Négy évszakos gumit a Toyotára
Tisztelt Gumidoktor!
Nem egészen kétezer kilométert futott abroncsokat szeretnék négy évszakosra cserélni. Éves futásom 12-13 ezer km körül, jellemzően idehaza volt az elmúlt huszonvalahány évben. Valójában még a hegymenet sem jellemző, bár előfordul. 205/60 R16 a gyári adat, de én akár ballonosabbat is bevállalnék, Toyota Proace Versóra kerülne. Mintázatában jó lenne valami sáros, poros utat tűrő (a telekre vezető szakasz miatt - a fogyasztásból tudnék engedni). Tudna valami jót ajánlani?
Üdvözlettel:Vilmos
Kedves Vilmos,
Ha ennyire újak a gumijai, érdemes megpróbálni beszámíttatni gumisnál az új négyévszakos szettbe.
Az ön által írt gumiméret és Toyota-típus azonban nem passzol össze. Ha ugyanis a Proace Versóról beszélünk valóban, annak a gyári alap abroncsmérete a 215/65 R16. A 205/60 R16 a Proace City Verso mérete, az viszont másik, kisebb típusa a Toyotának.
Mindenestre, ha négy évszakosra vált, az eleve kicsit jobban fog viselkedni sáros, vizes talajon, nem kell ide terepjáró mintázat. Egész évben használható gumiból azonban érdemes a legjobbak közül választani, hogy minél kisebb kompromisszumot követeljen meg a mindennapokban, legyen zimankós tél vagy nyári kánikula. Középkategóriából a Nexen, Apollo és Vredestein márkákat, míg a prémiumszegmensből a Goodyear, Conti, Bridgestone vagy Michelin négyévszakos mintázatait emelném ki. Ezekkel nagy eséllyel működni fog az egész éves használat.
Üdv, Gumidoki
Köszönöm a tippet!
Ha minden igaz, Michelin Crossclimate lesz belőle a jövő héten. A járgány valóban Toyota Proace City Verso, ső tovább is van: Shuttle Sensor+, csak unom ezt állandóan végigmondani/ írni. *
Szép napot, minden jót! Üdvözlettel: Vilmos
Kedves Vilmos,
Örülök, ha segítettem!
Az is egy tanulság, ha gumiméretről beszélgetünk, hogy fontos a jármű pontos típusa, sőt a korrekt válaszhoz még a kivitelt, motorizáltságot is szűkíteni kell. Könnyű sajnos információk hiányában lukra futni....(o;
Üdv, Gumidoki

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
