Egy csereperiódus alatt 11 liter olajat zabált a Skoda, a szerviz szerint ez ilyen
Kedves Olajdoktor!
Érdekességképp írok Önnek, hozzászólva ehhez a cikkhez. Van egy 200 lovas 2.0 TDI Skoda Kodiaq-om 2023-ból. Az első, 27 ezer kilométer után elvégzett olajcseréig 11 liter olajat kellett a motorba tölteni, a következő olajcseréig (29 ezer kilométerrel később) pedig 8 litert. Kitaláltam, hogy speckó Liqui Moly olajat rakok bele a másodiknál, mert kimondottan azzal hirdetik, hogy csökkenti az olajfogyasztást. Hát ez nem igazán látszódik, most tartok 11 ezer kilométernél és 3,5 liter olajnál (utántöltésre is ugyanazt öntöm).
Szakszerviz szerint ez normális, reklamáció nincs mert megadott értéken belül van már. A gyári, még elfogadhatónak minősített olajfogyasztás 2 ezer kilométerenként egy liter. Megjegyzem utánfutóval és 160-180 km/h sebességgel (reméljük nem egyszerre a szerk.) meg tudtam etetni vele 800 kilométer alatt is egy liter olajat. Van egy Seat Tarracónk is (2024-es, 150 lovas dízel) és szinte nulla olajfogyasztással üzemel új kora óta (1 liter 30 ezer kilométeren) és egy Octaviánk is (2024-es, 116 lovas dízel), ami új kora óta fél liter olajat evett meg 30 ezer kilométeren.

A motor ugyanaz, a dugattyúk különböznek. A 116 és 150 lovas ugyanolyan dugattyúkkal rendelkezik, a 200 lóerős mással, de ezt gondolom tudja. Ha a két egyforma motor nem eszi az olajat, a harmadik meg zabálja, akkor némi konstrukciós hibát vélek felfedezni. Legfőképp autópályán használjuk őket. Zárójelben megjegyzem, az 1.5 dCi-nk 15-20 ezer kilométer (ennél nem várjuk ki a hivatalos csereperiódust) alatt semennyi olajat nem fogyaszt. Ha kibírja a garancia végéig akkor megtankolom, ráteszek a gázpedálra üresben egy téglát és had szóljon, ha kifekszik úgy is ki kell cserélniük.
Azért ebben a hatalmas zöld lobbiban kíváncsi lennék annak a 11 liter égett olajnak a környezetkárosító hatására is ami Volkswagen szerint normális. Összehasonlításképp a kamionjaink 150 ezer kilométer alatt esznek meg 5 litert! A német fórumok tele vannak a 200 lovas TDI-k olajfogyasztásával, nem egyedi a történetem, lehet nem véletlen vették vissza az újakat pár lóval.
Szép estét! Üdvözlettel: László
Kedves László!
Az olajcsere intervallumot felezze meg és térjen át szigorú 15 ezer kilométeres csereperiódusra. Az Ön által leírt üzemeltetés, jelentősen igénybe veszi az olajat. Tudom, nem kérdezte, de úgy éreztem leírom ezt. Én ezt javaslom.
Nyilván nem gondolja a Volkswagen sem, hogy ez normális lenne de ez van. Gondolom agyalnak a megoldáson. A vevők meg eldöntik mit vesznek. Nekem Passatom van 2 literes 150 lovas dízellel és nyugodt felhasználás mellett nincs olajfogyasztásom. Ez is hozzátartozik az összképhez, mint ahogyan az is, hogy a Volkswagen gyárakat zár be mert nem tudják eladni az autókat.
Üdv: Olajdoki
Olvasónk felháborodott: nem, az olajfogyasztás nem normális!
A gyártó azért szorít, hogy a gépjármű csak élje meg a garancia idő lejártát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
