Maxi-mini levehető előlappal

2005.12.23. 08:36

Adatlap Peugeot 1007 Trendy - 2005

  • 1398 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 68 LE @ 4000 rpm
  • 160 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    16.7 másodperc
  • Végsebesség:
    160 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.8 l/100km

A műszerfal ugyanaz az olcsó, kemény műanyag, ami ebben a kiskategóriában megszokott, de a felület mintázatát okosan úgy alakították ki, hogy jó ránézni, nincs a rideg, műanyag hatása. A vezető előtt hagyományos, kerek mutatós műszerek, középen a 807-eshez hasonlóan fedélzeti számítógép. Az órákkal semmi gond. Nem lehengerlően dizájnos, de finom munka, szép számokkal és értelmezhető adatokkal. Világítása-sötétítése, valamint a napi számláló nullázása is kézenfekvően egyszerű, ami egy női autónál nem utolsó.

A fedélzeti számítógép és a rádió az ablaktörlőkar végére került gombrengeteggel irányítható, ami azért is jó, mert nem rondítja el a kormányt a sok kapcsoló, egyébként nagyon gyorsan meg lehet szokni és szeretni. A szokásos funkciók irányítására alkalmas, rádióvezérlés, halkítás, hangosítás, csatornakeresés, illetve a fedélzeti komputer adatait is itt nézhetjük végig, illetve nullázhatjuk.

Autónkban manuális klíma volt. A reggeli mínuszokat igen nehezen tudta csak leküzdeni a fűtés, és normális, egyenletes hőfokot - csakúgy, mint valódi egyterű testvérében - képtelenség elérni. Menet közben 3 fok alatt villog a külső hőmérséklet-kijelző, indításnál pedig felirat hívja fel a figyelmet a jégveszélyre.

Tárolórekeszt rengeteget találunk, de méretük igencsak korlátozza, mit is rakhatunk beléjük. Még a pohártartók helye is nagyon ki van számolva. Van érme-, toll- és kártyatartó, meg sok pici lyuk, ahová mindenféléket el lehet dugdosni. Hatalmas viszont a kesztyűtartó, ami mindent elnyel; nemcsak a kisautó kategóriában, de még a nagyok között is sokan megirigyelhetnék ez a torkot.

Az ülés alatti fiókok használata viszont meglehetősen nehézkes. A legnagyobb baj, hogy rémesen nehéz kirángatni a merev műanyag dobozt, aztán meg komoly feladat visszataszajgatni. Arról nem is beszélve, hogy ehhez ki kell szállni a kocsiból, mert kígyóember legyen a talpán, aki ezt az erőlködést a saját lába között el tudja végezni.

A rengeteg csecsebecse mellett a motor vagy a futómű szinte észrevétlenné válik. Ami mindenképpen jót jelent, vagyis hogy nincs vele baj. A kulturált, 1,4-es HDi dízel bentről hallgatva alig kerreg. Negyedikben 150-ig hajszolhatjuk a Peugeot-t, bár 120 felett már oda a kezdeti lelkesedés. A gyár 160-as végsebességet ad, és 0-ról 100-ra 16,7 másodperces gyorsulást.

Nem egy rakéta, mégis arra lettem figyelmes, hogy kicsit gyorsabban közlekedem vele, mint ahogy szoktam. Valószínűleg a lendületből autózás esete forgott fenn, a maximális nyomatékot adó 2000-2500 közötti fordulatot tartva inkább manővereztem, kikerültem, befurakodtam, mint hogy visszaengedjem a becses tempót.

A szélzaj egészen minimális, pedig másfélszer akkora felületet tolunk magunk előtt, mint feltétlenül szükséges lenne. Különben is nagy a csend odabent, néha az ajtó rázkódott egyet-egyet, de egyébként semmi zörgés.

A kormány ki-be és le-fel állítható, de a kormányállítás során vettem észre, hogy ezen a környéken nagyon gáz az összeszerelés minősége, nem illeszkednek az elelmek. A szervokormány sebességfüggő, így míg a városban lazán tekergethetjük a kis bőrkormányt, autópályára kiérve felkeményedik, és simán tartja az irányt mindenféle bizonytalanság nélkül.

Egy tankkal megtehető út hossza kb. 620 km - egy tele tank után ennyit ír ki a komputer. Az átlagfogyasztás-mérő szerint 6,2 l kellett 100 km-re a kocsinak, végül a félig városban, félig országúton megtett 492 km-re 34 litert tankoltam, ami 6,9 literes fogyasztást jelent. A gyári adatok ennél sokkal-sokkal barátibbak, 3,8-5,3 közötti értékeket adnak meg.

Magassága ellenére az 1007-es nem volt egyáltalán labilis. Igaz, terpeszt is rendesen, a két első kerék 143,5 cm-re van egymástól. A fék jól adagolható, nem túl hirtelen, de megfogja az autót, ahol kell. Az elektronikus fékerő-elosztó és az ABS alaptartozék.

A biztonság rendben van. Szerencsére vége azoknak az időknek, mikor a családfő terpeszkedett a szuperbiztonságos tepsiben, míg a mama - no és a gyerekek - mindennapi útjuk során egy apró és törékeny minibe szorultak. Az 1007-es ötcsillagos töréstesztje az aggódó férjeket is megnyugtathatja.

A karosszéria is jól bírta a frontális ütközést, míg az utasokat szakaszosan nyíló első és oldallégzsákok, erőhatárolóval szerelt biztonsági övek védik. Bekötésükre nem csak villogó fény, de hang is figyelmeztet. Hátul Isofix-pontok várják a gyerekülést.

Rengeteg extrát tartogat már az alap, azaz Urban felszereltségű 1007-es is. Tesztautónk pedig egyenesen Trendy volt, amihez plusz csomagtérháló, bőrkormány, hővisszaverő szélvédő, kiegészítő tükör, ködlámpák, krómkeret a műszerek köré, klíma, villanyablak, hathangszórós CD-s rádió és 15"-os kerekek járnak, de ha nem sajnáljuk a kisautóra a pénzt, tempomattól az extra biztonsági berendezéseken át műholdas navigációig minden extrát megvásárolhatunk hozzá.

Peugeot 1007 1.4 HDI - 2005

Első hallásra mindenki elszörnyülködött az áron. Tesztautónkért regisztrációs adóval 3 880 000 Ft-ot kérnek a szalonokban. Ennyiért már az alsó középkategóriából is lehet válogatni. Csak a márkánál maradva, a 206-os ára azonos, Trendy felszereltséggel, 1,4-es HDi motorral 3 060 000 Ft. A 307-est már 3 840 000 Ft-tól kaphatunk, igaz ez a legalapabb benzines ára. Az 1007-essel egy platform a Citroën C2 ugyanezzel az 1,4-es HDi motorral, Tonic felszereltséggel mindössze 3 180 000 Ft, csakhogy klíma nélkül. Valódi konkurense, a Renault Modus Ole felszereltséggel 1,5-ös motorral már 3 550 000 Ft-tól megszerezhető - öt unalmas ajtóval.

A szerző értékelése ertekeles

Rémes ára ellenére mellette szól, hogy már az 1007-es alapváltozatában is nagyvonalúan osztogatják az extrákat, és a tolóajtó pedig nem olcsó mulatság. És hát a forma kedves, a belső vicces, és a jó hangulat minden pénzt megér. Nem? Nekem négy, de az Ákos egy hétvége alatt csinálna belőle ötöt.

Az oldalról ajánljuk

Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
  • Égéstér

Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!

Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.

március 14., 09:15
Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek
  • Hírek

Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek

Nem a BMW a legfontosabb.

március 14., 06:04
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
  • Hírek

A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót

A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.

március 14., 12:07
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
  • Hírek

Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója

Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.

március 14., 06:04
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
  • Hírek

Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval

A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.

március 14., 10:33
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
  • Hírek

Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV

Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.

március 14., 09:58
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
  • Hírek

73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr

Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.

március 14., 13:51
A követési távolságról
  • Közélet

A követési távolságról

Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.

március 14., 06:04
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
  • Hírek

Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal

Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.

március 13., 06:06
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
  • Hírek

A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt

Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.

március 13., 06:06
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

március 13., 16:45
Elektromos pickupot készít a Toyota
  • Hírek

Elektromos pickupot készít a Toyota

A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.

március 14., 13:07
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
  • Hírek

11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.

március 13., 08:58
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

március 13., 15:49
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

március 13., 14:59
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
  • Hírek

A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini

Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.

március 13., 11:48
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
  • Hírek

Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója

A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.

március 13., 12:06
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
  • Hírek

Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban

Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.

március 13., 10:15
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
  • Hírek

Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét

Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.

március 13., 13:45
Chery Tiggo 4
  • Hírek

Chery Tiggo 4

március 14., 10:55
Chery Tiggo 9
  • Hírek

Chery Tiggo 9

március 14., 10:53
2026 Mercedes-Benz CLA
  • Hírek

2026 Mercedes-Benz CLA

március 14., 09:53
Top Gear Bentley Turbo R
  • Hírek

Top Gear Bentley Turbo R

március 13., 07:31
Autók, amikben felnőttünk II.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk II.

március 14., 00:06
Munkáshitelből autót
  • Magazin

Munkáshitelből autót

március 14., 13:55
Lynx GT1
  • Hírek

Lynx GT1

március 14., 12:54
Új, hétszemélyes Skoda
  • Hírek

Új, hétszemélyes Skoda

március 13., 13:38
Morgan Supersport
  • Hírek

Morgan Supersport

március 13., 11:25
Dacia Duster (gáz) – 2025.
  • Tesztek

Dacia Duster (gáz) – 2025.

március 13., 09:26