Alpine problémák
Tisztelt Kütyüdoktor!
Autómban egy Alpine CDE-103 BT fejegység van beépítve.
Kérdéseim:
- létezik-e ehhez a típushoz kormányos vezérlő, ami a bluetooth kihangosítót is vezérli
- továbbá volt 2X olyan problémám, hogy be volt kapcsolva a rádió, indítóztam az autót, és a rádió elhallgatott. Csak úgy tudtam életre kelteni, hogy lehúztam az akkumulátorról a sarukat, tehát áramtalanítottam. Ez mitől lehet? Ha rendszeresen előjönne okozhatna e meghibásodást a készülékben? Mi lehet a megoldás?
Válaszát előre is köszönöm!
Ha az autódnak gyári kormány távkapcsolója és azon van telefon gomb, akkor a kormány adapter ezt is átviszi és működni fog a rádióddal (pl. VW, KIA) Ha utólagos infra távkapcsolóra gondoltál, akkor sajnos nincs ilyenje az Alpine-nak.
A rádiód elhallgatását, lefagyását valószínű, hogy az akkumulátor feszültségének leesése okozta. Indítózáskor óriási energiát kell, hogy szolgáltasson az akkumulátor, ami feszültségeséssel jár. Ha öregebb az autó motorja, vagy kopottabb az önindító vagy csak egyszerűen merültebb az akkumulátor (télen hosszú állás után), a feszültség leeshet 10V alá, ami miatt a rádió tápfeszültsége is elér egy kritikus szintet, ami miatt lefagy, mint egy Windows. Ha jó az akkumulátor és megfelelő töltöttség mellett is előfordul a hiba, no és nem szeretnél önindítót javíttatni, akkor egy relével megoldható, hogy az indítózás idejére lekapcsoljon a rádió. A relé egyik vezérlő lábát testre kell kötni, míg a másikat az önindító pozitívjára. A kapcsolón át kell folyatni a rádió ACC vezetékét, így amikor működik az önindító, a relé megszakítja a rádió kapcsolt szálát. Ebben az esetben a feszültségesés egy kikapcsolt rendszeren jelentkezik, amit elvisel. Sok autóban gyárilag is így működik, sőt a világítást is elveszi indítózás közben, hogy ne terhelje fölöslegesen az akkut. Azért az autót is át kell vizsgálni, mert ez a jelenség előfutára valaminek, előfordul, de nem normális.
Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu