Fémreszelék a gázolajszűrő házban
Tisztelt Autódoktor!
Autómon (Citroen Xsara Picasso 2,0 HDI 90 LE 2003/07 170 ezer km) időszakos szerviz alkalmából gázolajszűrőt is cseréltünk. A kivett szűrő teljesen tiszta volt (az előírt 60ezer helyett 40ezrenként cserélem, ráadásul kb. 50-60 %-ban Ausztriában tankolok), de a szűrőház alján fémszemcsék voltak, amit az előző cserénél nem tapasztaltunk. Mennyire kell aggódnom az alacsony nyomású szivattyú, esetleg a nagynyomású rendszer elemei miatt? Tud-e ajánlani valami adalékot, ami javítaná a gázolaj "kenőképességét"? (Egy üzemanyag gyártásban bennfentes vegyész ismerősöm szerint a magyar gázolaj túl "száraz", így nincs megfelelő kenése a szivattyúnak.)
Köszönöm!
Kedves Olvasó
Kérdezte, mennyire kell aggódni, van egy jó hírem, már semennyire.
Na de komolyabbra véve, a két szivattyú közül valamelyik kezd elhasználódni. Túlzottan egyikhez se nehéz hozzáférni, szóval elég hamar ki lehet deríteni a fémszemcsék eredetét, a meghibásodott elemet ki kell cserélni, ritkán javítható. A javítást itt viszont nem kellene befejezni, kompletten ki kell tisztítani a tankot, az üzemanyagvezetékeket beleértve a visszafolyó ágat, a gázolajszűrőházat, a gázolajszűrőt, a szivattyúkat, a nagynyomású csöveket és a railcsövet is.
Ezek elmulasztásával marad még fémtörmelék a rendszerben a mi főleg a nagynyomású körben komoly eróziót képes elég rövid idő alatt eredményezni.
A gázolajat én nem nagyon adalékolnám, egyrészt tervezéskor feigyelmeb vesznek meglehetősen széles üzemeltetési határokat, másrészt pedig mindegyik üzemanyaggyártót kötnek előírások az üzemanyag megfelelőségét illetően, ezt azért szokás betartani.
Üdvözlettel Autódoktor