Szivárgó Samara váltó, Galant sokadszor

2001.06.21. 13:36

Nem tudom milyen gázrendszer van a kocsiban, nem kötötték az orromra, viszont drága volt, és az elektronika nem szabályozható. Soha nem tankoltam palackból, a félelmemet elég volt legyőzni mikor Belgiumban önkiszolgáltam magam, mert itt az összes gázkút ilyen.

Tisztelt Autódoktor!
Használt autót szeretnék vásárolni kb. 700 ezer Ft értékben. Kérlek, adj tanácsot, hogy a tapasztalatod alapján milyen típusokat ajánlanál és fordítva, mely típusokat biztosan nem ajánlanál.
Előre is köszönöm, Gyuri
(2001. 05. 30.)

Milyen jellegű, mekkora kategóriájú, milyen motorral szerelt, és milyen igényeknek megfelelő kocsit szeretnél? Mik a szimpatikus típusok? Írd meg és én megírom a véleményemet, illetve, hogy az adott kocsik közül melyiket ajánlom és miért? Ennyire ne hagyd rám a választást, mert te fogsz benne ücsörögni, nem árt ha neked is tetszik.


Tisztelt Autódoktor!
Először is köszönöm, hogy megválaszolta levelemet.
(Összefoglalva: 82-es Ascona 1.6 SR; porlasztó, féltengely, fék problémák)

Közben találtam egy jó autószerelőt (MR monogrammal), aki néhány mozdulattal beállította a Varajet II porlasztót. Sőt, a gázüzemet is majdnem teljesen helyreállította (az autó vegyes benzin-gáz). A többi még majd jön.
Elnézést, hogy megkésve írok csak Önnek, sajnos mostanában problémák voltak a céges net eléréssel, otthonról meg még nem vagyok online képes.
Köszönöm a segítségét, munkájához sok türelmet kívánok: Mihályi István
(2001. 05. 30.)

Ok, köszi a visszajelzést! Ugye, hogy nem is olyan nagy bumm az a porlasztó sem?


Kedves Doktor!
1992-es évjáratú, 1300-as, ötsebességes Lada Samarám sebességváltójából a kapcsolórúdnál szivárog az olaj. A porvédőt levéve megállapítottam, hogy elég mélyen bent az üregben van a tömítést biztosító tömszelence vagy szimmering. Kérdésem az, hogy mi az ami a tömítést biztosítja és csere esetén mennyire kell megbontani a váltót?
Másik kérdésem: a hátsó dobfékből a fékezéskor kellemetlen, a kerék fordulatának megfelelő ütemes erős súroló hang hallható, annak ellenére, hogy a dobot és a beszerelt fékpofákat szakműhelyben felszabályozták. Lehetséges, hogy a szabályozás nem volt precíz?
Várom válaszodat, üdvözlettel: István
(2001. 05. 30.)

A váltót le kell szerelni a kocsiról és elég szépen meg kell bontani. A kapcsolórúd kitolása után lehet kicserélni a gumigyűrűt, de általában a rúd megvezetésének kopása okozza a tömítőgyűrű halálát, tehát ezt is meg kell vizsgálni!
Nem a fékdob szabályozásával van a gond, mert ha az nem lenne megfelelő, lüktetne a fékpedál működtetés közben a talpad alatt. Vagy a kézifék bowdenje nem megy vissza alaphelyzetbe, mert be van rohadva, vagy a fék alaplemezének porvédő pereme ér bele egy kis deformálódás miatt a fékdobon lévő horonyba. Könnyen és hamar javítható!


Kedves Doki!
Egy Nissan Diesel Sunnym van. 11 éves és 230 ezer km-t futott. Ez idő alatt csak egyszer nem indult pöccre (de ekkor egyébként se), ugyanis az autó így jelezte, hogy a 6 éves akkumulátor halott. Azonban ahogy az idő telik, az anyag fárad.
Szóval az a bajom a kocsival, hogy füstöl, mint egy gyárkémény.
Gyorsításkor, vagy nagy gázfröccsnél. Nemcsak óriási fekete felhőt lövell, hanem kékes pamacsokat is ereget, holott a motorolaj szintje észrevehetően nem csökken.
Mi lehet a baj?
Válaszodat előre is köszönöm!
Zsolt
(2001. 05. 30.)

Ellenőrizd a vezérmű szíj feszességét, ha már lefutotta a maga kilométereit, cserélni kell, mert ez a modell könnyen szakítja a túlkoros szíjat. A porlasztócsúcsokat ki kell venni és ellenőrizni szórásképüket, nyitó nyomásukat. Az elöregedett, nem megfelelő értéken nyitó és "behugyozó" csúcsok tipikus tünete ez. A motor hangja kicsit keményebb és durvább, teljesítménye kevesebb, fogyasztása megnőhet! Ha cserélni kell, kizárólag eredeti csúcsokat szabad beletenni, igaz nem olcsó, de sokáig jó lesz!


Szia!
Köszönöm válaszod, jelenleg külföldön vagyok, de júliusban felkereslek. (Gázos 91-es Galant, 1.8i, 300 ezer km-rel.)
Közben olvastam a válaszodat, erre szeretnék reagálni:

- Milyen típusú gázszerkezet van beépítve a kocsidba?
- Szoktál e palackból is tankolni, átfejtéssel? (nem az APEH-től vagyok, a tutit írd!)
- A hiba egyik pillanatról a másikra jelent meg, vagy fokozatosan jelentkezett?

A leálló motor probléma februárban jelentkezett, mikor kijöttem Belgiumba és Aachenben megálltam két napra. Ott kezdte el ezt játszani velem.
Egy másik kérdésre írtad valakinek, hogy a komputer agya elfeledi az alapjáratot, ha nem kap tápot. Ezt tudtam eddig is, és a szerviz javaslata alapján pár percig alapjáraton kell akkucsere után járatni a motort, miközben az összes fogyasztó be van kapcsolva, így magához tér a járgány.
Eddig ez működött, de tény, hogy kijövetelem előtt pár héttel apám lemerítette az aksit (a riasztót pánikállasra kapcsolta, meg még valamit bénázott) és a Megane-unkról bikáztam be. Utólag olvastam, ez bajjal is járhat. De utána jó volt a kocsi.
Az alapjárati motort WD40-nel befújtuk, kicsit simábban jár de a jelenség maradt (nitrohigítót nem volt szívem a kis szerkezetre küldeni.
Nem tudom milyen gázrendszer van a kocsiban, nem kötötték az orromra, viszont drága volt, és az elektronika nem szabályozható.
Soha nem tankoltam palackból, a félelmemet elég volt legyőzni mikor Belgiumban önkiszolgáltam magam, mert itt az összes kút ilyen.
Mértünk kompressziót is, a harmadik hengerben 9 bar, a többiben 13 a nyomás. Szerelőm szerint 30-50 ezres műtéttel orvosolható a gond, valószínűleg a szelepek nem zárnak jól.
Az előgyújtást ellenőrizte, az jó.
Lambda szondára megint jelzett hibát a gép, pedig az utángyártott új van benne. Fixa ideám szerint a gázrendszer miatt van, de lehet csak gagyi a szonda.
Amúgy a pesti gázműhelyben rendesek (Kontor), pozitívan állnak a problémához, a gázt úgy ahogy be is állították, igaz "rugdosni" kellett őket hogy a rossz gázszabályzót cseréljék ki, eredetileg is rossz volt mar. Van egy gyöngyösi műhely, a neten is hirdeti magát, sőt a főnök írt nekem, miért nem mentem. Kb. ugyanazzal a hozzáállással viszonyulnak az ügyfelekhez ahogy te, sajnos ritka az ilyesmi.
Még arra gondoltam, a zuglói micu szervizben még egyszer beméretem a kocsit, és kérek egy hibameghatározást. Ahova járok rendesek, kis családi műhely, de lehet egy nagyobb szervizben több a tapasztalat és ők az egyedüliek pesten, akikben nem csalódtam meg. A többi micu hivatalos szervizről mesélhetnek.
Hat ennyi, júliusban megkereslek.
Köszönettel, Soós János
(2001. 06. 01.)

Az, hogy bikázták a kocsit, nem mindig azonnal üt vissza. Van, hogy 1-2 hónap múlva. De az a srác, aki nekem a computereket javítja, mindig egyértelműen szokta állapítani, ha a hiba erre vezethető vissza.
Nem mindig segít az alapjáraton járatás bekapcsolt fogyasztókkal. Van hogy a spéci géppel kell megtanítani járni a motort!
A többit majd ha hazajössz!


Üdvözlet!
Ezúttal egy Megane-ról lenne kérdésem. Semmi gond vele, 97 ezer km van benne, magyarországi, 96-os a kocsi, 1.4 ECO, 5 ajtós. Jól megy, keveset fogyaszt, de van pár apróbb furcsa dolog, amit tapasztaltam. Az egyik meg tavalyi történet, alvázmosás után nehezebben veszi az egyes fokozatot. Létezik ilyen?
Másik: fülre kicsit fura az alapjárat, ingadozik és kívülről kicsit morgósan jár a motor, az utastérben ebből semmi nem hallható. Fordulatszámmérő nincs benne. Egy ismerősöm hasonló autójában most ment tönkre az alapjárati motor, azt mondtak neki: ez típushiba.
Harmadik: egy napos Magyarország-Belgium út után alapjáraton van egy kis belülről hallható kerepelő hang, ha a kuplungot kinyomom megszűnik. Autópályán 140 körül jöttem, ahol lehetett, és tele volt pakolva a kocsi.
Amúgy szuper kis járgány, szerintem jobb, mint a túlértékelt Golf. Nagyobb is nála, és igen keveset fogyaszt. Igaz vannak franciás őrültségek benne.
Olajcsere rendben megvolt, 10-40 est kapott, ami a jobbik gyári ajánlás, 15-40-est írja alapban. Valvoline a marka, nem Tesco stb:)
Igaz a minőségi osztályát nem néztem az olajnak, de nem hinnem hogy gond lenne vele.
Üdv, Soós János
(2001. 06. 01.)

1.- Erre nézve nincsenek tapasztalataim, de el tudom képzelni, hogy nem árt a kulisszát és a váltóhoz a kapcsolási mozgásokat továbbító mechanikát mosás után megkenni. (ez nem csak erre a típusra vonatkozik!)
2.- Valószínűleg tényleg az alapjárati motor okozza, mert a szervizekben tényleg fogy, mint a cukor., és a bontókban is hiánycikknek számít.
3.- A leírt kerepelő hang, mely a kuplung kinyomásakor elhallgat, a nyeles tengely csapágyának hangja. A sebváltó olajszintjét ellenőrizni kell, ha az olaj elmúlt két éves, nem árt kicserélni! Egyébként elsősorban a Fiat és Renault, Peugeot modellek gyenge pontja, mely általában 100 000 km körül, néha előbb is megjelenik és sokáig egy szinten marad. Az említetteken kívül nem érdemes mást csinálni addig amíg nem erősödik fel nagyon.
Csak a sebességváltó teljes szétszerelésével és csapágycserével orvosolható. Esetleg még egy ideig elcsendesíthető egy fokozattal sűrűbb hajtómű olaj alkalmazásával, de télen, mikor igazán hideg van indulás után néhány km-ig durvább lesz tőle a váltó!
Amúgy: kinek a pap, kinek a papné! Nekem leginkább a lányuk.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.