A műszerfal ugyanaz az olcsó, kemény műanyag, ami ebben a kiskategóriában megszokott, de a felület mintázatát okosan úgy alakították ki, hogy jó ránézni, nincs a rideg, műanyag hatása. A vezető előtt hagyományos, kerek mutatós műszerek, középen a 807-eshez hasonlóan fedélzeti számítógép. Az órákkal semmi gond. Nem lehengerlően dizájnos, de finom munka, szép számokkal és értelmezhető adatokkal. Világítása-sötétítése, valamint a napi számláló nullázása is kézenfekvően egyszerű, ami egy női autónál nem utolsó.
A fedélzeti számítógép és a rádió az ablaktörlőkar végére került gombrengeteggel irányítható, ami azért is jó, mert nem rondítja el a kormányt a sok kapcsoló, egyébként nagyon gyorsan meg lehet szokni és szeretni. A szokásos funkciók irányítására alkalmas, rádióvezérlés, halkítás, hangosítás, csatornakeresés, illetve a fedélzeti komputer adatait is itt nézhetjük végig, illetve nullázhatjuk.
Autónkban manuális klíma volt. A reggeli mínuszokat igen nehezen tudta csak leküzdeni a fűtés, és normális, egyenletes hőfokot - csakúgy, mint valódi egyterű testvérében - képtelenség elérni. Menet közben 3 fok alatt villog a külső hőmérséklet-kijelző, indításnál pedig felirat hívja fel a figyelmet a jégveszélyre.
Tárolórekeszt rengeteget találunk, de méretük igencsak korlátozza, mit is rakhatunk beléjük. Még a pohártartók helye is nagyon ki van számolva. Van érme-, toll- és kártyatartó, meg sok pici lyuk, ahová mindenféléket el lehet dugdosni. Hatalmas viszont a kesztyűtartó, ami mindent elnyel; nemcsak a kisautó kategóriában, de még a nagyok között is sokan megirigyelhetnék ez a torkot.
Az ülés alatti fiókok használata viszont meglehetősen nehézkes. A legnagyobb baj, hogy rémesen nehéz kirángatni a merev műanyag dobozt, aztán meg komoly feladat visszataszajgatni. Arról nem is beszélve, hogy ehhez ki kell szállni a kocsiból, mert kígyóember legyen a talpán, aki ezt az erőlködést a saját lába között el tudja végezni.
A rengeteg csecsebecse mellett a motor vagy a futómű szinte észrevétlenné válik. Ami mindenképpen jót jelent, vagyis hogy nincs vele baj. A kulturált, 1,4-es HDi dízel bentről hallgatva alig kerreg. Negyedikben 150-ig hajszolhatjuk a Peugeot-t, bár 120 felett már oda a kezdeti lelkesedés. A gyár 160-as végsebességet ad, és 0-ról 100-ra 16,7 másodperces gyorsulást.
Nem egy rakéta, mégis arra lettem figyelmes, hogy kicsit gyorsabban közlekedem vele, mint ahogy szoktam. Valószínűleg a lendületből autózás esete forgott fenn, a maximális nyomatékot adó 2000-2500 közötti fordulatot tartva inkább manővereztem, kikerültem, befurakodtam, mint hogy visszaengedjem a becses tempót.
A szélzaj egészen minimális, pedig másfélszer akkora felületet tolunk magunk előtt, mint feltétlenül szükséges lenne. Különben is nagy a csend odabent, néha az ajtó rázkódott egyet-egyet, de egyébként semmi zörgés.
A kormány ki-be és le-fel állítható, de a kormányállítás során vettem észre, hogy ezen a környéken nagyon gáz az összeszerelés minősége, nem illeszkednek az elelmek. A szervokormány sebességfüggő, így míg a városban lazán tekergethetjük a kis bőrkormányt, autópályára kiérve felkeményedik, és simán tartja az irányt mindenféle bizonytalanság nélkül.
Egy tankkal megtehető út hossza kb. 620 km - egy tele tank után ennyit ír ki a komputer. Az átlagfogyasztás-mérő szerint 6,2 l kellett 100 km-re a kocsinak, végül a félig városban, félig országúton megtett 492 km-re 34 litert tankoltam, ami 6,9 literes fogyasztást jelent. A gyári adatok ennél sokkal-sokkal barátibbak, 3,8-5,3 közötti értékeket adnak meg.
Magassága ellenére az 1007-es nem volt egyáltalán labilis. Igaz, terpeszt is rendesen, a két első kerék 143,5 cm-re van egymástól. A fék jól adagolható, nem túl hirtelen, de megfogja az autót, ahol kell. Az elektronikus fékerő-elosztó és az ABS alaptartozék.
A biztonság rendben van. Szerencsére vége azoknak az időknek, mikor a családfő terpeszkedett a szuperbiztonságos tepsiben, míg a mama - no és a gyerekek - mindennapi útjuk során egy apró és törékeny minibe szorultak. Az 1007-es ötcsillagos töréstesztje az aggódó férjeket is megnyugtathatja.
A karosszéria is jól bírta a frontális ütközést, míg az utasokat szakaszosan nyíló első és oldallégzsákok, erőhatárolóval szerelt biztonsági övek védik. Bekötésükre nem csak villogó fény, de hang is figyelmeztet. Hátul Isofix-pontok várják a gyerekülést.
Rengeteg extrát tartogat már az alap, azaz Urban felszereltségű 1007-es is. Tesztautónk pedig egyenesen Trendy volt, amihez plusz csomagtérháló, bőrkormány, hővisszaverő szélvédő, kiegészítő tükör, ködlámpák, krómkeret a műszerek köré, klíma, villanyablak, hathangszórós CD-s rádió és 15"-os kerekek járnak, de ha nem sajnáljuk a kisautóra a pénzt, tempomattól az extra biztonsági berendezéseken át műholdas navigációig minden extrát megvásárolhatunk hozzá.
Első hallásra mindenki elszörnyülködött az áron. Tesztautónkért regisztrációs adóval 3 880 000 Ft-ot kérnek a szalonokban. Ennyiért már az alsó középkategóriából is lehet válogatni. Csak a márkánál maradva, a 206-os ára azonos, Trendy felszereltséggel, 1,4-es HDi motorral 3 060 000 Ft. A 307-est már 3 840 000 Ft-tól kaphatunk, igaz ez a legalapabb benzines ára. Az 1007-essel egy platform a Citroën C2 ugyanezzel az 1,4-es HDi motorral, Tonic felszereltséggel mindössze 3 180 000 Ft, csakhogy klíma nélkül. Valódi konkurense, a Renault Modus Ole felszereltséggel 1,5-ös motorral már 3 550 000 Ft-tól megszerezhető - öt unalmas ajtóval.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
