Uncsi már az Astra G, mit vegyek, ha van rá lé?
Marci vagyok, autókereskedő. Évente sok száz darabot adok el és személyes benyomások, tapasztalatok alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, mert egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, és mindig vannak kivételek.
Kedves Marci!
Abban a helyzetben vagyok, hogy nem vagyok "rászorulva" egy másik autóra. Jól működik, ami most van (1.4 G Astra Classic II 2008-ból), szervizelni sem egy ördöngösség főleg, hogy szinte alig kellett eddig. Sőt megkockáztatom még azt is, hogy ez egy jó formájú autó.
A problémám az, hogy egy fiatal 23 éves srác vagyok, aki egy kicsit többet szeretne. Jó és megbízható az 1.4, jó a forma szerintem, de hiányzik egy kis plusz, egy kis kraft, viszont addig szeretnék nyújtózkodni, ameddig a takaróm ér.
Szívem szerint maradnék az Opel vonalon, mivel elégedett vagyok a márkával, de nem ragaszkodom hozzá minden áron (Ford Focus, Kia Ceed típusok is tetszenek). Eddig a kiszemeltem: Opel Astra H GTC típus, 1.8-as benzines erőforrással (akár 125 vagy 140 Le kivitelben). Rengeteget olvasgattam róla, FB csoportokban tag vagyok.
Tiszteletteljes kérdésem hozzád, hogy mennyire ajánlható ez az autó?
Megadná azt a kis plusz löketet, ami hiányzik a 90 lovas G Astránál?
Továbbá milyen más autókat ajánlanál max. 2 millió forintig, amiben van egy kis plusz, de ennek érdekében nem kell feláldozni a megbízhatóságot? Nem sokat járok egyébként, évente kb. 8-12 ezer km között. Köszönöm előre a választ és a segítő szándékot!
Köszönettel: Koppány
Kedves Koppány!
Tökéletesen megértem a helyzeted, hiszen én is jártam hasonló cipőben, viszont az Astra vonalat még a csúcson befejezném. A "G" széria számos szempontból a legjobban sikerült Opelek egyike, hiszen tartós, biztonságos és az összeszerelés minőségére sem lehet igazán panasz, vagyis egy korrekt autó, ami 1998 óta(!) formálja a hazai utcaképet.
Sajnos ez már nem mondható el őszintén a "H" szériáról, mivel a tapasztalataink azt mutatják, hogy lényegesen több a szívás velük, mint elődjeivel. A hibák java az elektromos rendszert érinti, de a motorproblémák sem ritkák, sőt az utastér sem lett túl tartós, a karosszéria is rozsdásodik, ráadásul a vonalzóval rajzolt formavilág is viszonylag gyorsan kiment a divatból. Oké, oké, az utóbbi szubjektív és nyilván van, akinek meg ez tetszik.
bocs, de az Astra H GTC vonalat én nem annyira érzem.
További rossz hír, hogy a kétmilliós árkategóriában elérhető Ceed és koreai társai sem lettek kifejezetten jó autót. Minőségükkel vagy szolgáltatásaikkal többnyire csak azok elégedettek, akik rosszabb autókból ültek át. Viszont a te esetedben az a gond, hogy a jelenlegi Astrád egy sokkal színvonalasabb autó, így azt javaslom, hogy előtte mindenképp próbálj ki egy kétmillió forintos koreait, és ne lepődj meg, ha silánynak érzed majd.
A Focus második generációja már minden szempontból jobb választás, de csak akkor éri meg váltani, ha a 116 lóerős, 1,6 literes Ti-VCT motorral veszed, mert az már érezhetően dinamikusabb, mint a jelenlegi autód. Vigyázz, mert az 1,8 és 2,0 literes, Mazda eredetű motorral szerelt fókák habár ennél is erősebbek, azért finoman szólva sem a legjobban sikerült konstrukciók. További alert, hogy a Fordok kifejezetten hajlamosak rozsdásodni, így nehéz lesz olyat találni, ami nincs elrohadva.
Én a következőkből szemezgetnék a kétmillió forint körüli ársávban:
-Toyota Corolla 1.8 TS - ha nem gond, hogy egy kicsit unalmas, akkor jó lehet és még megbízható is, 6400-as fordulat felett pedig kifolyik a szemed!
- VW csoportos 1.8T (nem a TSI vagy TFSI)- ezek idősebbek és sokszor leharcoltak is, de ha kifogsz egy tutit, az még simán lehet élvezhető!
- Fiat / Alfa 1.4 T-jet - az értéktartásuk nem a legjobb és nem árt a hozzáértő szerelő sem, de adják az életérzést, és lehet szeretni őket! Ezekből kapod a legfiatalabbat!
- BMW E46 320i - a 2.2 literes motorral király, csak kár, hogy ami nincs lerúgva az iszonyú drága, a többi meg már kiganézott libakergető.
- Honda Civic 1.8i az UFÓ- a dizájn menő, a műanyagok és az utastér viszont magától lebomlik, de legalább a futómű és az 1.8 literes motor pazar!
Nyilván van, akinek 50 éve van H Astrája és nem volt vele semmi baja, sőt olyan is akad, aki az olasz autókat fikázza, pedig valójában még nem is ült egyben sem soha. Ne hallgass rájuk, a legfontosabb, hogy olyat vegyél ami neked tetszik pláne, ha akarsz egy kis bugit is. Próbálj ki egy Fiat Bravo 1.4 T-t és rájössz majd, hogy miről beszélek. Az igazi persze a Giulietta lenne, de az nehezen jön össze kétmillából, viszont egy Mito még kiadhatja, ha tetszik és méretben is oké.
Hajrá!
Marci
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.