Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Élek a lehetőséggel és szeretném kérni véleményed az autóm eladási árával kapcsolatban. Opel Astra H Essentia felszereltségú autóról beszélünk. Gyári kialakítás, plusz könyöklő van az utastérben. 2006. júliusi forgalomba helyezés, jelenleg: 242080 km, 1,4-es ECO TECH motor, első tulajdonosa vagyok. A kötelező szervizelés abban a kereskedésben történt, ahol az autót vettem. Minden további javítást és szervizelést beírtam a szervizkönyvbe.
Nagy hibája sosem volt az autónak, csak az ABS kocka és az EGR szelep lett cserélve. Pár hónapja szét volt szedve a motor, (fotókkal illusztrálva) ekkor cseréltek vezérlést és EGR szelepet, mert már jelzett a "vigye szervizbe" lámpa (motor ikon). Sajnos az olaj fogyasztás ezután a javítás után is megmaradt. Sosem volt törve, még koccanás sem volt, ezért körben a gyári fényezés mérhető. Apróbb karcok kőnyomok azért vannak rajta.
Ezzel kapcsolatban van kérdésem: Mivel az első két sárvédő alsó része rozsdásodik és cserélni kell, mi a jobb megoldás? Marad így, és eladáskor látszik, hogy itt is gyári fényezett az autó, de ki kell cserélni őket, vagy csináltassam meg és úgy kerüljön a piacra? Napi szinten használt autó, többségében autópályán közlekedett. Nem garázsban, de fedett helyen állt, nem dohányzott benne senki. Várom megtisztelő válaszod.
Üdvözlettel: Attila
Kedves Attila,
Lekérdeztem az Astrát rendszám alapján, és úgy látom, hogy a felszereltsége tényleg nem túl szexi, viszont valóban ön az első tulajdonosa, a kilométerfutása pedig szépen követhető, és látszólag minden rendben van vele a SZÜF alapján. Ez idáig tök jó, az Astra vásárlók jellemzően amúgy sem vágynak a villantásra, vagyis a grafit Astra klímával és alufelnivel már pont elég lesz a célközösnség javának.
Fogyasztás: 1 liter/500 km – olajból
Ilyen problémás Ecotec motor van a korabeli kompakt Opelek nagy részében, ennek ellenére ez az Astra a használtpiac egyik sztárja.
Az olajfogyasztás viszont már egy olyan problémakör, amivel az Ecotech vásárlók számolnak ugyan, de a mértéke nem derül ki a leveléből, és egyáltalán nem mindegy, hogy ezer kilométerenként egy-két decit, vagy egy-két liter extra motorolajat kér az autó. Eladás előtt pedig erről mindenképp tájékoztatni kell a leendő vásárlót, csakhogy az a tapasztalatom, hogy ez jelentősen rontja majd a vásárlási hajlandóságot. Kompenzálni pedig az autó árával tud, hiszen van az az összeg, amennyiért megveszik így is, aztán használják addig, amíg meg.

Ha relatíve sok olajat eszik - literek -, akkor ötszázezer körül hirdetném meg, és nem foglalkoznék a rozsdával sem, ugyanis a végén ott lesz majd, ahol a part szakad, csak addigra elköltött rá néhány tízezret, ami egyáltalán nem biztos, hogy az eladási árnál realizálódik. Vagyis, ennyiért a rozsdát ugyanúgy elnézik majd, mint azt, hogy hervadt a motor. Ha pedig ezer kilométerenként egy-két decit csipeget, az teljesen elfogadható lesz a vásárlóknak is - akinek mégsem, az hülye, neki ne adja el -, és így már érdemes lesz megcsináltatni a sárvédőket is, majd egy kozmetika után meghirdetni 890 ezerért és megvárni az első érdeklődőket.
Sok szerencsét az eladáshoz!
Üdv,Marci
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.