Garancia vagy jogvesztés?
Amennyiben a meghibásodás a garanciális szervizek elmaradásával nem hozható semmilyen összefüggésbe, az Ön szavatossági, vagy garanciális joga érvényesíthető.
Édesapámék múlt év őszén vásároltak újonnan Opel ASTRA Classic 1.4 alapmotoros autót.
2002.04.22.-én, 21 ezer km-nél valószínűsíthetően a computer vezérelt befecskendezés hibája miatt működésképtelenné vált. Az autó nem volt az 1 éves garanciális szervizen.
Kérdésem, hogy érvényesíthető-e ebben az esetben a gyár által ígért 3 éves fődarabokra vonatkozó garancia. A vezérlő cseréje kb. 150-200 ezer Ft-ba kerülne.
Válaszát - amennyiben lehet sürgősen kérném -, mivel holnap már bevizsgálják az autót, és árajánlatot tesznek.
Köszönettel, Csaba
(2002. 04. 23.)
Kedves Csaba!
Általában a garanciális szervizek elmulasztása a különböző garanciális igények érvényesítési lehetőségének elvesztésével járhat. Ez azonban nyilvánvalóan nem jelenthet teljes "jogvesztést". Amennyiben a meghibásodás a garanciális szervizek elmaradásával nem hozható semmilyen összefüggésbe, az Ön szavatossági, vagy garanciális joga érvényesíthető. A konkrét esetben nyilvánvalónak tűnik a gyártási hiba, ezért javaslom, hogy álljon ki az igazáért.
Tisztelettel Autójogász
Dr. Mándi Sándor |
Dr. Mándi Sándor jogász a Közlekedési Igazgatás országos vezetője volt, nemrégen váltott magánpraxisra. Szakmai tanácsait a TotalCar olvasóinak természetesen ingyen adja. A rendszer hasonló az Autódoktor és a Kárszakértő rovathoz: küldjön egy levelet a autojogasz@totalcar.hu címre a probléma rövid leírásával. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! A választ Autójogász rovatunkban olvashatják.