Gyári vagy utólagos LPG-beépítés legyen?
Kedves Doki,
A családban van egy Opel Astra J 1.4T autó (140hp). Nagyon meg vagyunk elégedve vele és úgy hozta a sors, hogy szükség van még egy autóra. Napi 75 km ingázás lenne a táv, ezért szóba került az LPG-üzemű autó keresése.
Az Opel Astra J megjelent gyári LPG-rendszerrel. Mivel ez a típus bevált, így logikus lenne ezt választanom. Nem tudom, hogy a gyári LPG-rendszernek ki a beszállítója (gondolom nem fejlesztett sajátot az Opel), valamint ennek a megbízhatóságát sem ismerem.
A kérdésem a következő: Mit gondol, melyik jobb döntés?
1. Venni egy gyárilag LPG-s változatot.
2. Venni egy sima benzinest (1.4T) és ezt utólag átalakítani LPG-sé.
Laikusként gondolom, ha egy motort adtak ki gyárilag LPG-s változatban, akkor a sima verzió is átalakítható utólag mindenféle probléma nélkül.
Válaszát előre is köszönöm. Üdv, Zs
Üdvözlöm!
Mi nem kedveljük a gyári, vagy gyárinak mondott autókat. Az oka a szervizelhetőségben keresendő. A legtöbb ilyen jármű szoftvere le van zárva a külső szervizek számára, így azt csak a márkaszerviz tudja olvasni.
Ezzel semmi baj nem lenne, ha - ügyfelek elmondása alapján, és tisztelet a kivételnek - értenének is hozzá kellőképpen. A legtöbbször elküldik az ügyfelet valamilyen indokkal, aki a jogilag tiszta helyzet ellenére kellemetlen helyzetbe kerülhet. Hangsúlyozom, elmondás alapján tudok erről beszámolni, tehát nem jártunk utána!
Innentől kezdve egy esetleg mégis bekövetkező garancián túli javítás értelemszerűen a márkaszervizek magasabb díjtételeivel lesz sújtva... Egyéni beszereléskor érdemes a kiválasztott szerviz referenciája után nézni, figyelni a részletekre a beépítés és a rendszer programozása tekintetében!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu