Mi szívja az aksit?
Tisztelt Kütyüdoki
Két hónapja vettem egy Mitsubishi ASX-et. Három hét után se kép se hang. Nem lehetett kinyitni a központi zárral a kocsit, és persze nem is indult. Szervizbe megállapították, hogy üres az aksi, feltöltötték. Két hét múlva ugyanez. Állítólag megvizsgálták, hogy nem szívja-e le valami és a töltés is rendbe volt. Két hét múlva megint lemerült, akkor kapott új akkut. Öt napig állt, újra megdöglött. A gyári dolgokon kívűl csak tolatóradar van a kocsiban, igaz az meg néha nem kapcsol be tolatásnál. Jelenleg a kocsi újra szervizben van. Vajon mi lehet a gond?
Válaszát várom: Ferenc
A hibafeltárásnál nem elég a csere és a próbálkozás, mindenképpen mérni kell a nagyobb, és sokszor felesleges kiadások előtt. Meg kell méretni az akkumulátort egy szervizben, ahol terheléses mérés során következtetnek az állapotára. Mérni kell az autó nyugalmi áramfelvételét, ami pontos képet ad arról, hogy mennyi idő alatt merítheti le az akkumulátort. Egy középidős akkumulátor esetén normál dolog, ha három hét alatt lemerül, feltételezve, hogy van benne például riasztó, rádió, ami gyújtás nélkül is vesz fel áramot, igaz keveset. A normál áramfelvétel elérheti a 80mA-t, ez az érték figyelembe véve az akkumulátor önkisülését, elegendő egy másfél két hét alatti lemerüléshez. Aki nem használja az autót, annak gondoskodnia kell annak töltéséről sajnos. Ha van rá mód, akkor egy olyan töltőt kell vásárolni, ami szinten tartja, esetleg egy kicsit dolgoztatja is az akkumulátort, ez nagyságrendben 10-20 000 Ft-os áron kapható. Ilyet használnak a motorosok is a téli álom alatt, hogy ne menjen tönkre az akku. Lényeges, hogy az akkumulátor feltöltése legalább négy, de inkább hat óra időtartamot feltételez, ennél kevesebb semmiféleképpen nem elég. Sokszor hallom, hogy töltöttük egy órát, vagy bebikáztuk és mentünk vele egy kicsit, utána ellenőriztük és beindult, de ez csak pillanatnyi állapot. A töltés akkor ért véget, ha az akkumulátor nem vesz fel áramot. A tolatóradar bekötése egyszerű. A működéséhez kell egy test (negatív) és a tolatólámpáról egy pozitív táplálás. Ha ez megvan, akkor működik, ha nem teszi a dolgát, akkor hibás az eszköz. Összefoglalva, mérni kell és abból következtetni a hibára, a csere csak ez után jöhet szóba.
Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
