Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Kedves Marci!
A 22 éves, 1,4-es F Astrám hasonlóan strapabíró utódját keresem legfeljebb két és fél-hárommillió forintig. Napi szinten csak kisvároson belül vezetek, havi 3-4 alkalommal szaladok be a 40 km-re lévő megyeszékhelyre, hosszabb útjaim pedig csak alkalomszerűen adódnak. Az autót a barátnőmmel ketten használjuk, gyerekünk még nincs, de 2-3 éven belül tervezzük, és jó lenne, ha a családbővülés után sem kellene autót cserélni. Szempont még, hogy egy németjuhász szállítását is meg tudjuk oldani az autóval. Kombit nem szeretnék, felesleges lenne a rövid városi utakhoz, inkább egy kompaktban vagy egy kisebb egyterűben gondolkozom.
Az ufó Civicet a bemutatása óta imádom, a felhajtható hátsó ülésének köszönhetően jól elférne benne a kutya és takarítani is könnyű lenne utána, a variálhatósága miatt pedig később a babakocsi sem jelentene gondot. Civicből a 100 lovas 1,4-esre gondoltam, a főleg lakott területen való használatra szerintem elég az is. A másik csapásirány a kis-közepes egyterűek lennének, elsősorban a Meriva B-t nézegettem, az az ufóhoz képest modernebb konstrukció, a barátnőmnek is tetszik. Szóba jöhetne még a Skoda Roomster, ha találnék belőle nem TSI-t, ahogy a francia kategóriatársak is praktikusnak tűnnek, de a TCe és VTi motorokat sem venném meg jó szívvel. Az Opel motorjairól nem találtam olyan komoly problémát, mint a fenti hármasról, de nem tudom, hogy a benzinesek közül melyik vállalható. Nagyon a keresgélés elején tartok még, viszont az érzelmi faktor miatt én a Civic felé hajlanék, de ha szerinted logikusabb egy egyterű, vagy teljesen mást javasolnál, meggyőzhető vagyok.
Köszönettel: János
Kedves János,
A Civic az igaz út, viszont én biztos, hogy nem a harmatos 1,4 literessel választanám (a 100 lóerős is dög lassú), sokkal inkább a hasonlóan fogyasztó, ám sokkal dinamikusabb és élvezhetőbb egynyolcassal. Az Opel Merivát és társait hanyagolnám, mert praktikusak ugyan és akadnak megbízhatóbbak is köztük, de ha nem akar a születendő gyermek nagyapja is lenni egyben, akkor inkább engedje el a “Nagyi-Lidl-Penny” kategóriát.
Továbbá jó tudni, hogy a Honda Civic ufónak becézett szériája a technikát leszámítva sajnos az egyik leggyatrább minőségű autó a palettán - minden lekopik, semmi sem tartós -, de szerencsére a hárommilliós keret hagy lehetőséget a jobbak közül válogatni, így pedig már támogatom az ötletet.
Vegyen Hondát, hajrá!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.