Ferde a blokk
Tisztelt Doki!
Olyan problémával fordulok önhöz, hogy szerintem ferdén áll a blokk a kocsiban (Opel Vectra B, X20DTL, Manuális 5 fokozatú váltó), ha szemből nézzük a szelepfedelet jobbra lejt az egész.
Lemásztam a szerelőaknába és megnéztem alulról is, kerestem nyomokat, hogy megüthette valami valahol a blokkot de semmi, se az olajteknő nincs megütve, semmi nyom nincs erre csak ferdén áll a blokk a kocsiban amit onnan vettem észre, hogy a motorháztetején a szigetelő réteg meg van nyomva/ki van égve a bal oldali megemelkedés miatt. Ennek lehet köze ahhoz, hogy nincs második sebesség a kocsiban? Az összes sebességet normálisan veszi, illetve zavar, hogy ferde a blokk.
Tisztelettel, Péter
Kedves Péter!
A motor-váltó egységet általában három-négy bak tartja a helyén a motortérben. Ha valamelyik elfáradt, összeesett, esetleg deformálódott, eltört, akkor lehetséges, hogy láthatóan ferdén áll az egész, de a legjobban az autó alján lehet szembetűnő a szintkülönbség, az olajteknő vízszintesen kell álljon, párhuzamosan az aszfalttal.
A sebességváltó kapcsolhatóságánál szerepet kap a váltó helyzete, de elég nagy szögeltérést is elvisel a kapcsoló mechanizmus. Ha a feszülés miatt nincs kettes fokozat, akkor azt általában a kabinban is látni lehet a váltókaron, illetve a kar mozgatása is nehézkessé válik.
A bakok szétesése esetén a motor is lötyöghet a felfüggesztés hibája miatt, ekkor a sebességbe kapcsolt, álló motorú autó előre-hátra tologatásakor az erőforrás szemmel láthatóan több centiméteres lötyögést tanúsít, egyben rá is világít a hibás tartóelemre.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu