Csilingelő roadster
Kedves Autódoki!
Adott egy 2003-as E85-ös BMW Z4, 120 ezer (valós) km-el. A diffi, kardán, féltengelyek környékén lehet valami probléma, de minden szerelő csak találgat, így nem szeretnék "találomra" méregdrága alkatrészeket cserélni.Kíváncsi lennék az Ön véleményére.
A tünet a következő: előre/hátra irány váltásnál, elinduláskor fémes pattanó hang hallatszik hátulról az autó alól. Menet közben semmi rendellenes tünet nincs, esetleg erős motorféknél hallatszik a pattanó hang egyszer. Ha lehet viccesen hangutánzó szóval megfogalmaznom, akkor "ping" hallatszik. :) Azt gondoltuk kardánkereszt, vagy féltengely, de ha behúzom a kéziféket, akkor nem produkálja a pattanó hangot, így ez az elmélet is megdőlt. Hardy tárcsa már cserélve lett.
Balu
Kedves Balu!
Pedig a "ping" bizony a kardán nyelvezete szerint azt jelenti általában: kisebb porcleválásom van, javíts meg kis gazdám! Nem feltétlenül a kardánkereszt lehet a hibás: a féltengelycsuklóhoz hasonlatos erőátviteli elem, vagy a ricnis agy/hüvely szintén lehet hézagos, melynek hangja a csőtengely miatt felerősödhet, így jól hallhatóvá válik.
Nemcsak az olaj a legjobb szerelő, de a zsír is az: a ricnis rész kiszáradása esetén nő a kopás kockázata, ahogy a kiszakadt gumiharangok sem túl bíztatóak. Ha a gyári kereszt nem zsírzógombos, cseréje esetén érdemes olyat beépíttetni: az olajcserénként megzsírzott kereszt elméletben örök darab lesz az autó alatt.
A féltengelyek ellenőrzését is érdemes elvégeztetni, sokszor rosszindulatú károgás indul meg a differenciálmű hibájával kapcsolatban, pedig csak valamelyik csukló kezdett el egyre hézagosabban működni, ami egy erősen önromboló folyamat.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu