Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Élek a lehetőséggel és szeretném kérni véleményed az autóm eladási árával kapcsolatban. Opel Astra H Essentia felszereltségú autóról beszélünk. Gyári kialakítás, plusz könyöklő van az utastérben. 2006. júliusi forgalomba helyezés, jelenleg: 242080 km, 1,4-es ECO TECH motor, első tulajdonosa vagyok. A kötelező szervizelés abban a kereskedésben történt, ahol az autót vettem. Minden további javítást és szervizelést beírtam a szervizkönyvbe.
Nagy hibája sosem volt az autónak, csak az ABS kocka és az EGR szelep lett cserélve. Pár hónapja szét volt szedve a motor, (fotókkal illusztrálva) ekkor cseréltek vezérlést és EGR szelepet, mert már jelzett a "vigye szervizbe" lámpa (motor ikon). Sajnos az olaj fogyasztás ezután a javítás után is megmaradt. Sosem volt törve, még koccanás sem volt, ezért körben a gyári fényezés mérhető. Apróbb karcok kőnyomok azért vannak rajta.
Ezzel kapcsolatban van kérdésem: Mivel az első két sárvédő alsó része rozsdásodik és cserélni kell, mi a jobb megoldás? Marad így, és eladáskor látszik, hogy itt is gyári fényezett az autó, de ki kell cserélni őket, vagy csináltassam meg és úgy kerüljön a piacra? Napi szinten használt autó, többségében autópályán közlekedett. Nem garázsban, de fedett helyen állt, nem dohányzott benne senki. Várom megtisztelő válaszod.
Üdvözlettel: Attila
Kedves Attila,
Lekérdeztem az Astrát rendszám alapján, és úgy látom, hogy a felszereltsége tényleg nem túl szexi, viszont valóban ön az első tulajdonosa, a kilométerfutása pedig szépen követhető, és látszólag minden rendben van vele a SZÜF alapján. Ez idáig tök jó, az Astra vásárlók jellemzően amúgy sem vágynak a villantásra, vagyis a grafit Astra klímával és alufelnivel már pont elég lesz a célközösnség javának.
Fogyasztás: 1 liter/500 km – olajból
Ilyen problémás Ecotec motor van a korabeli kompakt Opelek nagy részében, ennek ellenére ez az Astra a használtpiac egyik sztárja.
Az olajfogyasztás viszont már egy olyan problémakör, amivel az Ecotech vásárlók számolnak ugyan, de a mértéke nem derül ki a leveléből, és egyáltalán nem mindegy, hogy ezer kilométerenként egy-két decit, vagy egy-két liter extra motorolajat kér az autó. Eladás előtt pedig erről mindenképp tájékoztatni kell a leendő vásárlót, csakhogy az a tapasztalatom, hogy ez jelentősen rontja majd a vásárlási hajlandóságot. Kompenzálni pedig az autó árával tud, hiszen van az az összeg, amennyiért megveszik így is, aztán használják addig, amíg meg.

Ha relatíve sok olajat eszik - literek -, akkor ötszázezer körül hirdetném meg, és nem foglalkoznék a rozsdával sem, ugyanis a végén ott lesz majd, ahol a part szakad, csak addigra elköltött rá néhány tízezret, ami egyáltalán nem biztos, hogy az eladási árnál realizálódik. Vagyis, ennyiért a rozsdát ugyanúgy elnézik majd, mint azt, hogy hervadt a motor. Ha pedig ezer kilométerenként egy-két decit csipeget, az teljesen elfogadható lesz a vásárlóknak is - akinek mégsem, az hülye, neki ne adja el -, és így már érdemes lesz megcsináltatni a sárvédőket is, majd egy kozmetika után meghirdetni 890 ezerért és megvárni az első érdeklődőket.
Sok szerencsét az eladáshoz!
Üdv,Marci
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
