Zöldrendszám, 7 ülés, kb 200 km töltés nélkül? Vagy...
Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Kedves Nepperűző!
Legkisebb gyermekünk is (Nr3) megkezdi a bölcsit, így elgondolkodtunk a családban körbejárt és nálunk kikötött, karbantartott, 2003-as évjáratú Grand Espace cseréjén. Szeretjük, hibáit tudjuk. Viszont budapesti lakosként és úgy, hogy vegyes munkarendben 4-6-8-12 órás műszak, illetve ügyelet is lesz már mindkettőnknek és nagyszülők vidékiek, így még több rohangálás lesz az életünk, ami BKV-val ennyire sem fog már menni.
Gondolkoztunk, mit lehetne csinálni: második autót nem nagyon szeretnénk, mert nincs sehol saját parkolónk (és utcai parkoló amúgy is necces 1 autóval is), illetve a 13. kerületben egyre drágul a második autóra a matrica ottlakóként is. Viszont valami csoda folytán e-töltőpontokból sok van a lakás és a munkahelyeink mellett is. Ezért örülnék, ha a zöld rendszám előnyeit kihasználhatnám 7 üléssel. Ugyanis eddig akárhogy sakkoztunk, akkor volt csak béke hátul, ha felnőtt is volt ott - az Espace erre szuper volt.
A gondom: én a hibridtől kicsit fázok, 2 rendszert szervizelek. De tisztán elektromosból viszont nem nagyon látom a három kisgyerekkel, télen fűtve, autópályán Pécsre/Miskolcra zabszem nélkül lejutó autót. Létezik ilyen? Vagy engedjem el a 7 ülést, vagy vegyek hibridet, vagy maradjon Espace és egy használt e-up/Leaf/akármi városon belülre?
Köszönettel: Kálmán
Kedves Kálmán!
A 7 személy számára elfogadható méretű és kellően nagy hatótávú elektromos autók 24 millió forint körül indulnak használtan. Nem ismerem az anyagi lehetőségeit, de a kérdés alapján arra következtetek, hogy ez több, mint amit autóra kíván költeni. Ha tévedek, akkor vegyen egy Tesla Model X-et, és biztos vagyok benne, hogy örömét leli benne. Ha mégsem egy sirályszárnyas EV-SUV-ban gondolkodik, akkor a következőket javaslom.
A Grand Espace-t felesleges eladni, mert a használati értéke több, mint amennyit adnak érte manapság. Ha az állapota elfogadható és szeretik, akkor béreljen neki egy garázst a környéken, és használják kifejezetten a hosszabb utakra. A bérleti díj árát megspórolhatja a hétköznapokon használt elektromos autó tankolásán és fenntartási költségein, ráadásul így továbbra is elegendő lesz egy autónak parkolót keresni esténként.
Városi használtra a második generációs Leaf és az E-Up! tökéletes lehet, de nagy kedvencem a BMW i3 is. Sokan szeretik a Renault ZOE-t is, aminek tudásához nem fér kétség, azonban számomra egy kerekeken guruló mobil budi hangulatát nyújtja.
Ha mégsem a két autó mellett dönt, akkor vegye meg a legjobb állapotú Prius+-t, és ne féljen a hibrid rendszer fenntartási költségeitől. Remek autó, túlél szinte bármit, bár a zöld rendszám előnyeit nem tudja felmutatni. A gyerekek okán az 5 ajtós Nissan Leafre szavazok az Espace megtartása mellett.
Üdv: Balló Marci
És ha már szóba került a Tesla Model X, akkor számoljuk meg, hogy hány lóerős valójában...
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.