Meleg az oroszlánom!
Üdvözlöm!
Azzal a problémával fordulok önhöz, hogy a Peugeot 1,6-os, 8 szelepes 96-os évjáratú frissen vásárolt autóm meleg időben erősen túlmelegszik. Olajszint középen, hűtőradiátor átmelegszik(ebből gondolom, hogy a termosztát jó), vízszint maximum alatt.
Még nem jutottam el a szerelőmhöz, hogy a beszerzett alkatrészeket (vízpumpa, szíj, görgő, olaj és szűrője, üzemanyagszűrő) cseréljük, addig is hanyagolom a használatát.
A tünetek az alábbiak: Meleg motornál ha kihúzom a nívópálcát, kis mennyiségű, lassú gőzölést, füstölést látok. Városban lámpánál ácsorgás közben elindul a mutató, akár 100 fok fölé is egy kicsivel, amikor is az alapjárat is elkezd ingadozni, két másodpercenként leesik (majdnem le is áll a motor), majd visszaáll a rendes értékre újra és újra. Gázadásra reagál, pedálnak megfelelően fordulaton marad. Ha elindulok és kap menetszelet, visszahűl 90-95 közé, de egy újabb piros lámpánál kezdődik elölről.
Tanácsát előre is Köszönöm. Üdv, Zsolt.
Kedves Zsolt!
A termosztát kezdődő hibája esetén előfordulhat olyan eset, hogy a hűtő felé lassan átjut a forró hűtőfolyadék, de sokkal lassabban, mint a hőelvonás szempontjából szükséges lenne. A legjobb lenne új termosztátot is beépíteni a karbantartás alkalmával.
Érdemes továbbá a hűtőrendszer nyomását is ellenőriztetni, mert ha tényleg gőzt lát a nívópálca csövéből előtörni, valamint forró motornál vacakol az alapjárat, nem kizárt a hengerfej tömítés hibája sem - egy évtized leforgása alatt a tömítés elrohadhat, ami tömítettlenséghez vezethet.
Javasolom továbbá a motortéri kábelkötegek, reléfoglalatok ellenőrzését is, a kontakthibák rendszeresen okoznak túlmelegedést a ventillátor működésének kimaradásával a francia márka egyedeinél. Az alapjárati rendszer tisztába tétele, beállítása szintúgy alapfeladat a karbantartások alkalmával.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu