2014.05.12. 12:27

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Nepperűző!

Két autó között vacicálok. Mindkettő prémium, mindkettő drága volt újkorában. Mostanra az áruk 600 ezer és másfél millió között mozog. Az egyik a Volvo V40, a másik pedig a Mercedes C Klasse. 1998-2001 körüli évjáratot keresek, kombi kivitelt. Nem tudom milyen motorral válasszam. Körülbelül 10000 km/év futásra számítok vegyes üzemben. Fontos hogy tudjam, mennyire költséges ezeknek az autóknak a fenntartása, mondjuk egy korabeli nem prémium márkás autóhoz képest. A kényelem és biztonság miatt akarok ilyen autót, mellesleg ez lenne az első.


Tanácsát előre is köszönöm!
Balázs

Kedves Balázs!

A Volvo S40/V40 a Mitsubishi Carisma alapjaira épült, egyszerű konstrukció.  Az elhanyagoltabbak nagyon csúnyán öregszenek, sok a reménytelenül lelakott példányt láttam már, de nem lehetetlen jó állapotban lévőket találni. Ilyen alacsony futás mellett mindenképp egy szívó benzinest választanék. Volt egy pár ilyenem, nem volt semmi bajuk, és a népítéletben is szeretik a tulajok. Az első C Mercit sokan az E 210 mellett a legrosszabb Mercedesnek tartják. Ezzel nem feltétlenül értek egyet, amivel nekem eddig dolgom volt, az mind jó volt. Nem annyira műszakilag van velük baj, hanem inkább a rozsdásodási hajlamukkal. Ha fölülről jónak néz ki, attól még a díszlécek alatt már indulhat a rozsda, de a kerékíveken, ajtók élein is találkozhatunk vele. Átvizsgáláskor az aljáról se feledkezzünk meg, a legvalószínűtlenebb helyeken tud rozsdásodni. Ebből is inkább egy szívó benzinest vennék, azok között nagyobb eséllyel lehet olyat találni, amelyik nem kerülte meg tízszer a Földet.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.