Füstölve reszelős Meriva

2020.11.13. 12:12

Tisztelt Autódoktor!

Egy 2004-es Opel Merivám van, amelyben egy 1,7 CDTI, 100 lóerős motor üzemel. Az utóbbi időben arra lettem figyelmes, hogy az autó fekete füstfelhőt hagy maga után, amikor padlóig nyomom a gázpedált (előzéskor vagy ha hirtelen veszem fel a sebességet). Ilyenkor a motortérből sistergő hang hallatszik (mintha vasat reszelne valaki odabent), s a hanggal egyidőben a fekete füst is megjelenik az autó mögött. Miután felvette a sebességet, a fekete füst és a sistergő hang is megszűnik.

Állandó sebességnél és állandó magas fordulatszámnál (3000-3500) sem füstöl. Az eddigi vizsgálatok alapján vagy az egyik porlasztó hibásodott meg, vagy az EGR szelep, de eddig még nem nagyon sikerült eldönteni, hogy melyik a hibás. Az autót többnyire hosszú utakon használom, s mindig prémium üzemanyagot (OMV MaxMotion) töltök bele. Minden egyéb alkatrész (turbó, katalizátor, hűtőrendszer stb.) rendesen működik, kb. 1 hónapja cseréltem olajat az összes szűrővel együtt. Olajat, vizet nem eszik az autó, az olaj nem vizes és a víz nem olajos. Ön szerint a porlasztók vagy az EGR meghibásodása okozhatja a problémát?

Szabi

Kedves Szabi!

Én azért csak méretnék egy élő adatos turbónyomást az autón, menet közben. Legfőképpen abban a tartományban lenne izgalmas, ahol a hang/füst is tapasztalható. A célműszeren gyönyörűen meg lehet jeleníteni a szívócső nyomását a fordulatszámmal és a gázpedál-állással egyetemben. Az egyik tipikus tömítettlen szívó/feltöltőrendszer szimptómát írta körül levelében. Lehet egy lyukas gumicső, de kifújó tömítés is akár, a motortérben mutatkozó olaj, vagy korom árulkodó nyomokat ad a keresgéléshez.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu