlan és húzós anyagi következményekkel jár!

Üdv!
Egy 4 ütemű Trabi boldog tulaja vagyok, a gépben 58 ezer km van. 89 éves papától vettem, vigyázott rá az öreg. Kérdésem: Ismersz-e bármilyen típushibát ennél az autónál illetve mi a gyenge pontja a négyütemű "Honeckereknek"? 7 litert eszik városban, sok ez? Milyen olajat tegyek bele?
Előre is köszönöm válaszod
Kaszala Tamás
(2002. 07. 23.)

Az olaj sarkalatos pont a motorban. 10W-40, illetve 10W30-as legyen, és mindenképpen valamilyen ismert márka, ismert minőség. Pl. a kereskedelmi forgalomban mindinkább kapható Opel gyártmányú félszintetikus olajjal szemben semmi ellenvetés nincs, ha egy VW-motorba töltik. De egyéb hasonló paraméterekkel rendelkező kenőanyag is megfelel. (Leginkább a hidrotőkék miatt!) És nem árt kb. 10 000 km-enként kicserélni, mert a már említett tőkék könnyen telnek fel olajiszappal, és ennek aztán könnyen motorzörgés a vége!
Aztán a vezérműszíjat most lesz esedékes cserélni! Ekkor majd figyelmesen meg kell vizsgálni, milyen állapotban van a vízpumpa hajtó kereke, mert ezt is a vezérmű szíj forgatja. Az anyaga elég puhára sikerült, ami miatt a kerék szépen meg tud kopni. Ennek következménye aztán az idő előtt elhasználódott vezérműszíj szakadása, ami az ugyan időben, de figyelmetlenül elvégzett csere miatt váratlan és húzós anyagi következményeket okoz!
Az első doblemezek a torony körül könnyen válnak a korrózió áldozatává, ezért rendszeres ellenőrzést, gondozást igényelnek. Időnként a kerék felől meg kell drótkefével tisztítani és alvázvédővel átkenni. Ennyi. Ez vonatkozik a karosszéria alsó tartóira is, valamint az első taposó lemezre. Ha egyenletes országúti haladás mellett az üzemi hőmérséklet alá hűl vissza a motor, esetleg elgyengül a fűtés? A termosztátot cseréld ki, mert a gépállat automata szivatós, és ez az 1200 Ft-os alkatrész főleg télen torkossá teheti a kis bestiát! Egyebekben a maga kategóriájában jó kis kocsi, ha annak idején nem omlik le a berlini fal, sokkal népszerűbb lehetett volna!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.