2018.05.17. 11:10

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves István!

Segítségét kérném párom első autójához. Nemsoká meglesz a jogsija és kellene egy munkába járós autó. Párom 156 cm, de méretét szeretné kompenzálni az autó méretével, így nem tipikus női autó kellene.

Elvárás a klíma, szervó és hogy biztonságos legyen. Mindenképp benzines szedán kellene, min 1,6-os motorral. Az autó napi 50-50km-t menne országúton. A keret kb. 250-300.000 Ft lenne rá. A szerelés nem gond megoldom, de azért ne kelljen minden hétvégén bütykölnöm. Nekem jelenleg egy '97-es Toledo 1.6 Magnus-om és egy '91-es 2.0 Accord Exi-m van, így hasonló méretű és kaliberűt keresnék neki is.

A kiszemeltek:

- Mercedes 124 (félek ennyiért csak lomok vannak)

- Toyota Carina E (úgy tudom motorikusan elpusztíthatatlan, csak a kaszni rohad)

- VW Vento (hasonló a Toledóhoz, sajnos rozsda ugyancsak)

- Mazda 626

- BMW E36 (ennyiért csak rohadt lomok vannak, a családba van egy gyönyörű felújított)

Önnek mi a véleménye, esetleg mit tud még ajánlani?

Sajnos a keret nagyon behatárol, de bízok benne, hogy van alternatíva.

Várom mielőbbi megtisztelő válaszát!

Tisztelettel: Attila

Kedves Attila!


Azt előre bocsátom, hogy ennyiért szép autó nem nagyon lesz, ezt mondja el a párjának. A felsorolt autók közül a 124-esre és az E36-ra kb. nulla esélye van, ennyiért tényleg csak olyan van, amire azonnal rá lehet borítani félmilliót, és még akkor is csak jobb lesz, nem jó, szép meg pláne nem. A 626-os Mazda jó autó volt mechanikailag, csak az a fránya rozsda.

IMG 5150

A Ventónak is a rozsda a baja, amúgy egy szög egyszerű autó, de a japánok motorja, váltója sokkal jobb, a kezelő szervekről nem is beszélve. A Carina a legszimpatikusabb nekem ebből a felsorolásból, és ez a legmegbízhatóbb is. A rozsdára természetesen itt is oda kell figyelni, de a Toyoták nem voltak annyira rohadósak. A motorjuk is elég golyóálló, a hengerfejnél érdemes hallgatózni, hogy a vezérműtengelynek ne legyen hangja. 300-ért már, találhat olyat, ami nem rossz, persze makulátlan nem lesz ez se.

1

Én megpróbálkoznék még a 97-ig gyártott Corollával is, bitang tartós konstrukció volt, és kapnak belőle szedán formát, ami inkább adja a nagyautós érzést. Szerintem ez volt a valaha gyártott legjobb Corolla. Ültem olyan taxiban, amiben mesélte a tulaj, hogy 880 ezer kilométer után kezdett recsegni a kettes szinkron a váltóban, de egy bontott váltóval ment tovább.


Üdv:

-Becsületesnepper-