VW Golf 5 GTI TFSI 2.0 200HP motorról lenne szó, amibe szeretném beleépíteni a gázt. Lényegében meg se veszem az autót, ha bármiféle gond lehet a beépítéssel kapcsolatban.
Tisztelettel Attila
Kedves Attila,
A közvetlen befecskendezéses motorok gázosítását jelen pillanatban nem javaslom. Az anyacégünknek tekinthető AGIS márkának folyamatban vannak olyan fejlesztései, amelyek kiküszöbölik a jelenleg létező rendszerek hátrányait, azonban erre még néhány hónapot várni kell.
A hagyományos átépítések erre a motortípusra több hátránnyal is járnak. A legfontosabb, hogy folyamatosan 10-15% benzint is fogyasztanak a gáz mellé a benzines injektorok hűtése érdekében. Ez rontja a megtérülést.
Ezen túl rengeteg meghibásodást, tönkrement motort lehet hallani a szakmában, ami intő jel mindenképpen.
Az új rendszer lényege, hogy a gyári befecskendezőket használja majd a gáz égéstérbe juttatásához, így azok hűtése szükségtelenné válik. Mivel ez a rendszer folyékony halmazállapotban fecskendezi be a gázt, a halmazállapot változás légneművé már az égéstérben történik meg, az ezzel járó hőelvonás javítja a motor termikus hatásfokát, valamint hűti a szelepeket is.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu