Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Mi a véleménye a VW csoport 1.9 PD TDI motorjairól? Egy 2004-2006 közötti dízel Bora, Octavia vagy Golf vásárlásán gondolkodom. Ezen dízel motorok mind PD TDI-vel szereltek. Az eladósorba került ilyen autók többsége véleményem szerint már mind 200 ezer km felett jár, attól függetlenül, hogy km óra állásnak mit jelölnek meg.
Az adagolós TDI-k legendás megbízhatósgáról, illetve strapabíróságáról sokat hallottam, de mi a helyzet a PD TDI-vel? Érdemes egy ilyen autót megvenni használtan? Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Adam
Tisztelt Uram!
A PD elemek élettartamát a korábbi adagolókhoz képest érzékenyebben befolyásolja a gázolaj és a motorolaj minősége (a motor felől is kap kenést). A rossz minőségű gázolaj a tapasztalatok szerint jobban növeli az ezredpontosságú illesztéseket, és gyakran elmarad a megfelelő karbantartás az előírt minőségű olajokkal, ezért 150 000-és 250 000 km között számítani kell a cserére. Ugyanakkor járnak olyan autók is a szervizben, amik eredeti PD elemekkel már 350 000 km felett járnak. Sajnos dízeleknél akármilyen módon megy is a befecskendezés, idővel elfáradnak a rendszer elemei (lásd commonrail rendszerek fúvókái). Dízelnél ez benne van a pakliban, ezért nem érdemes évi 30 000 km autózás alatt dízelt venni.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.