Felezném a periódust, érdemes-e?
Egy új autó első olajcseréje minden esetben a gyár által előírt kilométer megtételét követően esedékes.
Gyakran felmerül a tulajdonosokban, hogy beiktassanak egy köztes olajcserét. Ez főleg a régi beidegződések miatt van, miszerint az első időben több kopadék keletkezik és ezt szükséges kiszabadítani a motorból. Tulajdonképpen erre ma már nincsen szükség hiszen a motorgyártásban alkalmazott felület megmunkálások sokat változtak és a motorolajokra is ugyanez igaz. Ugyanakkor gyakran a szervizek javasolják ezt a beiktatott olajcserét. A tulajdonos biztonságérzetére játszva így értékesíthető egy plusz olajcsere.
Ugyanakkor műszakilag ez természetesen jótékony dolog még ha csekély mértékben is. Közben gondoljunk a környezetvédelemre is, hiszen ilyenkor plusz néhány liter veszélyes hulladék keletkezik. Szükség tehát nincsen rá, de a komfortérzet jobb tőle és ártani nem lehet vele ezért kifejezetten nem beszélnék le senkit, ha ilyet fontolgat.
GYAKORI KÉRDÉSEK AZ OLAJDOKITÓL
- Mit jelent a W és mit jelentenek a számok a motorolaj jelölésében?
- A viszkozitási osztály nem egy “jósági” mutató, mindegyik tökéletes ott, ahová való!
- Normális-e, ha eszi a motor az olajat?
- Mennyi az, ami még elfogadható?