Az R8-ast megjelenésekor úgy harangozták be, mint a potenciális Porsche-verőt. A Top Gear adásában az R8 pályán jobbnak bizonyult, mint a Gallardo és az Aston Martin DB9 (de kikapott a Nissan GT-R-től), az EVO magazin pályatesztjén is jobb időt futott az R8, mint a Gallardo. Mi az ördög?!
Hogy mi tetszett benne a legjobban? Az élhetőség. Mentem egyszer egy kört egy Lamborghini Gallardóval. Tetszett, persze, hogy tetszett, a formáján kívül elsősorban hogy mennyire esszenciálisan gyilkos dög. És persze hamar meglett az a benyomásom, amiben a tulajdonos is megerősített: a Gallardo nem egy imidzs-sportautó, amivel a vezérigazgatóné asszony a műkörmöshöz szaladgál. A Gallardo rendes, kemény sportkocsi, hangos, de bitangul, ráz, de nem kicsit - a nagybetűs Autózásra termett.
Az R8 ezzel szemben - szörnyű kimondani - meglepően kellemes környezet. Ebben pedig nagyon hasonlít a Porsche 911-esre: zavarba ejtő módon alkalmas hétköznapi autónak, ami elsősorban futómű kérdése. Ez talán a legnagyobb tudomány az autótervezésben, megtalálni a beállítást, amivel durva időket lehet menni a pályán, és persze az átlagos utakon ráz is, de még pont az elviselhetetlenség határán belül van. És az R8-ban ezt annyira eltalálták, hogy azóta is kiszárad a szám, ha rágondolok.
A beltér nem olyan fekete lyuk, mint a Porschéké; a műszerfal sötétszürke (ami valójában nagy különbség a feketeséghez képest), a szőnyegek világosszürkék – jó, technó, audisan sportos. Fém van bőven, de az se króm, hanem szálcsiszolt alumínium, jól is néz ki.
A műszerfal pedig a szokásos, furcsa, Wall-E-szerű nézéssel, amit már megszoktam, de különösebben nem vagyok oda érte.
Nincs tehát semmi olyan extremitás, ami különlegessé tesz egy sportautót, a visszafogott elegancia szigorú elvárás lehetett. Egy ilyen üveglap alatt mutogatott V10-es motor mellett nem is nagyon kell extrémkedni – lehetne, de nem muszáj, az Audi meg ezt választotta. A motort nézegethetjük belülről is, és ha már nézegetjük, észreveszünk egy minimális rakodóhelyet, ahol talán elfér egy dzseki meg egy női táska.
Én tökéletesen elfértem, úgy saccra egykilencvenvalahányig kényelmes lehet, mert még tolhattam volna hátra az ülést. Az R8 persze nem gran turismo, de sokkal több csomagot vihetünk vele, mint például a negatív rekorder Toyota MR2-essel. Elöl, a fedél alatti gödörben 100 liternyi hely van, ezt forgalmazóul úgy mondják, mini golfzsáknyi, ami még mindig jobb mértékegység, mint az MR-2 sajtos szendvicsnyi csomagtere.
Az R8-ast megjelenésekor úgy harangozták be, mint a potenciális Porsche-verőt. A Top Gear adásában az R8 pályán jobbnak bizonyult, mint a Gallardo és az Aston Martin DB9 (de kikapott a Nissan GT-R-től), az EVO magazin pályatesztjén is jobb időt futott az R8, mint a Gallardo. Mi az ördög?!
Egyszerűen nem vágyok kemény sportautóra, Tóth Zoli pályára épített AE86 Corollájával bármikor örömest fordulok egyet, de engem fáraszt a keménység, és sose vágynék ilyesmire. Az R8 viszont nem bántott. Az R8-ban boldogan éltem, míg meg nem haltam. Tökéletes.
Az A8 és a TT után az R8-as teste is alumínium térváz, amit pokoli körültekintően konstruáltak és gyártottak, aztán a prototípusokat másfél millió tesztkilométeren át kínozták. Százas átlaggal számolva az tízezer óra; több mint egy év, természetesen három műszakban. És a tesztelés minden egyes percét, másodpercét érezni ebben a négykerekű nirvánában, ahogy az autó mindig azt csinálja, amit akarunk, kivéve amikor valami még jobbat talál ki.
A Quattro hajtás például ezúttal azt jelenti, hogy akár az erő 90%-a mehet hátra. Elég gyakran hátra is megy az: az R8 nagyon-nagyon hátsókerekesként viselkedik. Mármint erős hátsókerekesként, ami aszfalton is olyan farkcsóválós startot bír venni, mint egy klasszikus tuningolt izomautó.
Az Audiban R-Tronic néven futó, egykuplungos elektrohidraulikus félautomata váltó volt már Lamborghiniben és Ferrariban is – nekem talán ez az egy alkatrész nem tetszik különösebben az R8-ból. Az R-Tronic ugye egy hagyományos váltószerkezet kuplunggal, de nincs bekészítve a következő fokozat, mint a DSG-ben. Így pedig hiába őrületesen high tech minden más, lassúnak tűnik a váltás, ami papíron 0,09 másodperc: kilenc század!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
