Zöldrendszám, 7 ülés, kb 200 km töltés nélkül? Vagy...
Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Kedves Nepperűző!
Legkisebb gyermekünk is (Nr3) megkezdi a bölcsit, így elgondolkodtunk a családban körbejárt és nálunk kikötött, karbantartott, 2003-as évjáratú Grand Espace cseréjén. Szeretjük, hibáit tudjuk. Viszont budapesti lakosként és úgy, hogy vegyes munkarendben 4-6-8-12 órás műszak, illetve ügyelet is lesz már mindkettőnknek és nagyszülők vidékiek, így még több rohangálás lesz az életünk, ami BKV-val ennyire sem fog már menni.
Gondolkoztunk, mit lehetne csinálni: második autót nem nagyon szeretnénk, mert nincs sehol saját parkolónk (és utcai parkoló amúgy is necces 1 autóval is), illetve a 13. kerületben egyre drágul a második autóra a matrica ottlakóként is. Viszont valami csoda folytán e-töltőpontokból sok van a lakás és a munkahelyeink mellett is. Ezért örülnék, ha a zöld rendszám előnyeit kihasználhatnám 7 üléssel. Ugyanis eddig akárhogy sakkoztunk, akkor volt csak béke hátul, ha felnőtt is volt ott - az Espace erre szuper volt.
A gondom: én a hibridtől kicsit fázok, 2 rendszert szervizelek. De tisztán elektromosból viszont nem nagyon látom a három kisgyerekkel, télen fűtve, autópályán Pécsre/Miskolcra zabszem nélkül lejutó autót. Létezik ilyen? Vagy engedjem el a 7 ülést, vagy vegyek hibridet, vagy maradjon Espace és egy használt e-up/Leaf/akármi városon belülre?
Köszönettel: Kálmán
Kedves Kálmán!
A 7 személy számára elfogadható méretű és kellően nagy hatótávú elektromos autók 24 millió forint körül indulnak használtan. Nem ismerem az anyagi lehetőségeit, de a kérdés alapján arra következtetek, hogy ez több, mint amit autóra kíván költeni. Ha tévedek, akkor vegyen egy Tesla Model X-et, és biztos vagyok benne, hogy örömét leli benne. Ha mégsem egy sirályszárnyas EV-SUV-ban gondolkodik, akkor a következőket javaslom.

A Grand Espace-t felesleges eladni, mert a használati értéke több, mint amennyit adnak érte manapság. Ha az állapota elfogadható és szeretik, akkor béreljen neki egy garázst a környéken, és használják kifejezetten a hosszabb utakra. A bérleti díj árát megspórolhatja a hétköznapokon használt elektromos autó tankolásán és fenntartási költségein, ráadásul így továbbra is elegendő lesz egy autónak parkolót keresni esténként.

Városi használtra a második generációs Leaf és az E-Up! tökéletes lehet, de nagy kedvencem a BMW i3 is. Sokan szeretik a Renault ZOE-t is, aminek tudásához nem fér kétség, azonban számomra egy kerekeken guruló mobil budi hangulatát nyújtja.

Ha mégsem a két autó mellett dönt, akkor vegye meg a legjobb állapotú Prius+-t, és ne féljen a hibrid rendszer fenntartási költségeitől. Remek autó, túlél szinte bármit, bár a zöld rendszám előnyeit nem tudja felmutatni. A gyerekek okán az 5 ajtós Nissan Leafre szavazok az Espace megtartása mellett.
Üdv: Balló Marci
A józanság gumiszobája
Alig eszik. Soha nem romlik el. Heten beülhettek. Az is el tudja vezetni, aki csak dodzsem kormányát látta. De kell mellé egy autó is.
Ha a Tesla túl sok lenne...
Fillérekből töltöd, ingyen parkolsz, viszont kétszer lassabban utazol vele messzire. Kéne?
És ha már szóba került a Tesla Model X, akkor számoljuk meg, hogy hány lóerős valójában...
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
