Céges autó mellé valami emlékezeteset
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Nepperűző!
Hetek óta bújom az internetet, de el vagyok keseredve, mert elég szűk keresztmetszetben gondolkodok.
Egy hónap múlva kapok egy céges kocsit, amit saját célokra is használhatok majd (nyilván némileg korlátozottan). Jelenlegi Fiat Puntomat (1.3 Multijet) le szeretném cserélni, mivel onnantól a futkosó kilométereket nem a sajátomba fogom majd tenni. Olyan kocsit szeretnék vásárolni másfél millió környékén (+-100e), amit a családalapításomig 2-3 év tudnék használni úgy, hogy soha ne felejtsem el. 27 éves vagyok, szeretnék egy pár évig élményautózni. Szeretnék esztétikus, erős, különleges autót hajtani azokban az időkben, amikor nem a céges kocsiban ülök.
Benzinesre gondoltam, mivel így kb. évi 10.000 km menne bele, de a dízeltől sem zárkózom el teljesen. Nagyon sok típust nézegettem már, bújom a népítéletet, a szaksajtót. Jelenleg a Lexus IS200, Saab 9-3, Fiat Panda 100HP, Audi A3, Opel Astra G Coupe, Audi A3 2.0 PDTDI amelyek esetében az igényeim és a lehetőségeim találkoznak.
Kérem, tapasztalatai alapján segítsen, a felsoroltak közül melyik lenne az amelyik hozná az élményt, nem hullana szét alattam? Valamint, ha esetleg van még olyan típus amiben lenne fantázia, akkor az is érdekelne.
Köszönettel!
W.G
Kedves Kérdező!
A Lexus IS 200, az Audi A3 2.0 PDTDI és a Panda 100 HP között elég nagy a távolság, de a többi felsorolt autó sincs nagyon egy síkon. Ebből az látszik, hogy fogalma sincs mit szeretne, de valamit már nagyon venne. Nézzük az autókat.

Lexus IS 200, hátsó kerekes, jó helyen hajt, sorhat motor, létezik belőle speres, "csak" 155 lóerő, de az nagyon finom 155 ló, nagyon jó vele menni, igazi műszer. Hébe-hóba látni IS 300-at, de az igazán jó nem másfél millióba kerül, bár lehet szerencséje.
Saab 9-3-ason át is lépnék, az egy Astra alvázra szerelt, valamikor prémiumnak szánt, de sosem volt igazán prémium autó, szerintem nincs benne semmi különleges. Ha nincs becsípődve a Saabokra, akkor nyugodtan felejtse el, ez nem a vezetési élményről szól, nem ezt keresi. Saabosnak lenni olyan, mint alfásnak lenni, vagy megvan az emberben, vagy nincs. Bennem nincs, én sosem éreztem őket, de a világ nagy része sem, úgyhogy nincs is már ilyen autógyár.
Fiat Panda 100 HP, faszaság, erre emlékezni fog, és visszasírni.

Audi A3, na ez sem a különlegességről szól, egy Golf IV mikor az operába megy, kicsit jobban felöltözik, de ugyanaz a csávó marad. A két literes PDTDI ráadásul még nem is a legjobb motor, pláne, hogy élményautót keres, akkor ne kerregjen már elől benne egy olajkályha.
Astra Coupe, ha a Bertonéra gondolok, az egy szép forma, de nem egy igazi élményautó, az egy Astra. Az OPC két literes szívó motorja már lelkesebb, de az meg a sima G Astra kupéban volt. Nem rossz, de van jobb.
Az pedig a Mazda MX 5. A sima 1.6-os nem túl erős, de ennek ellenére félelmetesen jó autó, tökéletes egyensúlya van, jó a kormánya, váltója, mindene. Ha megcsinálja a Lillafüred és Eger között lévő kb. négyszáz kanyart vele, már fordulna is vissza. Óriási élmény, ahogy ez a kis vakarcs ordító motorral szalad fel-le a hegyen, és egy pillanatig sincs az embernek olyan érzése, hogy az autó nem pont ugyanezt akarná. Ha sikerül belőle venni egy Anniversary-t, az már hat sebességes, 1.8-as, speres, na az az igazi, annak már csak egy kicsi lendület vagy lóbálás kell, és már megy is keresztbe szépen.

Most vegyen egy MX 5-öst, mert ha megvan a gyerek utána már kevésbé megy a kabriózás. Én is akkor adtam el az MX 5-ösömet, mikor megszületett a második gyerek. Ha megvan a gyerek, akkor pedig vegyen egy Panda 100 HP-t, ezzel már meg lehet dumálni az asszonyt, hogy nézd drágám, ezen már öt ajtó van, nem úgy mint a Mazdán, ebbe már be lehet tenni a gyereket. Aztán ha nincs benne a gyerek, akkor önből lesz megint gyerek.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
