Csinos hézagokra vágyom - bontott legyen vagy utángyártott?
Kedves Autódoki!
Sérült lökhárítómat (2011 Audi A4 Avant B8 8K5 2.0 CRTDi) cseréltetném és fényeztetném az újonnan beszerzett darabot. Még a kárszakértőtől is azt a tippet kaptam, hogy inkább bontott gyárit szerezzek be, mert a sárvédővel való S-jellegű találkozásnál az utángyártott nem fog pontosan illeszkedni.
Hogyan tudom kiszűrni, hogy a bontott ne lehessen utángyártott darab? Le kell előbb szednem a gyári sérültemet valamilyen azonosító számsort kutatva, hogy ne fogjak mellé? Mit nézzek, kérdezzek a bontott alkatrészen?
Szilárd
Kedves Szilárd!
A tipp megalapozott, az utángyártott kasztnielemek valóban nem a legszebben illeszkedő darabok. Ez igaz a műanyag és fém elemekre, lámpákra, burkolatokra is egyaránt - tisztelet a kivételeknek. Mi is cseréltünk már vissza frissen beépített fényszórót néhány nap szenvedős használat után - garanciában - az ügyfél által hozott bontottakra. Az olcsó cucc ebben a szegmensben bizony visszaüt, sokszor nem éri meg a kockázatot.
Az eredeti alkatrész belső felén a gyári cikkszám látható, az autógyártó emblémáival együtt. Az utángyártottról mindez hiányzik, azaz talán létezik az a gátlástalan utángyártó, amelyik ezt is próbálja utánozni, de ez nem annyira jellemző.
Fontos adalék továbbá, hogy műanyag gyári lökhárítóból a javítottat sem nagyon érdemes megvenni, mert a megnyúlt anyagú alkatrész szintén pontatlan illesztéseket adhat. A mai, csavart nélkülöző, pattintós alkatrészek hézagaival már sokkal nehezebb játszani - elcsalni a hibákat. A régebbi autók romantikusan alakítható karosszériáin azért volt mód reszelgetni. Sérülésmentes gyári alkatrész a cél tehát, ha szépre vágyik az ember.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu