Uncsi már az Astra G, mit vegyek, ha van rá lé?

2023.12.03. 06:58

Marci vagyok, autókereskedő. Évente sok száz darabot adok el és személyes benyomások, tapasztalatok alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, mert egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, és mindig vannak kivételek.

Kedves Marci!

Abban a helyzetben vagyok, hogy nem vagyok "rászorulva" egy másik autóra. Jól működik, ami most van (1.4 G Astra Classic II 2008-ból), szervizelni sem egy ördöngösség főleg, hogy szinte alig kellett eddig. Sőt megkockáztatom még azt is, hogy ez egy jó formájú autó.

A problémám az, hogy egy fiatal 23 éves srác vagyok, aki egy kicsit többet szeretne. Jó és megbízható az 1.4, jó a forma szerintem, de hiányzik egy kis plusz, egy kis kraft, viszont addig szeretnék nyújtózkodni, ameddig a takaróm ér.

Szívem szerint maradnék az Opel vonalon, mivel elégedett vagyok a márkával, de nem ragaszkodom hozzá minden áron (Ford Focus, Kia Ceed típusok is tetszenek). Eddig a kiszemeltem: Opel Astra H GTC típus, 1.8-as benzines erőforrással (akár 125 vagy 140 Le kivitelben). Rengeteget olvasgattam róla, FB csoportokban tag vagyok.

Tiszteletteljes kérdésem hozzád, hogy mennyire ajánlható ez az autó?

Megadná azt a kis plusz löketet, ami hiányzik a 90 lovas G Astránál?

Továbbá milyen más autókat ajánlanál max. 2 millió forintig, amiben van egy kis plusz, de ennek érdekében nem kell feláldozni a megbízhatóságot? Nem sokat járok egyébként, évente kb. 8-12 ezer km között. Köszönöm előre a választ és a segítő szándékot!

Köszönettel: Koppány

Kedves Koppány!

Tökéletesen megértem a helyzeted, hiszen én is jártam hasonló cipőben, viszont az Astra vonalat még a csúcson befejezném. A "G" széria számos szempontból a legjobban sikerült Opelek egyike, hiszen tartós, biztonságos és az összeszerelés minőségére sem lehet igazán panasz, vagyis egy korrekt autó, ami 1998 óta(!) formálja a hazai utcaképet.

Sajnos ez már nem mondható el őszintén a "H" szériáról, mivel a tapasztalataink azt mutatják, hogy lényegesen több a szívás velük, mint elődjeivel. A hibák java az elektromos rendszert érinti, de a motorproblémák sem ritkák, sőt az utastér sem lett túl tartós, a karosszéria is rozsdásodik, ráadásul a vonalzóval rajzolt formavilág is viszonylag gyorsan kiment a divatból. Oké, oké, az utóbbi szubjektív és nyilván van, akinek meg ez tetszik.

bocs, de az Astra H GTC vonalat én nem annyira érzem.

További rossz hír, hogy a kétmilliós árkategóriában elérhető Ceed és koreai társai sem lettek kifejezetten jó autót. Minőségükkel vagy szolgáltatásaikkal többnyire csak azok elégedettek, akik rosszabb autókból ültek át. Viszont a te esetedben az a gond, hogy a jelenlegi Astrád egy sokkal színvonalasabb autó, így azt javaslom, hogy előtte mindenképp próbálj ki egy kétmillió forintos koreait, és ne lepődj meg, ha silánynak érzed majd.

Fotó: Papp Tibor
Fotó: Papp Tibor

A Focus második generációja már minden szempontból jobb választás, de csak akkor éri meg váltani, ha a 116 lóerős, 1,6 literes Ti-VCT motorral veszed, mert az már érezhetően dinamikusabb, mint a jelenlegi autód. Vigyázz, mert az 1,8 és 2,0 literes, Mazda eredetű motorral szerelt fókák habár ennél is erősebbek, azért finoman szólva sem a legjobban sikerült konstrukciók. További alert, hogy a Fordok kifejezetten hajlamosak rozsdásodni, így nehéz lesz olyat találni, ami nincs elrohadva. 

Én a következőkből szemezgetnék a kétmillió forint körüli ársávban:

-Toyota Corolla 1.8 TS - ha nem gond, hogy egy kicsit unalmas, akkor jó lehet és még  megbízható is, 6400-as fordulat felett pedig kifolyik a szemed!

Fotó: Gyulavitéz
Fotó: Gyulavitéz

- VW csoportos 1.8T (nem a TSI vagy TFSI)- ezek idősebbek és sokszor leharcoltak is, de ha kifogsz egy tutit, az még simán lehet élvezhető!

- Fiat / Alfa 1.4 T-jet - az értéktartásuk nem a legjobb és nem árt a hozzáértő szerelő sem, de adják az életérzést, és lehet szeretni őket! Ezekből kapod a legfiatalabbat!

Fotó: Lendvai Zsolt
Fotó: Lendvai Zsolt

- BMW E46 320i - a 2.2 literes motorral király, csak kár, hogy ami nincs lerúgva az iszonyú drága, a többi meg már kiganézott libakergető.

Fotó: Lendvai Zsolt
Fotó: Lendvai Zsolt

- Honda Civic 1.8i az UFÓ- a dizájn menő, a műanyagok és az utastér viszont magától lebomlik, de legalább a futómű és az 1.8 literes motor pazar!

Fotó: Jakusovszky Kristóf
Fotó: Jakusovszky Kristóf

Nyilván van, akinek 50 éve van H Astrája és nem volt vele semmi baja, sőt olyan is akad, aki az olasz autókat fikázza, pedig valójában még nem is ült egyben sem soha. Ne hallgass rájuk, a legfontosabb, hogy olyat vegyél ami neked tetszik pláne, ha akarsz egy kis bugit is. Próbálj ki egy Fiat Bravo 1.4 T-t és rájössz majd, hogy miről beszélek. Az igazi persze a Giulietta lenne, de az nehezen jön össze kétmillából, viszont egy Mito még kiadhatja, ha tetszik és méretben is oké.

Hajrá!

Marci

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.