Zabálja az olajat a Sprinter
Tisztelt Autódoktor,
Olyan hibajelenséggel fordulok némi jó tanács reményében önhöz, hogy 2008-as évjáratú, kintről behozott Mercedes Sprinterem (3.0 V6 cdi) úgy eszi az olajat, mintha muszáj lenne neki... számszerűen, 1000 km-ként 2-3 litert elfogyaszt.
Voltam vele Mercedes szervizben, turbó tengely, kicsit lóg, de azt mondták egyáltalán nem veszélyes, kompressziót is megmérettem, és mind a hat henger 3-4% különbségekkel, de nagyjából ugyanazokat az értékeket mutatta. Erre is azt mondták, hogy teljesen rendbe van. Maradt talán a szelepszár szimering?
Az autó menet közben egyáltalán nem füstöl, sem reggel indításkor. Nemrég az autóban kellett aludnom, és éjjel 3-4 szer elindítottam fél órára, mert hideg volt. reggel mikor elindultam, akkor 1-200 méteren keresztül, nagyon tolta a kék füstöt. Az intercooler alsó csövét is leszedtem már, és ott sem áll az olaj, kezemet össze tudom kenni vele, de nincsenek literek a coolerben. Most ha lesz ideje a szerelőmnek, akkor szelepszár szimeringeket kicseréltetem vele, de gondoltam egy emailt megér még ez az eset, itt sokszor olvastam már okos megoldásokról.
Csaba
Kedves Csaba!
Tudom, hogy a millió kilométeres dízelmotorokról legendák hallhatók/olvashatók, de általában háromszázezer kilométer után már lehetnek bajok az erőforrások körül. A kintről származó autók esetében pedig sajnos zömmel hatalmas fehér foltok vannak az autó múltját illetőleg, tehát az óra állása nem jelent semmit.
Sajnos megbontás nélkül nem sok biztatót mondhatok, de attól tartok megbontással sem lesz nagy a boldogság.
A szokásos körök lefutását - kartergáz visszavezetés, szívórendszer- átjárhatóság, injektor ellenőrzés - feltétlenül javasolom. A leszerelt turbó szakműhelyben (Pl: Ferryker) való vizsgálata is javasolt - ha a fő szerkezeti elemek nem sérültek/koptak, egy általános felújitó szett ismét újszerűvé varázsolja a feltöltőt. A tengely lógásának vizsgálata nem árul el mindent a turbó státuszáról, ahogy az olajlerakódás sem sajnos.
Ez az első kör volt, itt döntenie kell a felhasználandó összeghatárról, és az autó sorsáról is: a motor megbontása rengeteg "ha már itt vagyunk" tételt tartalmaz, a vége egy hibátlan erőforrás lehet, de a gazdaságosság szempontjai más lapra tartoznak. Ha a hengerfejek lekerülnek a szelepszár szimmeringek cseréje miatt - ebben az esetben a hengerfejek teljes felújítása a legbiztosabb megoldás- feltétlenül végezzenek tüzetes vizsgálatot a hengerek állapotát illetőleg, valamint a dugattyúk kihúzása után a gyűrűk ellenőrzése se maradjon el.
Ha a jármű használatát még hosszú évekig tervezi és a mechanikus jellemzők megengedik, érdemes új csapágysorral, és gyűrűszettel összerakni a motort. A megnövekedett terhelés (magas teljesítmény, kipufogógáz visszavezetés, részecskeszűrő regenerálás, felhígult kenőanyag, stb.) miatt a dugattyúgyűrűk gyakran letapadnak, ami a kenőanyag hengerfalon maradását, elégését jelenti, ami egy önromboló folyamat is egyben.
A kompressziómérés alkalmával ez a hiba nem minden esetben kimutatható, de még a veszteségmérés is okozhat jónak mondható eredményt annak ellenére, hogy vannak odabent bajok. Az újjá varázsolt mechanikához próbapadon tesztelt injekorok és rail szivattyú dukál, de az öreg kuplung állapota sem lehet rózsás. Az eredmény rengeteg elköltött Forint, de egyben egy olyan motor is, amely ismét készen áll a Föld kerületének legalább nyolcszoros megfutására.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
