Céges autó mellé valami emlékezeteset
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Nepperűző!
Hetek óta bújom az internetet, de el vagyok keseredve, mert elég szűk keresztmetszetben gondolkodok.
Egy hónap múlva kapok egy céges kocsit, amit saját célokra is használhatok majd (nyilván némileg korlátozottan). Jelenlegi Fiat Puntomat (1.3 Multijet) le szeretném cserélni, mivel onnantól a futkosó kilométereket nem a sajátomba fogom majd tenni. Olyan kocsit szeretnék vásárolni másfél millió környékén (+-100e), amit a családalapításomig 2-3 év tudnék használni úgy, hogy soha ne felejtsem el. 27 éves vagyok, szeretnék egy pár évig élményautózni. Szeretnék esztétikus, erős, különleges autót hajtani azokban az időkben, amikor nem a céges kocsiban ülök.
Benzinesre gondoltam, mivel így kb. évi 10.000 km menne bele, de a dízeltől sem zárkózom el teljesen. Nagyon sok típust nézegettem már, bújom a népítéletet, a szaksajtót. Jelenleg a Lexus IS200, Saab 9-3, Fiat Panda 100HP, Audi A3, Opel Astra G Coupe, Audi A3 2.0 PDTDI amelyek esetében az igényeim és a lehetőségeim találkoznak.
Kérem, tapasztalatai alapján segítsen, a felsoroltak közül melyik lenne az amelyik hozná az élményt, nem hullana szét alattam? Valamint, ha esetleg van még olyan típus amiben lenne fantázia, akkor az is érdekelne.
Köszönettel!
W.G
Kedves Kérdező!
A Lexus IS 200, az Audi A3 2.0 PDTDI és a Panda 100 HP között elég nagy a távolság, de a többi felsorolt autó sincs nagyon egy síkon. Ebből az látszik, hogy fogalma sincs mit szeretne, de valamit már nagyon venne. Nézzük az autókat.
Lexus IS 200, hátsó kerekes, jó helyen hajt, sorhat motor, létezik belőle speres, "csak" 155 lóerő, de az nagyon finom 155 ló, nagyon jó vele menni, igazi műszer. Hébe-hóba látni IS 300-at, de az igazán jó nem másfél millióba kerül, bár lehet szerencséje.
Saab 9-3-ason át is lépnék, az egy Astra alvázra szerelt, valamikor prémiumnak szánt, de sosem volt igazán prémium autó, szerintem nincs benne semmi különleges. Ha nincs becsípődve a Saabokra, akkor nyugodtan felejtse el, ez nem a vezetési élményről szól, nem ezt keresi. Saabosnak lenni olyan, mint alfásnak lenni, vagy megvan az emberben, vagy nincs. Bennem nincs, én sosem éreztem őket, de a világ nagy része sem, úgyhogy nincs is már ilyen autógyár.
Fiat Panda 100 HP, faszaság, erre emlékezni fog, és visszasírni.
Audi A3, na ez sem a különlegességről szól, egy Golf IV mikor az operába megy, kicsit jobban felöltözik, de ugyanaz a csávó marad. A két literes PDTDI ráadásul még nem is a legjobb motor, pláne, hogy élményautót keres, akkor ne kerregjen már elől benne egy olajkályha.
Astra Coupe, ha a Bertonéra gondolok, az egy szép forma, de nem egy igazi élményautó, az egy Astra. Az OPC két literes szívó motorja már lelkesebb, de az meg a sima G Astra kupéban volt. Nem rossz, de van jobb.
Az pedig a Mazda MX 5. A sima 1.6-os nem túl erős, de ennek ellenére félelmetesen jó autó, tökéletes egyensúlya van, jó a kormánya, váltója, mindene. Ha megcsinálja a Lillafüred és Eger között lévő kb. négyszáz kanyart vele, már fordulna is vissza. Óriási élmény, ahogy ez a kis vakarcs ordító motorral szalad fel-le a hegyen, és egy pillanatig sincs az embernek olyan érzése, hogy az autó nem pont ugyanezt akarná. Ha sikerül belőle venni egy Anniversary-t, az már hat sebességes, 1.8-as, speres, na az az igazi, annak már csak egy kicsi lendület vagy lóbálás kell, és már megy is keresztbe szépen.
Most vegyen egy MX 5-öst, mert ha megvan a gyerek utána már kevésbé megy a kabriózás. Én is akkor adtam el az MX 5-ösömet, mikor megszületett a második gyerek. Ha megvan a gyerek, akkor pedig vegyen egy Panda 100 HP-t, ezzel már meg lehet dumálni az asszonyt, hogy nézd drágám, ezen már öt ajtó van, nem úgy mint a Mazdán, ebbe már be lehet tenni a gyereket. Aztán ha nincs benne a gyerek, akkor önből lesz megint gyerek.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.