Kamu olajcsere?
Tisztelt Olajdoki!
Tanácsot szeretnék kérni, jogosan reklamálhatok-e a szervizemnél (vagy felsőbb szervnél) a következő történettel kapcsolatban: 2019-es Peugeot 5008-on 2024.05.07-én végezték a műszer szerint esedékes szervizt - olaj, olajszűrő, légszűrő és ami még ilyenkor szokás. Az óra állása 101 376 km, végig a vásárlás helyén, márkakereskedő szakszervizében karbantartott és javított gépjármű, most éppen +1 év vagy 120 000 km-ig meghosszabbított garanciával. Júliusban (kb. 104 ezer km-es óraállásnál) beadta az igényt: "Szerviz 10 hónap, vagy 2500km múlva". Elég sűrű a program, így el sem gondolkodtam, vajon miért jött a jelzés, egyszerűen bejelentkeztem a szervizbe, amikor közeledett a megadott futásteljesítmény. A telefonos bejelentkezésnél is rácsodálkoztak a dologra, közösen azt feltételeztük, hogy valamilyen intervallum számlálót nem nyugtáztak le májusban.
Augusztus 9-én, 107 100 km-rel vittem be a kocsit ellenőrzésre. Fél óra várakozás után azzal jött a szervizes, hogy valós a szervizigény, olajat kell cserélni, mert "felhígult", és ezt jelzi az érzékelő. Elmondta, hogy ez főleg rövid távú használatnál szokott előfordulni. 25 km-ről ingázom Győrbe és hosszabb távokon használom az autót, így ezt én kizárnám. Plusz: az előző százezer kilométeren sem fordult ez elő, akkor most nagyjából 3500 km alatt hogyan?
Mindegy, garanciában cserélik az olajat - így lett a pár perces nyugtázásból 3 órás várakozás a szervizben.
Erről az egészről persze munkalapot sem kaptam, a szervizfüzetbe sem került be, egyetlen bizonyítékom, hogy most újraindult a 12 hónap/ 30 000 km szervizperiódus a műszer szerint. Erre azért rákérdeztem, hogy eszerint hozzam legközelebb, vagy a szervizfüzetben szereplő adatok szerint. Azt mondta az úriember, hogy a műszer szerint. No, a fentiek alapján jogosan élek a gyanúperrel, hogy az ütemezett szerviznél egyszerűen nem végezték el a kiszámlázott olajcserét? Egyszerűen fogalmazva: "Csapjak balhét?"
Válaszát előre is nagyon köszönöm! Üdv: Roland
Kedves Roland!
Szerintem ennél egyszerűbb a dolog. Nem nullázták az autót az olajcsere szerviz alkalmával. Most biztosan nullázták ez egyértelmű. Szerintem cseréltek olajat az első alkalommal, nem feltételezem, hogy nem. Inkább benne van, hogy most nem cseréltek olajat de ha így is van ez nem befolyásol semmit.
Én azonban azt javaslom, hogy kezdje a csereperiódust a felére venni a hosszú élettartam érdekében. Nem kell a márkaszervizt beavatni a dologba de simán lehet tőlük is egy ajánlatot kérni ehhez. Ha nem avatja be őket akkor nyilván a gyári előírásnak megfelelő olajjal egyszerűen elvégeztet egy megbízható szervizben egy olajcserét amit magának feljegyez és elteszi a számlát. ((Ha az olajszűrő marad még az sem ipari katasztrófa, de ezt nem én mondtam)) Ilyenkor nem nulláztatja az autót, míg a márkaszervizben a garanciális szerviz időszakon belül elvégzik azt amit eddig is. Természetesen ha a márkaszerviz értelmes ajánlatot ad a műveletre akkor ők is elvégzik ezt.
Üdv.: Olajdoki